Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik wist niet of ik mijn vraag hier moest plaatsen of bij spam omdat ik niet helemaal zeker weet of het wel spam is? Het gaat namelijk om het volgende dat ik een mail van McAfee kreeg dat mijn Antivirusbescherming is verlopen.
Maar ik heb helemaal geen McAfee virusscanner en ook nooit gekocht dus waarom krijg ik dit en hoe weten ze mijn emailadres? In de mail staat namelijk - U bent momenteel geabonneerd als: mijnnaam@onsbrabantnet.nl

In een klein regeltje onderin de mail staat ook iets heel vreemds - Juridische mededeling: deze software garandeert geen bescherming tegen alle mogelijke bedreigingen.
Wat moet je dan met een McAfee virusscanner als geen bescherming garandeert?

Hebben meer mensen dit soort mails gehad en wat moet je er mee doen en hoe komen ze aan mijn gegevens?

Mvg Joost.
3
Dit is de complete inhoud van de mail.

Dank u voor uw klandizie bij McAfee. Wij willen u eraan herinneren dat uw abonnement op McAfee-beveiliging is verlopen en u momenteel niet bent beschermd tegen de nieuwste gevaren van het internet. Het is van groot belang dat u uw beveiliging bijgewerkt houdt, zodat uw pc, gegevens, foto's en muziekbestanden zijn beschermd tegen nieuwe virussen, Trojaanse paarden, spyware en andere vormen van schadelijke software.

Blijf beschermd met onze betrouwbare beveiliging
Als grootste beveiligingsbedrijf beschermt McAfee meer dan 125 miljoen computers over de hele wereld. Alle beveiligingsproducten van McAfee bieden een optimale computerbeveiliging, met ondermeer:

Bescherming zonder hinderlijke storingen – het programma start sneller en werkt beter en gebruikt bovendien minder systeembronnen
Altijd actief en altijd up-to-date – Het programma wordt voortdurend en automatisch bijgewerkt met de laatste softwarefuncties en bedreigingsupdates en biedt u de mogelijkheid de beveiliging van al uw thuiscomputers eenvoudig te regelen

Wij weten dat uw loyaliteit afhankelijk is van ons vermogen om u voortdurend te voorzien van de meest innovatieve bescherming, zodat u veilig en met vertrouwen uw pc en het internet kunt blijven gebruiken. Wij stellen het als altijd zeer op prijs dat u ons de gelegenheid geeft om u, uw gezin en uw computer te beschermen.

Met vriendelijke groet,
Het McAfee-team

[U bent momenteel geabonneerd als: mijnnaam@onsbrabantnet.nl ]

[Dit bericht wordt verstuurd naar McAfee-gebruikers die hun e-mailadres bij ons hebben geregistreerd. Als u geen e-mail meer van McAfee wilt ontvangen, kunt u hieronder opzeggen. ]

Antwoord deze e-mail alstublieft niet. Deze e-mail is verzonden vanaf een adres voor e-mailkennisgevingen waarop wij geen inkomende berichten kunnen ontvangen. Zie de onderstaande links voor ondersteuningsvragen.
Mijn account |Opzeggen | Privacybeleid | Ondersteuning | Ga naar McAfee Inc.

McAfee Inc.
2821 Mission College Boulevard, Santa Clara, CA, 95054 VS

McAfee
McAfee Security Sarl, 26 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg

McAfee en/of andere merken die hierin worden genoemd, zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken van McAfee, Inc. en/of hierbij aangesloten bedrijven in de Verenigde Staten en/of andere landen. De kleur McAfee-rood in verband met beveiliging is een onderscheidend kenmerk van producten van het merk McAfee. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

© 2014 McAfee, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Juridische mededeling: deze software garandeert geen bescherming tegen alle mogelijke bedreigingen.
McAfee AntiVirus Plus heet officieel McAfee VirusScan Plus.
4
Hallo,

Stond er toevallig een probeerversie van McAfee op de computer toen je deze hebt gekocht? Als je deze tijdelijke versie destijds via de e-mail hebt geactiveerd zou dit verklaren waarom je nu deze berichten hebt ontvangen. Dit is in ieder geval geen spam, en wil je deze berichten niet meer ontvangen kan je je uitschrijven via de unsubscribe link in betreffende mail.

Wat betreft de juridische mededeling betreft dit McAfee Security Scan Plus en die biedt inderdaad geen real-time bescherming.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”