Plaats reactie
1
Momenteel ziet mijn computer er zo uit.
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD Athlon II X4 640 30 °C
Propus 45nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 (9-9-9-24)
Moederbord
MEDIONPC MS-7713 (CPU 1) 42 °C
Grafisch
SyncMaster (1440x900@75Hz)
512MBATI AMD Radeon HD 6450 (MSI) 63 °C
Opslag
931GB Hitachi HCS5C1010CLA382 SATA Disk Device (SATA) 28 °C
931GB ASMT 2105 USB Device (USB (SATA)) 42 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C SATA CdRom Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

Ik ervaar echter problemen als ik in photoshop cs6 werk. Heel traag, zeker als ik filters begin toe te passen.
Volgens mij is de processor niet zozeer het probleem (of wel?) maar eerder het ram geheugen. Nu heeft mijn moederbord echter beperkingen. Zowel wat het ram geheugen betreft als het installeren van een tweede harde schijf. Is het voldoende om het moederbord te veranderen (welk dan?) in combinatie met extra ram geheugen en een extra ssd schijf? Of is het beter om iets helemaal nieuw (het kan natuurlijk altijd beter, maar moet het. Ik wil geen overkill)? Ik gebruik hem vooral om foto's te bewerken en de andere huis/tuin en keukendingen. Ik wil dus vlot met cs6 kunnen werken. Alvast bedankt
2
Hallo en welkom op het forum,

Wanneer je het moederbord in dit systeem gaat vervangen zal je ongetwijfeld problemen krijgen met het activeren van de OEM-versie van Windows 7 van deze Medion PC.
De door Medion geleverde versie van Windows is namelijk gekoppeld aan de hardware, het moederbord is een belangrijk onderdeel van het hardware-ID voor de activatie.

Het moederbord heeft twee geheugensloten, waar momenteel 2x2GB geheugen op is geplaatst vermoed ik. Dit zou je kunnen vervangen voor 2x4GB als upgrade.
Ook zou je kunnen upgraden met een SSD, in combinatie met een upgrade van het geheugen en eventueel een krachtigere videokaart zal dit zeker een performance winst zijn.

Maar voer Speccy eens uit, dan hebben we wat meer informatie over het systeem.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

Een upgrade zoals voorgesteld met een SSD en het vervangen van het geheugen door bijvoorbeeld 2 x 4GB en eventueel de videokaart is heel goed mogelijk.
Dit zal zeker een performace winst geven, maar uiteraard zijn er ook mogelijkheden om de instellingen van Adobe Photoshop CS6 te optimaliseren.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”