Plaats reactie
4
Hey, bedankt voor de reacties.

Overclocken is niet echt nodig.
Is 1x8 gb goed genoeg?

Wat zouden jullie aanraden voor de SSD en koeler?
5
Ligt er aan hoeveel je er aan wilt uitgeven, en hoeveel GB jij wilt dat die SSD is. 128GB, 256GB, 500GB?

In princiepe is 8GB goed genoeg om te gamen.

Als koeler zou je bijvoorbeeld deze kunnen nemen:
Gelid Tranquillo Rev.2

Als je niet gaat overklokken, kan je deze cpu nemen.
6
Oke super bedankt voor je snelle reactie!

128 gb SSD is genoeg voor mij.

En voor de kast, waar zou ik het beste naar kunnen kijken?

Groet
8
nickjjee schreef:Hey, bedankt voor de reacties.

Overclocken is niet echt nodig.
Is 1x8 gb goed genoeg?

Wat zouden jullie aanraden voor de SSD en koeler?
Neem een setje van 2 x 4GB of 2 x 8GB, kun je gebruik maken van dual-channel en heb een dubbele bandbreedte en het wordt iets sneller maar dat is van minder belang.
Zou een grotere SSD nemen waar je met meerdere partities je de progs en games op kunt zetten, gewone harde schijven is een aflopende zaak.

PS, als je een maandje wacht dan komt de reguliere graka's van nVidia met de Pascal core uit, de 1070 zal sneller zijn dan de huidige GTX970 en vermoedelijk hetzelfde kosten, ga niet voor de founders editie en/of voorverkoop, dan betaal je de hoofdprijs.
http://www.geforce.com/hardware/10serie ... e-gtx-1070" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
9
Bedankt voor het reageren, ik zal zeker een 2x4 gb setje bemen :).

Ik vroeg me af, is een i-5 6400 processor ook goed genoeg om mee te gamen?

Groet
11
hey!

Inderdaad zoals al gezegd:
- te kleine kast, volgens mij past die gpu/moederbord er ook niet in! kijk even naar de beschrijving van de kast, en naar die van het moederbord! Daar staat het duidelijk!
NB: - 1 x 8 gb ram werkt minder 'goed' dan 2x 4gb ram! Ik weet niet precies waarom om eerlijk te zijn! maar in de winkel is me dat verteld door meerdere mensen! en ik denk niet dat je meer wilt dan 16 gb (is dan maximaal, 4 x 4 gb)! Ik had zelf ook eerst 2 x 4 gb en een half jaar geleden uitgebreid naar 4 x 4 gb!

- voeding is goed genoeg, maar ik raad aan als je genoeg geld hebt om een betere te kopen! middels alles afhangt van de stroom dat het krijgt ;)

verder prima setup!

Je kan altijd later nog een SSD erbij doen! maar houdt er rekening mee dat dat best een gekloot kan zijn (ik spreek uit ervaring) met het clonen van je windows en andere bestanden! het beste is het meteen doen

Succes! als je vragen hebt hoor ik het graag,

Groeten, Frederik
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”