Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Gerben Vierbergen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: Avast free
AM: Avast free

Wat van mijn pc moet ik upgraden?

wo 19 jul, 2017 12:11:45

Beste mensen.

Ik heb 2jaar geleden een game pc samengesteld en merk dat hij wat trager loopt op de 2 schijven is nog genoeg ruimte. :C/ is een " Seagate / 1TB SATA HDD mijn :D/ is een " Sandisk / SSD Plus - 120GB. Hier de verdere specs.

RAM: Crucial / Ballistix Sport - DDR3 1600Mhz CL9 Kit - 8GB
GPU: MSI / GeForce GTX 960 - Gaming - 2GB
CPU: Intel / Core i3-4160
MoederBord: Asrock / B85M Pro4
Voeding: Cooler Master / GM Series 450M - 450W
Koeling: nvt (wel 4 goede vans)

Als jullie mij advies willen geven over wat up te grazen budget 150euro. Alvast bedankt

Mvg
Gerben V

Ps: de :C/ schijf moet eigenlijk de :D/ schijf zijn kon het niet meer aanpassen.

pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Wat van mijn pc moet ik upgraden?

wo 19 jul, 2017 18:04:42

Alles in opstarten uitvinken wat niets met een virusscanner of drivers heeft te maken en opnieuw opstarten.
Er zijn geen upgrades wat de boel zou kunnen versnellen buiten een geheel nieuw systeem wat met de huidige hardware schromelijk overdreven is.

Loopt te veel op de achtergrond mee wat de boel vertraagd.

Kijk eens met Process Explorer wat dat zou kunnen zijn.
Met Autoruns, wat ook is het pakket zit, kun je ook bij Logon dingen uitvinken die niet direct nodig zijn voor de werking van Windows.

Kijk ook in de logboeken of er problemen zijn en in Windows de optimalisatie taken uitvoeren kan ook helpen.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web