Plaats reactie
1
Dag forumleden!

Ik heb net dit email gelezen in 2 van mijn Microsoft-accounts. Hoe betrouwbaar is dit email? En hebben jullie hier ervaring mee? Ook graag advies hoe ik hier zou moeten handelen!

Ongewone aanmeldingsactiviteit voor Microsoft-account‏ (Titel)

Ongewone activiteit voor aanmelden

Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij je Microsoft-account aq*****@hotmail.com. Een extra beveiligingsvraag is vereist om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft.
Details voor aanmelden:
Land/regio: Maleisië
IP-adres: 115.135.198.156
Datum: 22-2-2014 21:19 (CET)
Als jij dit hebt gedaan, kun je deze e-mail negeren.
Als je niet zeker weet of jij dit hebt gedaan, weet een kwaadwillende gebruiker mogelijk je wachtwoord. Je moet je recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren.

Recente activiteiten controleren (knop om in te drukken met deze link eronder: https://account.live.com/activity" onclick="window.open(this.href);return false; )

Klik hier om je af te melden voor beveiligingsmeldingen of aan te passen waar je deze meldingen wilt ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam


account-security-noreply@account.microsoft.com (dit is het adres dat mij dit email heeft gestuurd)

Ik heb zelf hier en daar wat gelezen op Google over dit afzendersadres maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Hulp wordt op prijs gesteld!

MVG,

Achilles
2
Beste Achilles,

Bedankt voor je vraag. Er bestaat inderdaad account beveiliging die het account zelfs tijdelijk kan blokkeren wanneer men op ongebruikelijke momenten op verschillende locaties aanmeld. Om te zien of dit inderdaad gebeurd is, ga je naar https://account.live.com/activity" onclick="window.open(this.href);return false; en log je in met het betreffende account. Je wordt gevraagd om het account te bevestigen per telefoon nummer. Je dient hiervoor ook de laatste 4 cijfers (waarvan de 2 laatste worden weergegeven) in te vullen. Controleer op de pagina of er daadwerkelijk op verschillende locaties is ingelogd. Vervolgens ga je zo te werk:
- Ga naar https://account.live.com/summarypage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Controleer het/de secundaire e-mail adres(sen) om te zien of die correct zijn.
- Controleer het telefoon nummer. Het nummer dat je gebruikt hebt voor de verificatie moet al aanwezig zijn maar verwijder incorrecte nummers.
- Controleer de geheime vragen en eventuele andere herstel opties.
- Wijzig je wachtwoord

Indien gewenst houd je de inlog locaties op de eerder genoemde website een tijd in de gaten om zeker te zijn van het feit dat niemand in je account inlogt.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we die uiteraard graag.

MVG,
Marc
3
Dank voor je antwoord Marc.

Is het anders ook niet meteen in order als ik mijn wachtwoord van beide accounts wijzig?
Ik vind het namelijk heel erg eng om zomaar mijn telefoonnummer ook nog eens erbij te geven.
Wat zou deze mogelijke hacker kunnen hebben aan mijn account en wachtwoord? Weet jij dit?

MVG,

Achilles
4
Ik probeer dit te doen:

Microsoft-account
Help ons je account te beschermen
Als ********@hotmail.com overeenkomt met het e-mailadres voor je account, sturen we je een code.

Code (hier moet je denk ik het ontvangen code invullen)


Ik meld mij regelmatig aan op dit apparaat. Vraag me niet naar een code. (dit is een vakje dat je kunt aanvinken)

Een andere verificatieoptie gebruiken (knop waar je op kunt drukken)

Echter krijg ik nergens een code toegezonden. Waar zou deze code naar toe gezonden moeten worden?

MVG,

Achilles
5
@ Achilles,
Achilles schreef:Echter krijg ik nergens een code toegezonden. Waar zou deze code naar toe gezonden moeten worden?
Neem eens deze link door.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”