Plaats reactie
1
Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe PC, aangezien er een aantal spellen aankomen die mijn huidige bak niet meer aan kan. Ik ben zelf al een hele tijd onderdelen bij elkaar aan het zoeken en ben daarmee tot het volgende systeem gekomen:

Azerty winkelmandje

Ik heb bij alles rekening gehouden met uitbreiding in de toekomst. Zo weet ik dat een 850 watt PSU overkill is voor dit systeem, maar ik wil de optie open houden om een of twee GPU's toe te voegen in SLI. Verder heb ik ook nagedacht over hoe het systeem er uit gaat zien, aangezien de case een side window heeft. Vandaar ook de rode Vengeance Pro geheugenmodules.

Ik ben benieuwd of jullie nog iets weten waarop ik dit systeem kan verbeteren (zonder nog verder over budget te gaan ;) )
2
Oh ja, vergeten te vermelden: Ik heb geen HDD nodig, want die neem ik over van mijn oude PC. Hetzelfde geldt voor een optische drive hoewel ik nog niet weet of ik die er uberhaupt in ga zetten. En Windows heb ik ook al.
3
Als je het systeem alleen voor gamen gaat gebruiken kan je i.p.v. een Intel Core i7 4770K ook kiezen voor een Intel Core i5 4570 en het enige verschil is dat deze geen hyperthreading heeft en voor alleen gaming gaat dat niet gebruikt worden. Met deze CPU switch bespaar je toch al €100 euro, en ook als je niet van plant bent om te gaan overklokken is een K processor niet echt nodig.

De Samsung 840 EVO Basic zou ik zelf vervangen voor de Crucial M500 deze is niet alleen €30 euro goedkoper maar ook nog eens sneller dan de Samsung (vergelijkingstabel).

Met een aangepast winkelmandje kom je dan uit op € 1.375,13
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”