Plaats reactie
1
Ter vervanging van mijn stokoude Dell zoek ik een futureproof stille desktop voor €1000 euro inclusief OS, assemblage en een puik scherm, exclusief toetsenbord/muis. Ik gebruik de computer voor internetten, Office programma's, downloaden, hoge-resolutie vakantiefoto's en -video's bewerken, en soms HD films kijken. Ik game niet. De behuizing moet vooral stil en resonantie-vrij zijn, afmeting is niet echt een probleem. Ik heb een NAS en ik wil mijn Altec Lansing ADA995 5.1 speakerset blijven gebruiken.

Ik heb naar recente aankoopadviezen gekeken en denk dat dit http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 56228%5D=1 in de buurt komt van wat aansluit bij mijn wensen. Klopt dat?

Ik heb nog de volgende vragen:
- Heeft het zin voor mijn gebruik (foto/video bewerking?) een video-kaart toe te voegen?
- Is de voeding zwaar genoeg voor eventuele toekomstige uitbreidingen?
- Kan ik mijn Altec Lansing ADA995 zonder meer aansluiten?
- Maakt het voor het geheugen uit of het 2x4GB of 8GB is?
- Wat is de beste manier om een scherm aan te sluiten (DVI, HDMI, DiaplyPort), btw, de Dell Ultrasharp die ik op het oog heb heeft geen HDMI.
- Kan ik eventueel nog ergens bezuinigen (ten koste waarvan), of ben ik iets vergeten?

Dank alvast voor de hulp!
2
Hallo,

Ik zal eerst even antwoorden op je vragen, daarna zal ik of iemand anders kijken om iets samen te stellen voor jou.
Een videokaart tot aan een gtx 660 geeft veel voordeel voor videobewerken. Hoe het precies in elkaar zit kan ik je niet vertellen.
Als je voor de Corsair CS series gaat kan je beter wat meer investeren en voor de 550W gaan, 450W is niet echt future-proof indien jij later een midrange/high-end videokaart wilt aanschaffen enzo.
Voor geheugen is het inderdaad beter om voor dualchannel te gaan, dus 2x4 is beter dan 1x8GB. Als jij zoals je zelf zegt hoge kwaliteitsvideos en foto's gaat bewerken ga je beter voor een intel i7 processor samen met 16GB RAM geheugen.
Als het om een Full HD scherm gaat maakt het niet veel uit hoor, zowel HDMI als DVI zijn goede opties.

Als je echt een stille pc wilt dan zou ik voor een andere case kiezen. Hij is niet echt mooi te noemen, maar hij is wel stiller dan alle andere betaalbare behuizingen. (Antec GX700)
Verder wil ik vragen of jij de optie wilt om te overklokken?
3
Alvast bedankt voor de antwoorden. Echt fraai is die kast niet echt, zou ik niet zo snel zelf kiezen. Mbt overklokken, ik wist amper van het bestaan voor ik hier begon te lezen, dus ik denk nee.
4
Ik heb aan de hand van je wensen wat samengesteld bij Azerty.nl.
Ik heb wat zitten puzzelen, maar een i7 kon niet in jouw budget, 1/5 van je budget wordt ingenomen door een fantastisch display ;)
Verder heb ik gekozen voor een stille kast en processorkoeling en 16GB RAM i.v.m videobewerken.
Er zit geen videokaart in simpelweg door je budget, maar laat het gezegd zijnde: Het is altijd verstandig om een low-end videokaart aan te schaffen om de prestaties te verbeteren. Denk aan een gtx 650ti, gtx 750,..

-------
Winkelmandje


Behuizing: Corsair Carbide Series 330R
De Carbide 330R van Corsair is een Midi Tower met plaats voor een ATX voeding. De behuizing beschikt over drie externe 5,25, vier interne 3,5 inbouwsloten, welke toolless zijn ingericht en zeven Full Size slotopeningen. De Carbide 330R wordt geleverd met twee casefans en biedt plaats aan drie extra casefans. De behuizing biedt plaats aan grafische kaarten met een lengte tot 450mm en CPU-koelers met een maximale hoogte tot 160mm.

