Plaats reactie
1
Beste allen,
Ben op zoek naar een laptop voor de dochter zou vooral voor school zijn

nu is mijn vraag bij gebrek aan kennis van laptops

i5 met 8gb ram is dit niet overkill

ssd van 128gb is dit meer dan voldoende voor het draaien van windows?

had voor de moment 2 op het oog maar ben niet zeker of deze niet veel te zwaar gaan zijn
http://www.laptopshop.be/product/651613 ... zerty.html
of
http://www.laptopshop.be/product/651596 ... zerty.html

alle info en hulp welkom :)
2
info is nogal kort met dat ik dit laat gepost heb sry

de laptop moet vooral dienen voor school zijnde office pakket

en bij thuisgebruik af en toe filmpje
internetten
kleine game

ik tast op gebied van laptops helemaal in het duister omdat ik alleen met desktop werk en veel game dus een wereld van verschil in wat nodig is
de i5 hadden we voorzien om toch een iets speling te hebben in hoelang de laptop zou kunnen meegaan

ik vraag me af ofdat 128g ssd meer dan genoeg is voor win en office (natuurlijk in combinatie met een externe hd voor opslag)
is 4 gig ram ook voldoende voor deze taken ?

de 2 laptops die ik gelinkt heb zijn die dat ik in gedachte had maar vraag me wel af ofdat ik dan al niet ruim boven het nodige zit en eventueel met minder ook toekom

dank bij voorbaat voor alle hulp
3
Hallo,

Qua laptops heb je zeer veel keus, als eerste is het belangrijk om te weten van het totale budget is voor de aanschaf van een laptop.
Maar b.v. ook de schermgrootte, persoonlijk vind ik bijvoorbeeld een 17 inch model prettiger werken dan een 15 inch of kleiner.

Wat betreft de vragen is een Intel i5 met 8GB ram in principe geen overkill, het is eigenlijk ook wel een beetje de standaard momenteel.
Een SSD van 128GB is redelijk beperkt, ik zou zelf dan ook de voorkeur geven aan een SSD van minimaal 250GB.

Een andere optie is bijvoorbeeld een laptop kiezen met een SSHD, dat is een reguliere harde schijf maar dan met eigenschappen van een SSD.
Ook kan je bijvoorbeeld kiezen voor een laptop waarin twee schijven geplaatst kunnen worden, een SSD maar ook een normale harde schijf.

Er zijn dus veel mogelijkheden, maar als je eens een maximaal budget doorgeeft kan ik eens wat bij elkaar zoeken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
budget is 750 eur
daarmee dat we uitkwamen op die lenovo
zouden het toch bij 15" willen houden voor gemakelijk te houden ivm school voor mee te nemen dus
5
Oké en je weet ook dat je via Lenovo zelf geheel een laptop kan samenstellen, zoals bijvoorbeeld de Lenovo ThinkPad E560.
Voor studie en andere doeleinden zou je dan prima uit de voeten kunnen met de Intel Core i3-6100U, maar toekomstgericht zou je een upgrade naar de Intel Core i5-6200U kunnen overwegen.
Ook de hoeveelheid geheugen, en/of je een SSD, HDD of SSHD wilt kan je hier dan zelf bepalen. Ik zou dan bijvoorbeeld de volgende veranderingen aanbrengen met als totaalprijs € 748,85
  • 8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
  • SSHD 500GB5400 8GB Cache
Wil je een kant en klaar model bij CoolBlue bestellen zou ik i.p.v. de eerder genoemde Lenovo modellen gaan voor deze Asus X556UB-XX077T-BE Azerty € 749,00.
Deze heeft een 750 GB harde schijf met de eigenschappen van een SSD, en qua algehele specificaties heb je met deze laptop heel veel waar voor je geld.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”