Plaats reactie
1
Wat is het totale budget: € 1150
Desktop of laptop: Desktop
Assemblage: Ja
Alleen systeem of incl. monitor en randapparatuur Alleen PC, beeldscherm en tekentablet is aanwezig.
Besturingssysteem Windows 8

Omschrijving & informatie.
Ik wil een snelle en stille PC, liefst ook nog een beetje zuinig. :-) Ik gebruik hem voornamelijk voor video- en fotobewerking, daarnaast voor schaakanalyse, Netflix kijken, Word, Excel etc (Office licentie is aanwezig).

Voorkeuren en overige vragen.
Ik zit zelf te denken aan minimaal 16 Gb intern geheugen, een SSD (250 Gb) voor programma's en OS plus een grote harde schijf voor foto's (minimaal 2 TB) en de rest van de bestanden.
Processor i7 4770? Behuizing Fractal Design Define R4? Moederbord en voeding, geen idee. Videokaart GTX 760 of GTX 770?
Edit: toetsenbord mag ook wel weer een keer een nieuwe, deze lijkt me wel wat: http://azerty.nl/0-1068-562686/logitech ... 10-to.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor het advies!
Laatst gewijzigd door jwchess op 28 feb 2014 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Hallo,

Voordat ik iets kan samenstellen, heb ik nog een paar kleine vraagjes en opmerkingen:

Erg laag budget, voor jouw eisen, maar ik zal m'n best doen ;)
- Moet jij hier nog Windows (7,8?) bijhebben of heb jij dat al? En een toetsenbord ook inbegrepen?
Let wel op, heb dat toetsenbord ook een dagje gehad, direct teruggebracht naar de winkel, is echt klein. Dat toetsenbord is meer bedoeld voor een tablet / smartphone combinatie.
3
Laat het toetsenbord maar zitten dan. Windows 8 heb ik nog niet. Budget is inderdaad krap besef ik me. Eventueel mag het wel wat meer worden, 900 euro kan ook nog wel.
4
Ik heb aan de hand van je wensen wat samengesteld bij Azerty.nl.

-------

Winkelmandje: €949,61

Behuizing: Corsair Carbide Series 330R
De Carbide 330R van Corsair is een Midi Tower met plaats voor een ATX voeding. De behuizing beschikt over drie externe 5,25, vier interne 3,5 inbouwsloten, welke toolless zijn ingericht en zeven Full Size slotopeningen. De Carbide 330R wordt geleverd met twee casefans en biedt plaats aan drie extra casefans. De behuizing biedt plaats aan grafische kaarten met een lengte tot 450mm en CPU-koelers met een maximale hoogte tot 160mm.

Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0
De 970 Pro3 R2.0 van ASRock ondersteunt één AMD Socket AM3+ processor samen met maximaal 64 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning) aanwezig voor een videokaart en kunnen er 6 SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

Processor(CPU): AMD FX 9370
De AMD FX-9370 CPU, codenaam Vishera, beschikt over acht verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket AM3+ te plaatsen. De processor beschikt over 8 MB Level 2 en 8 MB Level 3 cache. De AMD FX-9370 beschikt over een interne twee-kanaals geheugen controller. De FX-9370 wordt in retailverpakking (box) maar zonder koeler geleverd.

CPU-koeler: Cooler Master Hyper 412S
De Cooler Master Hyper 412S is gemaakt voor optimale hitteafvoer op lage fan snelheden. Dit is dankzij de wijdere fin gaps en een precieze heat pipe layout die alle vier de heatpipes over de CPU hot zones stuurt. Deze heatpipes zijn verdeeld volgens de Cooler Master's gepatenteerde CDC technologie, dit creeërt een virtuele vapor chamber voor maximale koeling potentie. De Hyper 412S wordt geleverd met een ultra low speed silent mode fan adapter welke het geluid bijna geheel dempt.

Geheugen: 2x 8GB 1600Mhz Crucial Ballistix Sport
De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Beide zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan twee losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 16 GB (twee modules van 8 GB) en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR3 geheugenbus van 1600 MHz.

