Plaats reactie
1
Beste Forum bezoekers,

Mijn naam is Floris (15 jaar), en na een flinke tijd sparen wil ik nu graag een computer gaan bouwen. Nu heb ik alleen geen idee welke componenten ik het beste kan combineren. Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
*1050 euro.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
*Nee.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) *Voornamenlijk gamen, films kijken, muziek luisteren, video bewerken.
Welke software/games ga je erop gebruiken?
GTA V, FarCry 4,Sony Vegas, crysis, Skyrim.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
*Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
*SSD, mogelijkheid om 5.1 surround aan t sluiten.
2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
*Nee, Beeldscherm, Surround set, enz, Heb ik niet in de prijs mee genomen en koop ik apart.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
*Geen
- Heb je hiervoor ook een apart budget? Nee
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
*2

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
*Nee
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? (2)
*Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
*Ik wil graag zo veel mogelijk hebben voor het geld dat ik beschikbaar heb gesteld.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Vriend van me had al een lijstje gemaakt:
http://www.alternate.nl/html/configurat ... 88b13695d8" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals, dit scherm heb ik niet bij de 1000 euro mee gerekend. Maar hier zat ik aan te denken:
http://www.monitorstore.nl/product/4703 ... 76hla.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Met vriendelijke groet,

Floris Hissink
Laatst gewijzigd door floris123409 op 16 feb 2015 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.
2
Uw vriend heeft een goede samenstelling gedaan.
Wel zit er geen DVD-brander en kaartlezer bij.
Wel heeft de moederbord een goede audiokaart aan board.
Heb je een goede reden om 512 SSD te kopen?
Eveneens een goede reden om 16 GB geheugen te kopen terwijl je tegenwoordig niet meer dan 6 GB geheugen gebruikt?
3
De SSD vervang ik door een kleinere van rond de 100 GB en dan voeg ik een HDD schijf van 1 Tb toe. Het RAM geheugen is mij aangeraden door vrienden voor toekomstige spellen (GTA V). Verder zal ik nog t een en ander met mijn vriend overleggen voor de kaartlezer en dvd station, dit laatste heb ik niet echt nodig dus het hangt van de prijs af of ik er een neem.

Met een paar kleine aanpassingen kom ik hier op uit:

http://www.alternate.nl/html/cart/loadS ... f76378969c" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg. Floris
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”