Plaats reactie
1
WIGIReport[0].txt
checkup.txt
Hallo,

gisteren heeb ik met hulp van het forum een vervelende browser infectie kunnen opruimen. Graag laat ik nog even kijken hoe ik dat verder kan voorkomen. HIerbij twee bestanden voor de analyse.

alvast bedankt!

René
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

De twee logbestanden zien er prima uit, wat betreft de preventie tegen dergelijke adware en potentieel ongewenste software is het vooral belangrijk om bij het installeren van gratis software op te letten of er niet ongevraagd of optioneel extra software (adware) wordt geïnstalleerd. Websites zoals Softonic, Brothersoft, Cnet en vergelijkbare sites voor het downloaden van software kan je daarom beter vermijden, en de software altijd van de website van de fabrikant c.q. ontwikkelaar downloaden. Maar ook dat is soms geen garantie dat gratis software ook vrij is van extra software of adware gerelateerde programma.s

Qua beveiligingssoftware heeft Malwarebytes Anti-Malware een erg goede detectie op dergelijke ongewenste software. En deze aanvullende malwarescanner kan je prima naast Avira installeren om de beveiliging te optimaliseren, zodat ongewenste software eerder gedetecteerd zal worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,

dank je wel voor je antwoord. Je beschrijft precies wat er gebeurd is. Mijn computer start(te) traag op en ik ben gaan zoeken naar oplossingen. Ik heb vermoedelijk een bundel programma's binnengehaald. Ik zal Malwarebytes installeren.

Nogmaals bedankt,

René
4
Hallo,

Graag gedaan, wat betreft Malwarebytes Anti-Malware biedt de gratis versie natuurlijk geen real-time bescherming. Echter kan de premium versie wel 14 dagen gratis gebruikt worden, waarna je ook weer terug kunt schakelen naar de gratis versie.

Tevens kan je bijvoorbeeld ook de Windows Firewall vervangen voor bijvoorbeeld Online Armor, deze controleert in tegenstelling tot de Windows Firewall zowel de inkomende als uitgaande verbindingen. Maar ook is deze firewall uitgerust met een sterke HIPS, (Host Instrusion Prevention System) wat eigenlijk gewoonweg de programmabeveiliging is en real-time de computer beschermt tegen ongewenste wijzigingen en of het onopgemerkt installeren van software.

Online Armor is prima te combineren met Avira en op deze manier heb je eigenlijk een erg sterke beveiliging en kan er eigenlijk niets ongevraagd op de computer geïnstalleerd worden, tenzij je als gebruiker zelf daar toestemming voor geeft. Deze firewall is dan ook erg geavanceerd, en in het begin vergt het wat tijd om te configureren maar is zeker lonend op het gebied van computerbeveiliging.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”