Harde schijf: 2TB Seagate Barracuda ST2000DM001
De ST2000DM001 van Seagate heeft een opslagcapaciteit van 2000 GB, een toerental van 7200 rpm en een cache van 64 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/600 interface.

SSD: Crucial M500
De Crucial M500 is de opvolger van de welbekende Crucial M4. De M500 is uitgerust met hoogwaardig 20nm MLC NAND geheugen van Micron en heeft een opslagcapaciteit van 120 GB. Deze SSD heeft een leessnelheid van 500 MB/sec en een schrijfsnelheid van 130 MB/sec. De 2.5 SSD is voorzien van een Serial ATA/600 interface en is slechts 7 mm hoog, een 9.5 mm adapter wordt echter meegeleverd.

Videokaart: ASUS GTX650-E-2GD5
De GTX650-E-2GD5 van Asus is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 650 chip en beschikt over 2048 MB GDDR5 geheugen dat via een 128 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 1071 MHz en het geheugen heeft een effectieve snelheid van 5000 MHz. Er is geen extra PCIe stroomconnector nodig om de kaart te voeden.

Voeding: Corsair Builder Series CX500 Bronze
De CMPSU-500CX van Corsair is een ATX voeding en levert een vermogen van 500 Watt. Deze voeding heeft één 120mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen stroompieken (OCP), tegen overspanning (OVP), tegen onderspanning (UVP), tegen overbelasting (OLP/OPP) en tegen kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 4x 5,25 molex, 5x SATA en 2x PCIe 6 pins aansluitingen.

DVD-speler: LiteOn iHAS124
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

O.S: Windows 8.1
Windows 8.1 bouwt voort op de grondbeginselen van Windows 8, en bevat vele verbeteringen en geweldige nieuwe functies in belangrijke gebieden zoals persoonlijke instellingen, zoekopdrachten, de ingebouwde apps, de Windows Store-ervaring en cloud-connectiviteit. Windows 8.1 introduceert ook nieuwe beheerbaarheid, mobiliteit, beveiliging, gebruikerservaring en netwerkmogelijkheden voor bedrijven.

Spijtig genoeg zit ik wat over je (nieuw) budget. Heb voor een AMD systeem moeten kiezen want een Intel build met dat budget was nog steeds te krap. Maar deze build moet niet veel onderdoen hoor ;)
Zuinig is hij ook helaas niet. Gekozen voor een andere behuizing dan die dat je voorstelde omdat je toch wel een stille pc wou en die dus stiller was.


---
Als er nog vragen zijn over de setup dan hoor ik dat graag.
Verder geef ik je graag deze tip mee:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 89&t=10722" onclick="window.open(this.href);return false;
5
Dankjewel Mike. Met assembleren erbij zit je over de 1000 euro... Met AMD heb ik slechte ervaringen. Dan moet het budget toch nog maar wat ruimer, anders ben ik niet tevreden.
Stel nu, dat het budget 1150 euro is en geen cent meer. ;-) Dan moet mijn droom PC toch wel lukken lijkt me.
Welk moederbord kun je me aanraden dan?
6
Dat moet lukken.
Hier de onderdelen die vervangen zijn:

Processor: Intel Core i7 4770 / 3.4 GHz
De Intel® Core™ i7-4770 CPU, codenaam "Haswell", beschikt over vier verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1150 te plaatsen. De processor beschikt over 4x 256 KB Level 2 en 8192 KB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 3400 MHz . De Intel® Core™ i7-4770 beschikt over een interne geheugen controler, met twee geheugen kanalen en bevat een Intel® GMA HD 4600 interne Grafische Chip.

SSD: Samsung 840 EVO 250GB
De Samsung 840 EVO is de opvolger van de populaire Samsung 840. De SSD is voorzien van Samsung's eigen MEX controller, gecombineerd met Samsung 1x-nanometer toggle-TLC NAND-geheugen en 512 MB DRAM cache. De 840 EVO heeft een opslagcapaciteit van 250 GB, een leessnelheid van 540 MB/s en een schrijfsnelheid van 520 MB/s.

