Plaats reactie
1
Hai,
Als ik Avast laat scannen, vindt hij niks. MBAM vond 2 bedreigingen. Na opnieuw opstarten vond Hitmanpro er nog 1. Als ik nou 1 van deze wil kopen, welke raden jullie me dan aan? Avast had ik al een keer gekocht, omdat het maar een tientje voor een jaar was, maar die vindt steeds niets. Of is het een heel ander soort programma? Hitmanpro vond nog een Trojanhorse nadat MBAM klaar was.
Groetjes, Evelien
2
Hallo,

Kan je zowel het logbestand van Malwarebytes Anti-Malware en HitmanPro eens als bijlage aan het volgende bericht toevoegen, dan kan ik even kijken wat er exact is gedetecteerd en verwijderd.

Wat betreft HitmanPro en Malwarebytes Anti-Malware zijn dit beide aanvullende malwarescanners die naast een primair beveiligingspakket gebruikt dienen te worden. Momenteel is het nog mogelijk om voor Malwarebytes Anti-Malware een zogenaamde lifetime licentie aan te kopen. Dit is dus maar een eenmalige uitgave, en de licentie zal dan ook niet verlopen.

Het verschil met Malwarebytes Anti-Malware is dat de betaalde (premium) versie real-time bescherming biedt, de betaalde versie van HitmanPro heeft dat echter niet en dat is ook puur een zogenaamde on-demand of second opinion scanner.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

Wat Malwarebytes Anti-Malware heeft gedetecteerd zijn twee potentieel ongewenste programma's afkomstig van Softonic, vermijd deze website om software te downloaden aangezien alle installatie bestanden voor gratis software door Softonic worden voorzien van adware en allerlei andere ongewenste zaken zoals toolbars en dubieuze browser add-ons en extensies.

HitmanPro heeft AutoKMS gevonden, en dit wordt gebruikt om op illegale wijze Windows maar ook Microsoft Office te registeren en te activeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Bedankt voor de reactie! Ik heb nog een hele domme vraag; ik kan de logbestanden van zowel mbam als hitmanpro niet vinden. Die ik had meegestuurd net, had ik opnieuw geopend in het programma en opgeslagen onder documenten. En hoe kan ik veranderen waar ze ze opslaan??
6
Hallo,

De logbestanden van Malwarebytes Anti-Malware kan je openen via het tabblad logbestanden in programma zelf, je gebruikt nog versie 1.75 en in versie 2.0 is dat echter geheel anders.
Zie daarvoor de vernieuwde handleiding van MBAM

Het log wordt automatisch opgeslagen door HitmanPro, deze kan je op de volgende manier openen
  • Start HitmanPro, klik links onderin op "settings".
  • Open het tabblad History / Geschiedenis en klik op logs.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”