Plaats reactie
1
Hallo,

Ik ben voor mijn eigen op zoek naar een nieuwe computer. Mijn laatste computer heb ik via Dell besteld en dat was op zich wel wel bevallen. Deze heb ik nu meer dan 6 jaar.

Ik game nooit en anders speel ik online poker (maar ook al het hele jaar niet gedaan) en dat trekt ook niet super veel. Heb daar wel software bij wat redelijk wat trekt maar dat werkte ook op mijn 6 jaar oude pc dus dat zal het probleem niet zijn.

Ik gebruik deze PC voor mijn eenmanszaak.

Ik maak gebruik van Word, Excel, Skype, itunes en Photoshop. Verder zit ik vooral veel op internet op verschillende sites.
Verder nog wat kleine programmas als FileZilla (FTP programma). Market samurai (keyword research programma).

Op 'drukke tijden' heb ik 20 internet vensters open, skype en photoshop en voor de muziek gebruik ik itunes.

Ik wil graag minstens 2 monitoren aansluiten, ik heb er nu 2 met de ene een HDMI uitgang. De ander DVI-D. Zag dat ze daar wel kabels voor hadden (HDMI - DVI-D). Deze wil ik blijven gebruiken. Eventueel later wil ik er een 3de bij dus dat zou een optie kunnen zijn. Hoewel het niet noodzakelijk is.

Ik wil graag een kant en klare desktop, die eventueel wat uitbreidingsmogelijkheden. Als het kan onder de 1000 euro. Dat was het een beetje als er nog vragen zijn hoor ik ze wel :)
2
U heeft een ruim budget met €1000 en heb nu een systeem samengesteld inclusief assemblage voor € 617,71. Omdat ik uit het bericht niet kom opmaken of er een versie van Windows bijgeleverd moet worden heb ik deze nog niet in het winkelmandje verwerkt.

Ik heb gekozen voor een compacte en stille Cooler Master Silencio 352 behuizing die een ingebouwde SD cardreader heeft en 3 USB poorten aan de voorzijde en een microfoon en hoofdtelefoon aansluiting. Daarbij een krachtige Intel Core i5 4570S processor met 8 GB ram een 120 GB SSD voor het besturingssysteem en een 1TB harde schijf voor opslag. Verder zit er een Sapphire RADEON HD 6450 Flex videokaart in die geschikt is voor drie monitoren, 2 x DVI en 1 x HDMI.

Link naar het winkelmandje

Vergeet zeker ook niet de Azerty korting via dit forum!!
Laatst gewijzigd door Forza op 25 apr 2014 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Bedankt ziet er goed uit, ik heb nog geen windows. Ik neem aan dat ik het beste windows 8.1 kan pakken?

Hoorde dat er een update kwam dat je ook een 'gewone' bureaublad kon krijgen, klopt dat?

En zit hier ook een netwerk kaart in al voor wifi ontvangst? Die kom ik zo snel namelijk niet tegen. Heb namelijk geen kabel lopen. Bij mijn vorige was het wifi ontvangst soms wel matig.
4
Het enige wat je even zou moeten nakijken is of alle software kan draaien op Windows 8.1.
De upgrade die later dit jaar komt is gratis en brengt ook het echte startmenu weer terug en dat zal zeker een pluspunt zijn en zal dan wel de Windows 8.2 update zijn denk ik.

Er zit nog geen draadloze netwerkkaart in deze samenstelling, maar als je even doorgeeft welke router er in gebruik is en op welke snelheden deze werkt dan kan ik even een aangepast mandje maken met een geschikte draadloze netwerkkaart erin.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Ok ja ik gebruk niet veel software dus ik denk dat het meeste er wel op zou moeten draaien. De gebruikelijke programma's.
Heb niet echt specifieke software wat een probleem zou moeten opleveren.

Ik heb een draadloze router via UPC, heb ook internet via hun.

Heb daarnaast nog los de router TP-Link TL-WR1043ND (up to 300Mbps), had deze al maar deze staat wat hoger. Maar desondanks heb ik nog steeds geen super bereik boven.
6
Een goed alternatief voor een daardloze verbinding is het gebruik maken van homepluggen dan kan je via het stopcontact een bedraad netwerk maken.
Zou dit een oplossing zijn? Ik kan op basis hiervan dan eens een nieuw winkelmandje samenstellen met hardware.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Is dat zo'n wifi repeater of iets anders?

Ja, wat stabieler/sneller internet is zeker gewenst. Ik weet niet wat de beste oplossing is. Ik wil geen kabel leggen naar boven.

Zou op de eerste verdieping iets extra's kunnen maken. Zit zelf op de 2de verdieping met mijn computer (zolder).
8
Nee de homepluggen zijn de adapters voor het stopcontact waarmee je een netwerkverbinding kunt opzetten.
http://nl.hardware.info/reviews/1152/2/ ... !-homeplug" onclick="window.open(this.href);return false;

Met deze oplossing kan je makkelijker een stabiele verbinding opzetten dan met een repeater of een extra acces point als WiFi versterker.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
9
Ok klinkt wel handig ja.

Weet alleen niet hoeveel het signaal minder wordt want ik zit hier wel met verschillende groepen

" Als de stopcontacten op zolder uit ons voorbeeld dus op een andere groep zijn aangesloten dan de stopcontacten op de benedenverdieping, kun je nog steeds prima gebruik maken van alle netwerkfaciliteiten, al wijzen onze tests uit dat het dan wel goed mogelijk is dat de prestaties iets zakken."

Hoorde van verschillende dat ze ook wel goed ontvangst hadden met een wifi repeater. Het maakt me verder weinig aan. Zou je mijn winkelwagen kunnen aanpassen dan kan ik bestellen en aan de slag. Heb mijn huidige computer wel sneller gekregen maar tijd voor vervanging is er nog steeds. Alvast bedankt voor de moeite.
10
Om nog wat flexibeler te zijn heb ik gekozen voor twee homepluggen van Sitecom (review) - Sitecom LN-554 Wi-Fi Homeplug 500Mbps. Verder heb ik Windows 8.1 aan het winkelmandje toegevoegd.

In totaal komt het samengestelde systeem (winkelmandje) nu uit op € 837,09 en met de korting via het forum is dat € 827,09 zonder verzendkosten.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
11
Waarom heb ik er 2 nodig? Kan ik niet eerst met 1 testen?

Waarschijnlijk verhuis ik dit jaar dus hoop dat het op de andere plek sowieso beter is en kan ik direct ook kabels aanleggen ipv draadloos.

Maar nu zit er nog steeds geen wifi kaart bij of wel? Als ik geen kabel wil trekken van die homeplug naar mijn computer.
12
Bij een homeplug heb je er altijd 2 nodig, 1 gaat vanaf het modem - router met een kabel naar het stopcontact en de ander gaat van de PC met een kabel naar het stopcontact.

In het laatste winkelmandje had ik geen WiFi kaart erbij gedaan omdat ik dacht dat je alleen deze homepluggen wilde gebruiken.
Ik heb nog even een aangepast winkelmandje gemaakt waarin de homepluggen heb vervangen voor een ingebouwde draadloze netwerkkaart. € 742,43 zonder de korting.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”