Moederbord: ASRock H87M Pro4
De H87M Pro4 van ASRock ondersteunt één Intel® Socket 1150 processor samen met maximaal 32 GB aan geheugen. Verder ondersteunt het moederbord de Intel® GMA HD grafische kaart van de CPU, zijn er twee PCIe x16 3.0/2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning) aanwezig en kunnen er SATA en IDE apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.


Nieuw winkelmandje: €1093,47

De voeding kan ook veranderd worden nu (430W), omdat Intel veel zuiniger is. Of je kan het houden als je later gewoon de ruimte wilt om te upgraden.
8
Sowieso de zelf samengestelde computer. Daar weet je precies welke onderdelen erin zitten. Allemaal stuk voor stuk kwaliteitsonderdelen. Bij een medion-pc zijn altijd wel consessies gemaakt op bepaalde onderdelen zodat de prijs toch nog interessant blijft voor de consument. Ik kan haast zeker zeggen dat de medion de standaard koeler van intel gebruikt, waardoor zelf de boost modus niet ingeschakeld kan worden omdat de processor niet voldoende gekoeld wordt.
Voor videobewerken is een videokaart zoals een gtx 650 ti of gtx 650 ti boost / max 660 met 2GB VRAM goed genoeg. Tenzij het budget er is, dan zal je misschien iets beter af zijn met een gtx 760/770 bij adobe producten. Hoe dat precies zit kan ik je ook niet vertellen, mijn kennis gaat niet verder dan dat kwa videobewerken :TooFunny:
9
Ok, bedankt voor je hulp. Ik denk hetzelfde over een Medion PC hoor, dus ben het wel met je eens. Ik ga nog eens goed uitzoeken welke videokaart het meest geschikt is voor videobewerken, nogmaals bedankt voor je hulp!
Laatst gewijzigd door jwchess op 28 feb 2014 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
14
jwchess schreef:Ik heb nog steeds geen nieuwe PC gekocht, maar mijn oude begint nu echt kuren te krijgen.

Ik zit er sterk over te denken om deze aanbieding van Dell te kopen: http://www.dell.com/nl/p/xps-8700/pd?oc ... d=xps-8700" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij kun je hier zelf geen vergelijkbare PC voor samenstellen, toch?
Je krijgt pak hem beet dit systeem, dus qua prijs is het niet heel erg slecht, maar qua samenstelling wel! Je kan je geld veel beter anders uitgeven. Dat is het grootste voordeel van zelfbouw.

Ik was eerder voor dit winkelmandje gegaan. Nieuwe sneller geklokte Haswell Refresh i7 voor ongeveer dezelfde prijs, goed moederbord dat de casefans kan aansturen (zachter laten draaien -> stiller systeem), 2x8 GB RAM (kan nog uitgebreid worden naar 32 GB), een GTX 750 Ti, die zuinig is en stil is, en qua performance ongeveer het plafond raakt qua voordeel dat je kan halen bij videobewerking (lees vorige artikel), een nieuwe goede 256 GB SSD (geen idee wat Dell gebruikt, maar ga maar uit van een minder goed model), een 3 TB Seagate HDD, een DVD-brander (die in de Dell kan blu-ray lezen, maar geen idee of je dat nodig hebt), een goede en stille behuizing die vele malen beter zal zijn dan een kastje van Dell, een goede voeding die zowel modulair is als onhoorbaar stil is (wellicht iets aan de krachtige kant aangezien die GTX 750 Ti zo zuinig is), ipv de troep voeding die Dell erin zal zetten (een slechte voeding is vaak het eerste onderdeel dat kapot gaat) en tot slot nog een aftermarket koeler op de CPU, een belangrijk onderdeel als je het systeem stil en koel wilt houden.

Als je het zelf niet in elkaar wilt zetten (had ik wel gedaan) kan je dat ook door Azerty laten doen. Bovendien krijg je nog wat korting via dit forum.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”