Plaats reactie
1
Hallo iedereen

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe dus ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc en kan wel wat advies gebruiken


1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? mijn budget is 850 euro

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - 6.8mm
muis
toetsenbord
speakers

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken?
De pc zal worden gebruikt voor fotobewerking, dagelijks internet gebruik en gaming

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Microsoft office, Adobe lightroom en het zal mooi wezen als de pc games als GTA V gewoon goed kan draaien

- Ben je van plan te gaan overklokken?
nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc?
zou graag het besturing systeem op een SSD willen hebben.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig?
ja 1 beeldscherm, zit alleen te twijfelen hoeveel inch ik moet nemen (advies is welkom)

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
geen, besturingssysteem, office en virusscanner heb ik al in bezit

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1 beeldscherm

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
ja (zal bij Azerty gebeuren omdat ik daar werk dus dat is wel net zo makkelijk)

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
nee is niet nodig omdat ik zelf al het besturingssysteem in bezit heb
2
Hallo en welkom op het forum,

Om een beetje rond dit budget te blijven heb ik gekozen voor een Intel Core i5-4460 (Hasswell), met een nieuwere Intel Core i5-6400 (Skylake) zou ik namelijk ver boven het budget uitkomen.
Met de huidige samenstelling inclusief een monitor kom ik nu al uit op een totaalprijs van € 913,30, uiteraard kan hier nog het één en ander aan gesleuteld worden.

Zo weet ik niet of je nog een extra HDD wilt, of dat je die misschien ook vanuit een ander systeem wilt overzetten. Net zoals b.v. een optische drive?
Maar laten we deze samenstelling even als leidraad nemen. Uiteraard kan je het systeem door Azerty laten assembleren, de kosten hiervoor gedragen € 59,00.

Zoals gezegd heb ik gekozen voor een Intel Core i5-4460, die prima geschikt is voor de gestelde doeleinden. Verder is er 8GB geheugen beschikbaar, en is het systeem uitgerust met een MSI Radeon R9 380 Gaming 4G videokaart. Als monitor heb ik gekozen voor een 27" Samsung dat is een prima scherm.

Verder mogen we in samenwerking met Azerty via dit forum nog een korting aanbieden, maar aangezien je al bij Azerty werkzaam bent krijg je misschien al een medewerkerskorting of iets in die trant.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
He Maxstar

bedankt voor je advies, ik heb nog een 1TB harddisk in een externe behuizing zitten dus deze kan eventueel wel in de kast.
Optical drive heb ik niet dus deze zou er nog bij komen.
7
heb de winkel wagen iets aangepast, heb toch gekozen voor een 24 inch beeldscherm en een kast van zalman.
Nou is mijn vraag of deze samenstelling past en ik wou nog 1 extra blauwe fan in de bovenkant van de kast hebben (zit standaard 1 blauwe 120mm fan) maar weet niet welke ik moet hebben?
Zit er nog verschil in blauwe fans?

hierbij de winkelwagen:
https://azerty.nl/winkelmandje/winkelma ... 84510%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;
8
Hallo,

De Zalman Z11 Plus wordt met twee casefans geleverd volgens de beschrijving van Azerty, één casefan is voorzien van blauwe leds en de andere fan is gewoon standaard.
Voor een extra koeler aan de bovenzijde heb je een 120mm fan nodig, zoals bijvoorbeeld deze van Zalman.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”