Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Ik heb vorig jaar na een virus op mijn computer te hebben, Spyhunter aangeschaft. Heb daarvoor in september 2013 36,29 euro betaald, voor wat Enigma toen schreef een jaar. Nu heb ik echter na 4 maanden weer een rekening gekregen van 36,29. Wie kan mij vertellen hoe ik van dit zeer vervelende, account af kan komen??
Ik kan het nergens terug vinden. En dat bedrijf zit ook nog eens in Amerika, terwijl mijn engels nagenoeg nihil is, om dit op te kunnen lossen. Ik heb er een heel vervelend gevoel bij en zou erg blij zijn als iemand mij zou kunnen helpen met een advies!!!

Bij voorbaat dank!!!

Groetjes,

Wessel
2
Hallo en welkom op het forum,

Middels welke betaalwijze heb je SpyHunter 4 vorig jaar aangekocht ik neem aan via Creditcard? Wat betreft de prijzen en dat een licentie voor één jaar zou zijn is een veelgehoorde klacht aangezien de aangekochte licentie maar voor 6 maanden geldig is. Een jaarlicentie kost c.a. € 80 euro, terwijl overal andere prijzen staan vermeld vanaf €29.99. Het licentiemodel van SpyHunter 4 is ook gebaseerd op een "Auto-Renewal" methode, waarbij er een automatische incasso zal zijn. In dit is wellicht nu ook het geval neem ik aan?

Voor het opzeggen van de licentie zijn er twee mogelijkheden en dat is afhankelijk van de order, en ik neem aan dat je de bevestiging van de aankoop nog hebt. Orders beginnende met ST dienen via shopper@esellerate.net opgezegd te worden en orders beginnende met ENS dienen via SafeCart (RevenueWire) opgezegd te worden en voor Europa kan dat via support@safecart.com.

Wanneer er geen ST of ENS bij het ordernummer staat vermeld is het opzeggen mogelijk via de website van Enigmasoftware, als je hier reeds de inloggegevens van hebt kan dat via de onderstaande link bij het tabblad HelpDesk volgens Enigma,
http://www.enigmasoftware.com/myaccount/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat je zeker kan doen is contact opnemen met de bank, en wellicht kan je het bedrag terugvorderen wat automatisch is afgeschreven dit kan vaak binnen 14 dagen als ik het goed heb. Daarna zou ik gewoon een e-mail in het Nederlands sturen naar complaints@enigmasoftware.com.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,

Gelukkig heb ik de order nog. Had die direct uitgeprint. De betalingen liepen via ICS creditcard van de ANWB. Daar heb ik inmiddels al contact mee gehad.
Ik weet nu in elk geval wat me te doen staat. Gegevens staan op Safecart kwitantie. Een vraagje nog......moet ik de afzegging bij het door u opgegeven e-mail adres in het engels doen, of kan dat ook gewoon in het nederlands?

Heel erg bedankt voor uw reactie!! U heeft me erg geholpen.

Met vriendelijke groet,

Wessel
4
Hallo,

Ik zou de eerste mail gewoon in het Nederlands sturen, ik neem aan dat er wel Nederlands sprekende mensen werkzaam zijn bij Enigma of bij SafeCart (RevenueWire) in de afdeling voor Europa.
Wat wel handig is om de e-mail te versturen inclusief een terugkoppeling van lees c.q. ontvangstbevestiging, als ik zo hier en daar de reviews lees is de customer-support van Enigma niet je van het... :-[

Zie ook het onderstaande artikel over SpyHunter 4, en vooral de links met de gebruiker-reviews, heel veel mensen ondervinden problemen met automatisch afschrijvingen en vernieuwingen van de licentie.
http://www.computeridee-totaal.nl/spyhu ... rwijderen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik heb net de mail naar SafeCart verstuurt in het nederlands en daaronder meteen in m'n beste engels. Helaas zonder lees/ontvangstbevestiging. Maar ik bewaar de mail ook en dat lijkt me toch ook voldoende bewijs (staat ook datum en tijd bij, wanneer deze verstuurt is). Nou....laat ik maar wachten op een goede afloop :bow:
Ik heb in de mail in elk geval mijn identificatienummer en Vat Scheme Number (wat dat ook moge zijn....) gezet.

Nogmaals super bedankt!!!!!

Hartelijke groeten,

Wessel
7
Ik heb net een mailtje terug gekregen van SafeCart. Ze komen er snel no op terug. Ik betaal in elk geval helemaal niets meer. Ik heb nu voldoende bewijs lijkt me, dat ik het account heb beeindigd. Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen. Idd kan het voor toekomstige gedupeerden ook wel handig zijn. Ik ben voor nu in elk geval flink geholpen. Ik had niet geweten wat ik had moeten doen.

Groetjes van...

Een dankbaar forumlid

Wessel :dank:
8
Beste Wessel,

Ik ben erg benieuwd of dit probleem nu is opgelost, aangezien ik hetzelfde probleem heb. Ik heb enigma een mail gestuurd om mijn abonnement te stoppen, ook nadat zij na een half jaar opnieuw geld van mijn rekening hebben geind zonder mijn toestemming. Ik krijg wel een ontvangstbevestiging, maar verder gebeurt er niks... Het nummer van het call center in europa bestaat niet meer en nu heb ik het bange vermoeden dat ik er nooit meer vanaf kom. Dus, is het gelukt? En hoe dan? Ik hoor het graag! Als iemand anders mij een antwoord kan geven, dan ook graag want ik wil er heel graag vanaf!
Groet,
lexxxa
9
Hallo en welkom op het forum,

Ik was zelf ook heel benieuwd of het probleem bij Wessel inmiddels ook geheel was opgelost. Echter is dit een veel gehoorde klacht, en wat je misschien kan doen is eens contact opnemen met Tros Radar.
http://www.trosradar.nl/paginas/contact/" onclick="window.open(this.href);return false;

Via deze weg zou er dan wel eens verder onderzoek gedaan kunnen worden naar de dubieuze bedrijfsvoering, en licentie-modellen en automatische afschrijvingen en verlengingen van licenties van Spyhunter van Enigma software.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”