Plaats reactie
1
Ik moet een pc bouwen met een 300,- budget. Vereisten: interne s/pdif out en hdmi.

650 Watt voeding
I5 4460
8GB Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit CMX8GX3M2A1600C11
Asus H81M-A of Gigabyte GA-H81M-HD3

De ene zegt, Asus of Gigabyte, het maakt niet uit. De ander zegt weer dat het wel degelijk uitmaakt. De Gigabyte heeft een extra 8 pin atx connectie en de Asus heeft een extra 4 pin connectie. Zal dat bijvoorbeeld nog veel uit kunnen maken? Ook daar lees ik verschillende dingen over.

Gaarne advies.
2
Hallo choice2rejoice :welkom:

Voor een basisgebruik zal je van beide moederborden weinig verschil merken.
Waarvoor zal het systeem gebruikt gaan worden?
De onderdelen (behalve het moederbord) die je opsomt heb je al? Want een volledig systeem voor 300 euro met die eisen zal je niet lukken hoor. Of je moet ergens een heel goede tweedehands deal vinden...

Groetjes,

Dave
3
Ja, de voeding, kast en hd heb ik al, dus alleen nog de rest van wat er staat. Dat is voor 300,- aan te schaffen.
Asus heeft ondertussen de voorkeur gekregen, aangezien ik veel problemen tegenkom betreffende het Gigabyte board.
Het systeem zal het meest gebruikt worden voor allerdaagse dingen. Beetje surfen, film kijken etc.
4
Welke kast gebruik je?

Intel Core i5 maakt gebruik van turbo modus. Dat betekend dat de processor zichzelf automatisch gaat overklokken bij stressmomenten. Dit gaat o.a. afhankelijk van de warmte. De standaard Intel koeling niet sterk genoeg om je processor zodanig te koelen dat deze technologie geactiveerd zal worden. Een alternatieve koeling is dus aanbevolen. Goede alternatieve koelers starten in prijs van 20 euro (voor basisgebruik) tot 45 euro (voor zij die nog handmatig willen bij-overklokken). Alternatieve koelers zijn naast dat ze beter koelen ook een stuk stiller.

Afhankelijk van de kast kan een gepaste alternatieve koeling worden bepaald.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”