Aankoopadvies Desktop Game, video- en fotobewerking PC (€1000)

1
Hallo,

Mijn huidige laptop heeft een defecte ventilator en ik ben over drie opties aan het twijfelen:
1. Repareren van mijn huidige laptop.
2. Aanschaffen van een nieuwe laptop.
3. Bouwen van een PC.

Uiteindelijk wil ik er toch naar toe om een PC te gebruiken voor Games, video- en fotobewerking en een laptop voor mijn schoolwerk en de mobiliteit.
Om inzicht te krijgen in de derde optie wil ik jullie graag om advies vragen.
Daarvoor heb ik de bekende vragenlijst ingevuld:

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Ik ben bereid om rond de €1000,- uit te geven.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Ik wil alle randapparatuur opnieuw aanschaffen, wanneer blijkt dat het te duur wordt voor mijn budget, ga ik kijken of het ook tweedehands kan. Graag een beeldscherm van 24" en een normale muis en toetsenbord (hoeft geen gamemuis of -toetsenbord te zijn).

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
De PC zal veel gebruikt worden om games te spelen, alhoewel geen extreem zware games. Daarnaast wil ik er video's en foto's mee bewerken met programma's als Photoshop en Adobe Premiere etc.

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Ik ben ultiem verslaafd aan Football Manager, maar het liefst wil ik dat de PC ook iets grotere spellen als Men of War, Total War of XCOM aankan.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee, tenzij iemand mij kan overtuigen dat het echt de moeite waard is.

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet is wel een handige optie (en zo ver ik het weet niet echt duur). Het liefst wil ik een SSD voor snellere prestaties en een kaartlezer voor verschillende geheugenkaarten.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Zoals ik al zei heb ik randapparatuur nodig, maar deze kunnen ook tweedehands aangeschaft worden.

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Ik heb nog nooit met Apple gewerkt en ben daarom ook geneigd om gewoon voor Windows te gaan. Het liefst de nieuwste Windows, Windows 8.

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
Ik zou hem graag op twee beeldschermen aan willen sluiten. Ik heb nog wel een oude monitor en een TV waar ik hem op kan aansluiten, voor een tweede monitor hoef ik dus niet te kijken.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Nee, dit doe ik graag zelf met een vriend van mij die dat ook bij zijn eigen PC heeft gedaan.

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Nee, niet per se.

Ik hoop dat jullie hier raad mee weten. Als er vragen zijn, dan hoor ik dit graag.
Alvast heel erg bedankt.

met vriendelijke groet,
Guus Cuppen

Re: Aankoopadvies Desktop Game, video- en fotobewerking PC (€1000)

2
Ondanks het uitblijven van reacties heb ik natuurlijk zelf niet stil gezeten.
Ik ben op de azerty.nl site zelf aan de slag gegaan. Hieronder mijn winkelmandje:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 55971%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Denken jullie dat ik op de goede weg ben?
Wat mis ik nog of wat is overbodig?

Alvast bedankt.
met vriendelijke groet,

Guus

3
Beste GustiC,

Ik heb uw samenstelling aangepast zodat je ook nieuwe monitor en toetsenbord hebt.

Ook Windows 8.1 zit er in.
Voeding heb ik aangepast alsmede de moederbord.
Moederbord was wel goed maar eigenlijk vrij duur en je beter wat goedkoper nemen maar dan met monitor erbij.
Luidspreker zijn er in alle maten en dat kan je beter zelf kiezen en best in de winkel als dat mogelijk is.

1 Tb Harddisk heb ik bijgevoegd.

Full-HD monitor 24 inch inbegrepen

Voor korting kan je op deze pagina terecht

Groetjes

Gycomp

4
Hallo gycomp,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook wat vrienden geraadpleegd en ben tot dit winkelmandje gekomen.

- Windows kan ik met korting bij een kennis krijgen.
- Ik heb niet verteld dat ik ook nog een 1tb externe harde schijf heb, die nog niet vol zit en als extra opslag gebruikt kan worden. De HDD van 1tb is dus, naar mijn mening, niet nodig. Daarnaast heb ik ook altijd op mijn laptops aan 250gb opslag voldoende gehad.
- Ik heb ervoor gekozen om nog geen toetsenbord aan te schaffen. Ik heb hier ergens nog wel een oud toetsenbord liggen, dan vraag ik wel een nieuwe met kerst of met mijn verjaardag. :D
- Ook vraag ik me af of het echt noodzakelijk is om een ventilator aan te schaffen, zit er echt zo veel verschil in? Ik ben niet van plan om mijn processor over te klokken en heb veel gelezen dat de standaard ventilator dan voldoende is.
- Ook heb ik een draadloos netwerkkaart toe moeten voegen, omdat er op de kamer waar ik hem een lange tijd neer wil zetten geen netwerkaansluiting zit. Werkt dit goed?

Het fijne aan een PC is dat ik op een later moment altijd nog onderdelen kan aanschaffen en de computer kan uitbreiden. Ik heb in ieder geval een goed beeld gekregen van wat er allemaal nog bij kan komen en dat ik dan alsnog binnen mijn budget van €1.000,- blijf.

Nog even een laatste check voor mijn aankoop, past ook deze samenstelling goed bij elkaar?

Alvast bedankt.
met vriendelijke groet,

Guus
Plaats reactie

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”

ComputerComputer