Plaats reactie
1
ik  ben toe na heel veel problemen met Acer aan een nieuwe computer toe
heb vanaf begin  na  over gegaan update windows 10  niets als ellende
is tig keren weg geweest  en mensen bij gehaald dus nu na 4 jaar geef ik de strijd op

ik gebruik mijn laptop voor   tubes met Corel maken  en sociale media etc

kan iemand mij advies geven over merk en 

grote van het geheugen heb nu 443 GB  waarvan 120 in gebruik 


kom er zelf niet uit heb nu  een packertbel gehad 4 jaar en nu de acer ook 4 jaar 
is dat normaal ? gebruik hem wel iedere dag een uur of  5

heb geen flauw idee hoeveel GB  ik moet hebben  zie staan 4 of 8 en wat is dan het geheugen  en  intelcore  wat is dat zie staan 13/15/17



vriendelijke groet Ayla
2
ayla schreef:ik  ben toe na heel veel problemen met Acer aan een nieuwe computer toe
heb vanaf begin  na  over gegaan update windows 10  niets als ellende
is tig keren weg geweest  en mensen bij gehaald dus nu na 4 jaar geef ik de strijd op
 
heb nu  een packertbel gehad 4 jaar en nu de acer ook 4 jaar 
gebruik hem wel iedere dag een uur of  5
Ik weet niet of ik je kan helpen voor een advies om een nieuwe laptop aan te schaffen, smaken verschillen bij elk pc gebruiker.
Het is onduidelijk wat en welke problemen & welke ellende je hebt met beide laptops van 4 jaar jong.
Nu moet ik wel bekennen dat ik géén ervaring heb met Acer & Packard Bell laptops.

Veel consumenten hebben de upgrade gedaan naar Windows 10 en of ze allemaal problemen hebben daarna (na het upgraden naar Windows 10) dat betwijfel ik.

Een nieuwe laptop kopen wilt niet zeggen dat je daarna géén problemen meer heeft.
Ik gebruik hier 2 oudere HP laptops van 2009 & 2011, beide geüpgaded naar Windows 10, beide lopen als een tierelier. Ze staan vaak meer dan 10 uur/p.d. aan.

Wellicht is het verstandig om de problemen die je ondervindt met beide laptops, eerst goed uit een te zetten en plaatst in jouw volgend bericht. Wel per laptop dan.
Dus laptop 1: alle problemen en laptop 2: alle problemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@1Escape

Laptop 1 heb ik weg gedaan na 4 jaar kon ik er niet veel meer in de winkel zeiden ze dat hij op was
 en daar de Acer  Aspire V3- voor gekocht.
Heeft het goed gedaan gekocht met Windows 8 en kreeg al gauw een update 8.1
En deed al moeilijk met die update naar winkel terug geweest maar die haalde de accu er uit en was zover weer goed vertelde ze.
Kwam de update Windows 10 en in eerste instantie  werkte het goed  al
Had ik wel het idee dat hij soms 2 keer opstarten. Na dat hij in de winkel na gekeken was
Updates duurde heel erg lang  en na de twee  grote update van  na Windows 10 was het weer in orde  
Heb zelf office 2007 er opstaan en je kon toen met die update van Windows 10 aan klikken dat die  werkt bijgewerkt en dat gebeurde maar updates duurde meestal ruim 1 uur maar oke zal wel zo horen dacht ik en heeft het toch een jaar goed gedaan
Maar nu  na een jaar begon het weer er staan steeds updates van office terwijl Windows daar mee gestopt  en komen de  gewone updates niet meer door  .
Heb hem al 3 keer weggebracht  om na te kijken   kontact gehad met  student in huis maar niemand kan wat vinden  ken een ITC een familielid  heeft ook in de computer gekeken  maar nee hoor niets gevonden.
Als je herstart om te proberen toch die updates binnen te krijgen duurt het ruim 1 ½ uur
En als hij weer  dan weer herstart is staan de updates er nog niet in
 
Alles is al gescreend geen virussen geen mailware helemaal niets hitmanpro alles hebben ze al  gebruikt en nagekeken.
 
Werkt steeds langzamer en soms kan ik nergens meer op
 
Vandaar  mijn wanhoop moet toch ergens vandaag komen
 
Vriendelijk groet Ayla
 
 
 
4
OK, het verhaal is nu veel duidelijker dan in het 1e bericht.
Heb je al gedacht aan het budget? € ..........
Het scherm grootte . . . . .

Ik heb iemand gevraagd om even naar dit topic te kijken, om jou advies te geven.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
@iEscape

ik had gedacht  aan 15 inch  

budget 
gedacht  plus minus 600 euro

zoals geschreven gebruik hem voor corel tubes maken  psp en sociale media 

hoop op goed advies 

vriendelijk groet,
Ayla
6
ayla schreef: Heb zelf office 2007 er opstaan en je kon toen met die update van Windows 10 aan klikken dat die  werkt bijgewerkt en dat gebeurde maar updates duurde meestal ruim 1 uur maar oke zal wel zo horen dacht ik en heeft het toch een jaar goed gedaan
Maar nu  na een jaar begon het weer er staan steeds updates van office terwijl Windows daar mee gestopt  en komen de  gewone updates niet meer door.
De updates van Microsoft kan (soms/vaak) enige tijd vergen, afhankelijk van de grootte van de updates.
Als je de nieuwe laptop heb, gebruik dan Office 2007 niet meer, de Support voor MS Office 2007 is beëindigd op 11-04-2017.

