Plaats reactie
1
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje, als ik op mijn msi gt70 2od bf4 high settings 60 fps speel, worden mijn gpu en cpu zo rond de 80-90 graden, is dit erg? (als ik klaar ben activeer ik altijd mijn supercooling) dan gaat hij heel hard coolen waardoor die snel op normale temperatuur is

graag hoor ik van jullie
mvg,
Frederik Jukekma
2
80 - 90 graden kan nog net, maar veel hoger zou ik hem niet laten worden. De videokaart kan dat wel aan, maar er zitten nog andere componenten in die laptop.
Wat als je supercooling activeert tijdens het gamen?
3
dan is het zo 70-75 graden. maar het liefst laat je die tijdens het gamen uit aangezien het heel veel geluid maakt ( maar met headset heb je daar geen last van)
;)
4
Tja laptop hebben sowieso geen geweldige koeling, eventueel een laptopkoeler halen maar daar moet je ook geen wonderen van verwachten.
5
Ik heb tijdens reparaties dat ik ook wel eens wat veel tegelijk doe en dan worden die dingen ook warm.

Wat ik dan doe is dat ik er aan beide kanten aan de achterkant iets onder plaats, zodat de laptop wat hoger komt. Dan komt er ook wat meer koeling onderin.
Denk daarbij aan bijv. lucifersdozen, asbakjes of iets anders. Dat helpt dan ook wel enigszins, maar dat is misschien ongemakkelijk met gamen.

Persoonlijk denk ik dat 80-90 graden toch wat heet is, het zal in elk geval sneller slijtage teweeg brengen, zeker als je het daarna zo snel laat afkoelen. Dan kun je het beter continue koelen of langzamer laten afkoelen.
Laptops zijn eigenlijk ook niet ontworpen om te gamen, dat heeft er natuurlijk ook mee te maken. De tip voor de laptopkoeler lijkt me dan ook meer geschikt.
Greetings, Black Tiger.
7
Misschien is dat wel wat jij hebt.
Dat is een soort plateau waar je de laptop op zet waar koelers ingebouwd zitten, zodat de laptop feitelijk van onderen gekoeld wordt.
Ik weet niet of ik hier een commerciële link mag zetten, maar via Google is het gemakkelijk te vinden en ze kosten rond de 20 euro gemiddeld.
Greetings, Black Tiger.
9
Het zijn niet alleen pootjes... er zitten ook koelers ingebouwd. Maar als je dat al hebt is het prima. Ik zou ze dan wel continue laten draaien want 60 graden is een stuk betere temperatuur.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”