Plaats reactie
1
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? => max 1000 euro 
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) ==> Beeldscherm 2x eentje op HDMI & VGA via (DVI)  --> Verder toetsenbord & muis usb en geluidsboxen op 5.1 surround
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..) --> Gamen en thuisgebruik
- Welke software/games ga je erop gebruiken? --> Office 2016 - Visual studio - OMSI 2 + addon's - Simulatie games 
- Ben je van plan te gaan overklokken?  ==> Niet echt?
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...) ==> Draadloos internet is aangeraden ook wel ethernet in gebruik verder is een kaartlezer ook altijd handig. CD/dvd gebruiken in deze tijd van het jaar niet meer  ;)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) Alles is aanwezig
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Besturingssysteem omwille van geen beschikbare licentie , office 365 heb ik nog en antivirus mag maar gebruik meestal avast
-Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? Voorlopig 2 aangesloten (1tje op HDMI(zonder geluid)  en andere op DVI doorgekoppeld naar VGA 

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? beide opties zijn mogen, heb al recent pc in elkaar gezet 
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? Besturingsysteem installeren kan ik ;) Opleiding IT (Windows) 
* Let erop dat mijn woonplaats in Belgie ligt en dus ook geleverd moet kunnen worden in België 
Laatst gewijzigd door yannickory op 19 jun 2017 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
2
Hallo,

Ik heb even een opzetje gemaakt op basis van een AMD Ryzen 5 1400 CPU, deze kan je eventueel ook nog vervangen voor een Ryzen 5 1500.
Verder is er een SSD en reguliere schijf aanwezig, een MSI Geforce GTX 1050 TI 4GT OC - Grafische kaart en 8 GB werkgeheugen.

Dit winkelmandje komt uit op € 868,80

Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hey Maxstar, Sorry dat ik dit even zeg maar kan je het eventueel ook met de site alternate.be doen, die hebben ook een PC-builder het enige probleem bij Azerty is dat ik bijna 28 euro moet bij betalen om te betalen & om te leveren . Dan ben ik met 10 euro korting natuurlijk niet veel. Ik heb nog een kortingscode van Alternate dus ik kan die daar goed gebruiken
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
4
trouwens de kaartlezer moet niet. Heb deze nooit gebruikt 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
5
Alternate in België is uiteraard ook een optie, maar de gratis verzending geldt ook voor België als je via het forum besteld.
Dus de gratis verzending + 10 euro korting.

Maar kan je je in deze opzet vinden? Zo ja kan het het natuurlijk zo kopiëren naar de webshop van Alternate.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Maxstar schreef:Maar kan je je in deze opzet vinden? Zo ja kan het het natuurlijk zo kopiëren naar de webshop van Alternate.
Heb ik geprobeerd maar heb gezien dat op azerty een langere levertijd is en bij alternate hebben ze het nie volledig als ik hem probeer te configureren. 
De opzet is uiteraard goed en ja dan is de betaling alleen nog een probleem +17 euro erbij om te kunnen betalen, raar maar waar vragen die daar 2% voor. 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
7
en de prijzen liggen ook hoger bij alternate denk ik van sommige onderdelen
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
9
Wordt de pc bij azerty in elkaar gezet of moet je dit zelf doen?
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
10
Je kan de PC bij Azerty laten assembleren of er voor kiezen om het zelf te doen.
De assemblageservice kost € 59,- https://azerty.nl/product/azerty/7517/p ... r-garantie

Gezien de verzending naar België zou ik dit zelf doen, losse onderdelen kan je immers veiliger verpakken dan een compleet systeem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Ik heb gekeken bij het moederbord bij Alternate maar dat is maar een stereo aansluiting en ook bij azerty staat die op stereo maar ik heb 5.1 boxen dus 3 kabels ongeveer als dat de juiste aansluitingen zijn zou ik ze wel bestellen.  
Laatst gewijzigd door yannickory op 18 jun 2017 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
12
*
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
14
liefst moederbord ma het geluidskanaal moet groter , prijs van PC mag nu max 1000 zijn 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
15
Ik heb een zware pc aan een goedkopere prijs kunnen krijgen via b2b via werk dus dit topic mag gesloten worden 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”