Wil je Office blijven gebruiken dan zou ik hier even kijken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
@iEscape

ik heb zelf een cd  dus office ooit gekocht  die zou ik toch wel op een nieuwe kunnen zetten

zou het helpen als ik alles van office verwijder dat die update 
en daarna gewoon mijn oude versie er weer  op zet 

bij mijn man staat die er gewoon op nooit geen problemen ook geen updates
van office gewoon de versie die ik ooit zelf gekocht heb

neem aan dat ik die wel gewoon op een nieuwe zou kunnen zetten

vr groet Ayla
8
Hallo Ayla :) 

Je kan Office 2007 opnieuw installeren op een nieuwe laptop en ook hergebruiken. Dat is niet het punt. Het punt is wel dat de ondersteuning door Microsoft beëindigd werd en de software hierdoor niet veilig meer is in gebruik. Gebruik kan nog, maar is verder op eigen risico. Het is begrijpelijk dat men je op een security-forum als Pcwebplus wil waarschuwen als het op veiligheid aan komt. 

Wat vervelend voor je dat je zo'n nare ervaring hebt met Acer. Ik begrijp dat je vertrouwen in dat merk vast ten gronde gaat, wat erg jammer is. De Acer V3 zou prima compatibel moeten zijn met W10. Vervelend dat de winkel waar je de laptop kocht, niet kan achterhalen waar de fouten vandaan blijven komen. 

Voor een alternatieve laptop binnen het door jou opgegeven budget en met je doeleinden zou ik verwijzen naar deze Asus laptop: 
https://www.4launch.nl/product/405262/A ... B-SSD,-8GB 
 
Hierop staat ook W10 voorgeïnstalleerd als standaard besturingssysteem. De hardware is dus gemaakt om in combinatie met W10 perfect te werken. 

De laptop is voorzien van een 256Gb SSD wat voor jou gebruiken in opslag genoeg zou moeten zijn als je aangeeft zo'n 120Gb te gebruiken. Het verschil met jouw 466Gb harde schijf in je huidige laptop is dat hier geen bewegende onderdelen gebruikt worden. De laptop is daardoor ook minder gevoelig aan schokken, maar bovenal veel sneller. De opstarttijd van de laptop komt overeen met een luttele 20 seconden van uit tot werkklaar, ook wanneer hij al enige tijd in gebruik is. 

Verder is de laptop voorzien van Intel Core i3 7100U in combinatie met 8Gb ram. De kracht hiervoor heb je nodig bij het aanmaken van je tubes in Corel. 

De link hierboven verwijst naar 4launch wat over het algemeen als zeer goede en betrouwbare webshop gezien mag worden. Maar ook andere grote webshops als Coolblue.nl en Megekko.nl leveren de laptop voor deze prijs. 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!!

Groetjes, 

Dave
9
@ Dave

dank je wel ga zeker kijken maar hoop zo dat ik deze nog een tijdje mag hebben ben er bang voor 

krijg nu  dat mijn  laptop niet beveiligd is met deze melding eindelijk een code geloof ik

Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)

misschien toch nog hoop voor mijn  laptop  is er iemand die hier iets mee kan
10
Probeer dit eens uit:
- Druk op Windows toets + x en open de opdracht prompt/Windows Powershell (Admin)
- Typ in dat veld:

net stop wuauserv en druk op enter
net start wuauserv en druk op enter

Probeer nu eens te updaten. Indien nodig mag je het update systeem ook eens laten scannen op fouten:

DISM:
- Ga opnieuw naar start en typ "cmd"
- Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies "uitvoeren als administrator"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ (of kopieer en plak) dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op enter

SFC:

- Laat de DISM scan lopen en typ daarna "sfc /scannow"en druk op enter

- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow" 
Indien het probleem van updaten zich hierna nog voor doet, mag je me even laten weten om welke update het gaat. De naamcodes beginnen steeds met de letters KB. 
Succes alvast! 
12
@dave

Dank je wel voor je advies maar wat ik ook doe het  gaat niet 
heb vanmiddag een nieuwe gekocht krijg hem maandag
dus maak me nu maar niet meer druk

nogmaals dank je wel

vriendelijke groet Ayla





 
13
Hoi Ayla

Hopelijk heb je meer succes met je nieuwe laptop. Ben nu wel benieuwd wat voor iets het uiteindelijk is geworden... 

Fijn weekend! 
14
Hay Dave

het is geworden de Acer NB Aspire 5 A515-5115 FHD  i5-825OU 6 GB  256 SSD  W10
maandag krijg ik hem dus gaan er weer  voor

dank je wel voor je advies en meld me graag weer als ik advies of raad nodig hebt
Fijn Weekend!

vriendelijke groet,

Ayla
15
Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)
De foutmelding wijst op een timeout probleem.
Herstart je computer en laat Windows Updates opnieuw de beschikbare updates installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”