Plaats reactie
1
Ik heb besloten een nieuwe pc te willen kopen. Tijdje gespaard en dit is het bedrag dat ik er aan uit zou willen geven. Graag heb ik wel tips aangezien in niet helemaal into the pc samenstellen ben. Ik weet het een en ander, maar niet precies.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? +/- 1000 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) Muis, toetsenbord, headset.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..) Games, Video's bewerken
- Welke software/games ga je erop gebruiken? GTA V, Farcry 4, Sony vegas en nog wat lagere games.
- Ben je van plan te gaan overklokken? Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...) SSD, upgradebaar mag.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) 2 beeldschermen
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Windows 8
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 2

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? Kan, hoeft niet
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? Kan, hoeft niet.

Alvast bedankt
Alex
2
Omdat je aangeeft dat je zelf kan assembleren & Windows installeren, moet je dat ook zeker doen, dit scheelt aanzienlijk op het budget.

Als lijstje zou je dan bijvoorbeeld hier op uitkomen, maar dat is nog zonder beeldschermen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 51585%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil je daarbij gelijk een tegenvraag stellen: hoe hard denk je dat je 2 beeldschermen nodig hebt? Als je 2 beeldschermen moet gaan kopen, dan drukt dat behoorlijk op het budget en zal je behoorlijk moeten gaan inleveren op de pc.
3
Zelf assembleren is toch juist de helft van de lol van een eigen PC ::) Dat wil ik niet eens aan een ander over laten.

Twee beeldschermen lijkt me ook zonde, maar je kunt bijvoorbeeld één groot hoofd beeldscherm nemen en een kleiner tweede scherm. Dat doe ik ook. Kan handig zijn voor werk, video bewerken of om een filmpje in de achtergrond te draaien. Zonde van het geld om twee gelijke monitors te kopen als je ze niet allebei intensief gebruikt. Ik weet niet hoeveel video-bewerking je doet. Ik zou dan liever kiezen voor één grote en goede monitor. Je kunt altijd nog een klein scherm ergens op de kop tikken ter aanvulling.

Je kunt trouwens helemaal niets aan interne hardware uit je huidige PC gebruiken? Of heb je geen desktop-PC?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”