Plaats reactie
17
Leuk dat je het vraagt, ik had emet 4.0 actief.
Maar deze heb ik vandaag verwijderd om eventuele conflicten uit te sluiten.

Wel heb ik Hitman Pro alert, maar kan mij niet voorstellen dat dit het probleem is.
18
Mij lijkt het inderdaad ook sterk dat Hitmanpro.Alert zou kunnen conflicteren, maar iets wat je nog zou kunnen proberen is een Clean Boot waarbij je alleen AVG laat opstarten.

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Ook nog de orginele proefversie geïnstalleerd van de website van AVG.
Maar dit biedt ook geen soelaas
Wat mij wel opviel:
Uitvoerbaar installatie bestand AVG: 4,36 MB
Van de deal: 166 MB

Best wel groot verschil!
21
Dat het installatiebestand van grootte verschilt is niet zo vreemd, de "giveaway" versie is een volledig installatie bestand en de andere is een zogenaamde webinstaller die alle componenten tijdens de installatie download.
De giveaway versie heeft ook een aangepaste GUI, bij de gratis versie staat onderaan het scherm de banner voor de betaalde versie, en bij de "giveaway" versie het aantal dagen van de licentie, en een knop om de betaalde versie te kopen. De giveaway versie heeft daarom een eigen installatiebestand en geen (kleine) webinstaller.

Het probleem met de firewall is erg vreemd, maar er zijn meer gelijkwaardige problemen bekend.
Een mogelijk oplossing die wordt aangedragen is die op de onderstaande link. Je zou dit eens kunnen proberen, al verwacht ik daar ook niet veel van.
http://www.thewindowsclub.com/windows-d ... -antivirus" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Ik ben bang dat we een beetje door de mogelijke oplossingen heen zijn, dat iedere computer niet hetzelfde reageert op een beveiligingspakket is wel bekend en dit probleem zelf bij AVG trouwens ook.
In principe is de status van het onderhoudscentrum niet zo heel belangrijk, wanneer AVG zelf aangeeft dat de firewall actief is dan kan je hier eigenlijk wel vanguitgaan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”