Plaats reactie
1
Hallo, ik wil graag advies voor mijn eerste desktop game pc. Deze wil ik volgend jaar gaan kopen, maar ik wil al graag advies.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Ik wil het liefst een game pc van maximaal 600 euro, maar ik ben bereid tot maximaal 800 euro uit te geven (voor pc en randapparatuur samen).
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Geen.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
Games, internetten, muziek luisteren en deels voor school gebruiken.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Games als Minecraft, Assassin's Creed, GTA, Far Cry, Destiny en andere adventure en race games. Verder programma's als Spotify, Microsoft Office en natuurlijk BitTorrent.
- Ben je van plan te gaan overklokken?
Geen idee, als dit geen nadelen heeft en aanzienlijke voordelen wil ik eventueel overklokken. Ik heb er niet zoveel verstand van.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Ja, ik heb een toetsenbord, een muis, een beeldscherm (zo goedkoop mogelijk, maar wel full hd) en luidsprekers nodig.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Besturingssysteem, het liefst Windows 8.1 (eventueel Windows 10 als deze uitgebracht is (en niet duurder dan Windows 8.1 is)).
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1 beeldscherm.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
Ja.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Ja.

Ik hoop op een snelle reactie.
2
Hoi Gijs :)

Je budget is veel te laag of eisen pakket veel te hoog. Helaas zal dit niet lukken. Met de randapparatuur erbij, assemblage, Windows licentie, en Windows installatie blijft er nog goed en wel 425 euro over om je computer te gaan samenstellen. Dat wordt dan ook niet meer dan wat budget/internet gebruik. Van gamen voor grafisch zwaardere games die je opsomt is dan zelfs geen sprake meer. 200 euro extra is minimaal nodig om met dit eisenpakket iets te kunnen doen. Andere mogelijkheid is; de assemblage en Windows installatie voor eigen rekening nemen. Maar dan nog is het budget zeer krap.
Mogelijk is om te gamen een gameconsole iets om over na te denken?

Het spijt me dat ik niet met een beter voorstel kan komen.

Groetjes,

Dave
3
Dave schreef:Hoi Gijs :)

Je budget is veel te laag of eisen pakket veel te hoog. Helaas zal dit niet lukken. Met de randapparatuur erbij, assemblage, Windows licentie, en Windows installatie blijft er nog goed en wel 425 euro over om je computer te gaan samenstellen. Dat wordt dan ook niet meer dan wat budget/internet gebruik. Van gamen voor grafisch zwaardere games die je opsomt is dan zelfs geen sprake meer. 200 euro extra is minimaal nodig om met dit eisenpakket iets te kunnen doen. Andere mogelijkheid is; de assemblage en Windows installatie voor eigen rekening nemen. Maar dan nog is het budget zeer krap.
Mogelijk is om te gamen een gameconsole iets om over na te denken?

Het spijt me dat ik niet met een beter voorstel kan komen.

Groetjes,

Dave
Hallo Dave, jammer om dit te horen. Ik zal consolegamen zeker overwegen. Ik hoop dat ik eventueel mijn budget nog kan verhogen, maar dat moet ik nog even kijken. Bedankt voor de hulp.
4
Je hoeft me niet te vertellen dat 800 euro een smak geld is. Maar ik zeg je liever de waarheid dan je met de miskoop van het jaar op te zadelen.
5
Hoeveel kost een game pc waarmee ik spellen als die ik genoemd heb fatsoenlijk kan spelen? Zonder randapparatuur en besturingssysteem bedoel ik. Dan kan ik kijken of ik mijn budget daaraan kan aanpassen.

groetjes
7
Dave schreef:Hallo Gijs :)

Rond de 640 euro moet dat wel lukken. Je hebt dan wel de assemblage en draadloze netwerkkaart erbij zitten. Elke 50 euro die je bij inlegt is prijs/performance te verantwoorden.

Bijvoorbeeld: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 13968%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

Dave
Klopt het dat er een laptop hdd bij staat? en kun je niet een goedkopere hdd met meer opslagruimte kiezen? Verder wil ik graag weten waar ik het beste in kan investeren als mijn budget hoger zou worden.
8
In de kast is plaats voor laptop SSHD's. Een SSHD combineert een SSD als cache geheugen met een gewone harde schijf. Enkel een standaard harde schijf kan natuurlijk ook, maar is op gebied van snelheid jammer. Een SSD combineren met harde schijf is dan een betere oplossing. Maar daarvoor moet je toch alweer 50 - 60 euro extra tellen. Een standaard (desktop) harde schijf kan bijvoorbeeld wel deze zijn: http://azerty.nl/8-857-452330/seagate-b ... 64-mb.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie ook meer info over de eerder voorgestelde laptop SSHD: http://nl.hardware.info/tv/659/sshds-va ... deo-review" onclick="window.open(this.href);return false;
12
De videokaart uit jouw voorbeeld staat ook op de site voor een lagere prijs. Alleen staat er dan (demo) bij. Wat betekent dit precies? En nog een vraagje, kan ik de pc gemakkelijk met een hdmi kabel aansluiten op mijn tv?
15
Ik zag toevallig net een kant en klare game-pc van medion op hun site voor 699 euro (of voor 809 euro inclusief monitor). Hier de link: http://www.medion.com/nl/shop/medion-ak ... 19241.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een soortgelijke game pc, maar dan met videokaart gtx 750 voor 639 (of voor 739 inclusief monitor).

Ik dacht dat deze pc er wel goed uit zag en ook goede price-performance, maar zie ik dit verkeerd of is het wel slim om deze te kopen? Toetsenbord, muis en besturingssysteem zit er al bij. Alleen speakers nog niet. Graag zou ik advies krijgen. Alvast bedankt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”