Plaats reactie
1
Mijn laptop Acer 9813 van 5 jaar oud is helaas defect, de videokaart vertoont artifacts en in de normale modus is de laptop al niet meer op te starten.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, vandaar dit topic voor advies en suggesties.

Deze laptop had een lekker groot scherm van 20 inch, niet erg mobiel qua gewicht en grootte maar in gebruik erg prettig.
Momenteel is het maximum 17,3 inch bij de laptops, dit is dan ook eigenlijk het minimum wat ik zoek.

De laptop gebruik ik vooral voor normaal gebruik, niet voor games of andere zware toepassingen. Wat wel belangrijk is het scherm en de kwaliteit ervan, deze moet ook buiten goed leesbaar zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Maxstar schreef:de videokaart vertoont artifacts en in de normale modus is de laptop al niet meer op te starten.
Weet je zeker dat het de videokaart is en niet een driverconflict die voor de problemen zorgt?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hoi,

Ja het is echt de videokaart, ik zal hier morgen eens wat foto's van maken voor de beeldvorming van het probleem.
Eigenlijk had ik al eerder wat problemen met deze laptop, want meermaals kreeg ik de melding "beeldschermstuurprogramma werkt niet meer... etc", je kent het wel.

Edit:
Ik juich nog niet te vroeg, maar op miraculeuze wijze zijn die artifacts nu ineens zonder iets gedaan te hebben verdwenen... :conf:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Zou het dan toch niet een driver conflict geweest zijn. ::)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Zelf oplossende problemen zijn geweldig! :goed:

Maar advies voor een nieuwe laptop vragen zonder budget is toch wat lastig :P

Ik adviseer deze!

Click!
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
8
Nice, ziet er uit als een gpu, die opnieuw gesoldeerd moet worden.

Dat wordt het moederboard ff afbakken in de oven :P

Edit: heb je al eens geprobeerd met een externe monitor?
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
9
Diverse laptop modellen hebben problemen omdat het soldeer van de grafische chip heeft losgelaten. Dit gaat meestal om de grafische chip (GPU) van Nvidia.
Vladimir schreef:Dat wordt het moederboard ff afbakken in de oven
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
12
Heb je de laptop wel goed af laten koelen voordat je hem weer in gebruik nam. ::)
De chip zelf is dus nog wel in orde, ik zou het nog een keer proberen en dan de laptop echt een paar uur met rust laten.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
14
Een paar maanden later maar ik heb vandaag nogmaals eens de videochip met een föhn onder handen genomen, en nu zijn de artifacts al een aantal uur weg.
Ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft gaan, de vorige keer was het nog geen 2 minuten namelijk. :D
Als de de problemen weer terugkomen demonteer ik de gehele laptop en ga ik het moederbord eens een 10 tal minuten afbakken in de oven op 220 graden.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”