Plaats reactie
16
Hallo,

In principe is die schijf prima, als alternatief is er bijvoorbeeld de Seagate Barracuda.
Wat betreft de processor koeler is die ook prima.
LennartNL schreef:Ook twijfel ik om gelijk te overcloaken, is het echt een verschil?
Dit kan inderdaad een verschil geven, maar het brengt ook weer risico met zich mee en je garantie vervalt.
Momenteel heb je een moederbord die daarvoor niet geschikt is, dan is de keuze van een K-processor van Intel eigenlijk ook overbodig.
Meer nuttige informatie is terug te lezen in het volgende artikel op HW-info: http://nl.hardware.info/reviews/6475/wo ... verklokken" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Hallo,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het best nog even door kan sparen en gelijk voor een wat betere samenstelling kan gaan.
Tot nu toe heb ik dit:

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelma ... 55750%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet alleen niet of het moederbord en RAM geheugen geschikt zijn.
Mijn maximale budget is nu wel ongeveer bereikt. En wat ik er voor over heb.

En om windows 10 te installeren zou ik nog een dvd / blu Ray nodig hebben. Ik weet niet precies welke werkt met deze samenstelling, het liefst lekker goedkoop omdat het alleen is om af en toe iets te branden en installeren en verder niet.

Ook heb ik nog een interne schijf nodig, maar is het ook mogelijk om tijdelijk een 2,5 tb opslag via usb aan te sluiten?
Anders ben ik van plan om voor deze te gaan: https://azerty.nl/8-857-452330/seagate- ... -schi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat dit duidelijk is.
Alvast bedankt voor de moeite en de reacties!!!
18
Hallo,
LennartNL schreef:Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het best nog even door kan sparen en gelijk voor een wat betere samenstelling kan gaan.
Het is natuurlijk ook de vraag of je überhaupt wil gaan overklokken ja of nee? Het is natuurlijk zonde van het budget als je bijvoorbeeld een extreem duur moederbord koopt en je deze verder niet benut.
Met het huidige budget kan je natuurlijk wel een krachtiger systeem samenstellen die daarmee dan ook meer futureproof is als je het overklokken achterwege laat.
Je kan dan immers voor een krachtigere videokaart kiezen en direct het systeem uitrusten met een SSD.
LennartNL schreef:En om windows 10 te installeren zou ik nog een dvd / blu Ray nodig hebben. Ik weet niet precies welke werkt met deze samenstelling, het liefst lekker goedkoop omdat het alleen is om af en toe iets te branden en installeren en verder niet.

Een gewone DVD-brander heb je al voor €17,94, dat zijn de kosten dus niet. Een Blu-Ray station is iets prijziger met €75,90.
LennartNL schreef:Ook heb ik nog een interne schijf nodig, maar is het ook mogelijk om tijdelijk een 2,5 tb opslag via usb aan te sluiten?
Ja dat is geen probleem hoor, op ieder systeem kan je een externe schijf aansluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”