Plaats reactie
16
De Intel core Duo CPU P4750 2.1 kon ik in geen enkel benchmark terug vinden maar de Intel Core2 Duo P7450 wel en heb deze dus genomen voor een vergelijking met de I5 4690.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo ... re-i5-4690" onclick="window.open(this.href);return false;
In de volgende vergelijking zie je de verschillen tussen de I5-4440 & de I5-4690 en hier zijn de verschillen minimaal.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4 ... conclusion" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Dan voor het grafische gedeelte een vergelijking.
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R7-265-v ... ce-GT-240M" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk maak ik ook gebruik van een 1TB HD en een SSD waarbij ik alle documenten en bestanden natuurlijk op de HD heb staan.
De SSD gebruik ik enkel voor Windows en alle programma's die ik gebruik.
Groetjes Dasle
18
Bedankt!
Heb op die site al heel veel CPU's en GPU's vergeleken, maar zegt me uiteindelijk weinig. Keek naar het cijfer en daar komt de i5 4690 er heel goed uit.
De GPU komt er overal goed uit, alleen raden sommigen de R9 270X aan aangezien die amper duurder is en wel iets beter.
19
Ik denk alleen dat ik, aangezien het grote verschil met wat ik nu gebruik, het verschil met een duurdere GPU amper merk. Omdat alles er al een stuk mooier uit ziet/vloeiender loopt... En besteed liever later meer geld aan een nieuwe GPU. Daarbij komt ook dat een GPU stuk makkelijker te vernieuwen is dan CPU ivm moederbord.

Alleen vind ik €800,- (Dat is wel inclusief Windows en assamblage) toch best prijzig...
20
De i5 4690 Komt er zeker goed uit, maar voor gamen en alledaagse dingen voldoet naar mijn mening een I3 van de 4de generatie ook.
Hiermee spaar je op je uitgaven, maar dat is met alles zo. De R9 270X zal idd beter presteren en is amper duurde maar dat geld voor alle onderdelen.
De eerst volgende in de rij is maar ietsje duurder maar op het eind heb je toch een systeem dat snel zo'n 100 à 150€ duurder is.
Maar stel je dan de vraag heb ik dit echt nodig? Kijk eens naar de games die je speelt en naar de systeemeisen hiervan.
Want als je jou nieuwe pc qua prestaties maar voor 30% gebruikt is het toch zonde als je er ééntje aanschaft die 3 keer zoveel aan zou kunnen en veel duurder is.
Groetjes Dasle
21
Ja, moet ik nog even over nadenken.
Ik denk dat ik gewoon mijn budget op zo'n €750 moet stellen en dan is wat ik nu heb samengesteld ongeveer het beste wat ik kan krijgen.
Zal dan later wel gaan upgraden met GPU. Moet alleen even nadenken over GPU en SSD.
Iedereen alvast bedankt. Tips zijn nog altijd welkom!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”