Plaats reactie
1
Hallo,
Ik ben op zoek naar een game pc voor mijn zoon.
Ik heb zelf helemaal geen verstand van pc's,
dus daarom ben ik opzoek naar goed advies.
Mijn (zijn) budget is 600 euro, minder is natuurlijk ook goed : )
Het gaat alleen om de computer, dus geen scherm ed.
Hij speelt vooral minecraft en ook spellen van steam.
Er hoeft geen microsoft office op, mag wel.
Dat is het zo'n beetje.

Alvast bedankt voor de moeite.
groetjes Annie
2
Hallo,
Wat dacht u van deze?
http://gamepc.nl/game-pc-budget?tab=con ... bRA3q8U1P5" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een prima pc voor minecraft (en schoolwerk), snelle processor en ook goed werkgeheugen (u zou ook gewoon voor de optie 4GB klikken maar ik geef de voorkeur aan 8 GB aangezien het maar 35 euro verschilt en voor die prijs is 8 echt beter). eventueel kan de wifi kaart weg als de pc met een ethernet kabel kan worden aangesloten. Windows zit er al in berekent ;)

Mvg, Frederik Jukema
(de site heeft een goede service)
Als u nog vragen heeft hoor ik het graag.
3
GamePC.nl raad ik af, bij gamepc.nl vragen ze overal de hoofdprijs voor, die gasten zijn op geld uit en niets anders, samenstellen bij Azerty.nl is veel beter en goekoper, daarnaast heeft Azerty een veel ruimer assortiment.

Mandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 58095%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zowel assemblage als Windows zit er niet bij.
4
Allebei heel erg bedankt voor jullie snelle reactie.
Mijn voorkeur gaat uit naar Azerty, die webshop geeft me meer vertrouwen.

Nogmaals ik ben een leek op dit gebied... (werk alleen maar met apple...)
Maar moet er geen grafische kaart bij het pakket van Azerty?
Of is dit zo voldoende voor de spellen die hij speelt en
kan die later eventueel toegevoegd worden als hij zwaardere spellen gaat spelen?
Ik hoor het heel graag,
Alvast bedankt voor de support.
5
annieenzo schreef:Hij speelt vooral minecraft en ook spellen van steam.
Welke games van Steam zijn dit zoal want dat is wel belangrijk om te weten bij de keuze van bijvoorbeeld de videokaart in het systeem.
Er moet ook een Windows versie bijgeleverd worden en i.p.v. Office kan je ook kiezen voor het gratis Libre Office.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Wat super al die snelle goede adviezen, daar wordt een mens (ik) heel blij van : )
Ik zal vanmiddag even navraag doen welke spellen (games) hij speelt,
zover ik weet gaat het om onder andere: 7 days to die (?), geen idee of ik het goed schrijf...
Maar het zou fijn zijn dat, als hij andere games gaat spelen niet direct een nieuwe computer nodig heeft.
Onderdelen vervangen is natuurlijk ook een goede optie.
Ik meld me vanmiddag weer met de game(s) update.

Wat betreft Windows.. Libre Office lijkt met een hele goede keuze.
We hebben een laptop met Office voor schoolwerk, dus deze computer is puur voor het gamen.
8
Ha! Het wordt steeds goedkoper : )
Als het niet al te veel gedoe is om er later een grafische kaart in te stoppen dan is dat prima.
Dat geld natuurlijk ook voor de opslag.

En ik vrees dat Windows er inderdaad bij moet anders is er geen besturingssysteem, toch?
Na navraag heb ik de games 7day to die en Gmod doorgekregen,
en waarschijnlijk in de toekomst nog andere games..,
maar dat kan dan toch, als je hem nog kan uitbreiden?
Ja, sorry, je hebt echt met leek te doen : (

Je advies wordt dan ook enorm gewaardeerd!!
Heel erg bedankt alvast!!
9
Beide games zijn niet echt veeleisend, al vraagt Minecraft wel aardig wat van het geheugen en zeker als er veel mods worden gebruikt. De iGpu van de processor, de ingebakken videokaart moet voor Minecraft voldoende zijn.
Later kan je dan een sterkere videokaart plaatsen voor games die meer veeleisend zijn, maar voor nu zou ik dan zeker een future-proof systeem samenstellen.

Het is nu eigenlijk een beetje de keus of je AMD of Intel als basis wilt en omdat OB1 twee AMB systemen heeft geplaatst heb ik een Intel samenstelling die future-proof is. En als je hier later een krachtigere videokaart in plaatst heb je een prima game-pc (winkelmandje)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”