Advies bij bouwen nieuwe Desktop

Plaats hier al uw vragen omtrent een PC samenstellen, aankoop en upgradeadvies van nieuwe computers & laptops.
Plaats reactie
Legislation
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Geen
AM: Geen
FW: Windows

Hallo forumleden,

De laatste tijd veel aan het nadenken over een nieuwe pc. Momenteel ben ik student en kan ik alles op de laptop doen, maar ik mis toch wel de desktop.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Ik zit te denken aan maximaal €600-€700, maar misschien dat dit nog verandert na jullie advies.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Momenteel alleen de speakers.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
Voornaamste gebruik zal voor microsoft office zijn, internetten en de nodige series bekijken en dergelijke. Er zullen geen games op worden gespeeld. Ik zou het wel kunnen waarderen als de kast stil is en snel genoeg is dat de programma's normaal kunnen draaien en geen last heb van lag.

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Microsoft Office.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee.

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...)
Ik zit te denken aan 2 schermen. Ik heb een klasgenoot die een game pc heeft met 2 schermen en voor school en dergelijke werkt dat ideaal doordat je meerdere bestanden kunt openen. Maar dit hangt van jullie advies af en van de prijs. Daarnaast lees ik ook overal goede verhalen over SSD's, vooral over de snelheid. Draadloos internet is ook belangrijk.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Toetsenbord en beeldschermen.

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Besturingssysteem, office.

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
Ik zou graag 2 willen gebruiken.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Ja

Qua computeronderdelen ben ik een leek. Probeer hier en daar wel bij te lezen en dingen te begrijpen, maar een beetje uitleg zou welkom zijn.

Mvg
Dave
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Verschillend
FW: Windows Firewall

Hallo Legislation :)

Met enkel de randapparatuur (2x IPS beeldschermen, een toetsenbord), de softwarelicenties (Office en Windows 8.1) en de services (assemblage en Windows installatie) zit je al bij zo'n 630 euro. Dan moeten we nog beginnen met het samenstellen van de computer. Je budget is dus te laag of je eisen te hoog. Een budget van 1000 euro is vereist om dit allemaal in te herbergen en kwaliteit te behouden.

Groetjes,

Dave
K1pje
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Eset Smart Security / F-secure
AM: Malwarebytes Anti-Malware

Hoi Dave,

Gezien jouw wensen in combinatie met het budget zou ik eens gaan kijken tussen de kant & klare computers. In principe heeft je pc niet veel kracht nodig voor office te kunnen draaien, dat kan eigenlijk elke pc wel.

Het voordeel van zo'n fabrieks-pc is wel dat je geen assemblagekosten en geen extra licentiekosten voor Windows hebt, die zitten dan al verwerkt in de prijs van de pc. Bij een zelf samengesteld systeem zijn dat namelijk erg grote kostenposten met dit budget. Ook kan je overwegen om te beginnen met een enkel beeldscherm en er later eentje bij te kopen wanneer je wat meer geld hebt. Ook dat drukt de kosten bij de initiële aanschaf.
Plaats reactie

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”