Moederbord: MSI B85-G41 PC Mate
De B85-G41 PC Mate van MSI ondersteunt één Intel Socket 1150 processor samen met maximaal 32 GB aan geheugen. Verder is er ondersteuning voor CPU's met geïntegreerde HD Graphics, zijn er twee PCIe x16 3.0/2.0 sloten aanwezig en kunnen er 6 SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet. De B85-G41 PC Mate is een 'Military Class 4' moederbord. Door de gebruikte materialen voor onder andere de Choke's en de Capacitators, is de B85-G41 PC Mate beter tegen hoge en lage temperaturen bestand, waardoor deze een langere levensduur heeft en verder kan worden overklokt.

Processor(CPU): Intel Core i5 4670 / 3.4 GHz
De Intel® Core™ i5-4670 CPU, codenaam
Haswell, beschikt over vier verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1150 te plaatsen. De processor beschikt over 4x 256 KB Level 2 en 6144 KB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 3400 MHz. De Intel® Core™ i5-4670 beschikt over een interne geheugen controler, met twee geheugen kanalen en bevat een Intel® GMA HD 4600 interne Grafische Chip.

CPU-koeler: Cooler Master Hyper 412S
De Cooler Master Hyper 412S is gemaakt voor optimale hitteafvoer op lage fan snelheden. Dit is dankzij de wijdere fin gaps en een precieze heat pipe layout die alle vier de heatpipes over de CPU hot zones stuurt. Deze heatpipes zijn verdeeld volgens de Cooler Master's gepatenteerde CDC technologie, dit creeërt een virtuele vapor chamber voor maximale koeling potentie. De Hyper 412S wordt geleverd met een ultra low speed silent mode fan adapter welke het geluid bijna geheel dempt.

Geheugen: 2x 8GB 1600Mhz Crucial Ballistix Sport
De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Beide zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan twee losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 16 GB (twee modules van 8 GB) en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR3 geheugenbus van 1600 MHz.

Harde schijf: 2TB Seagate Barracuda ST2000DM001
De ST2000DM001 van Seagate heeft een opslagcapaciteit van 2000 GB, een toerental van 7200 rpm en een cache van 64 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/600 interface.

Voeding: Corsair Builder Series CX500 Bronze
De CMPSU-500CX van Corsair is een ATX voeding en levert een vermogen van 500 Watt. Deze voeding heeft één 120mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen stroompieken (OCP), tegen overspanning (OVP), tegen onderspanning (UVP), tegen overbelasting (OLP/OPP) en tegen kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 4x 5,25
molex, 5x SATA en 2x PCIe 6 pins aansluitingen.

DVD-speler: LiteOn iHAS124
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

O.S: Windows 8.1
Windows 8.1 bouwt voort op de grondbeginselen van Windows 8, en bevat vele verbeteringen en geweldige nieuwe functies in belangrijke gebieden zoals persoonlijke instellingen, zoekopdrachten, de ingebouwde apps, de Windows Store-ervaring en cloud-connectiviteit. Windows 8.1 introduceert ook nieuwe beheerbaarheid, mobiliteit, beveiliging, gebruikerservaring en netwerkmogelijkheden voor bedrijven.

Monitor: Dell UltraSharp U2412M
Geniet van breedbeeldprestaties, zoals u dat wilt. De U2412M heeft een 24” scherm met een beeldverhouding van 16:10, IPS-technologie en LED achtergrondverlichting en biedt een helder beeld en verbluffend veel aanpassingsmogelijkheden voor elke stijl. Ervaar IPS-technologie, met een brede kijkhoek en hoogwaardige kleurweergave voor een ongeëvenaarde kijkervaring. Verander met een druk op de knop uw instellingen voor energieverbruik, helderheid van tekst en kleurentemperatuur om energie te besparen met dit milieubewust ontworpen beeldscherm.


---
Als er nog vragen zijn over de setup dan hoor ik dat graag.
Verder geef ik je graag deze tip mee:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 89&t=10722" onclick="window.open(this.href);return false;
5
Bedankt voor alle tips, met name de kast, geheugen en voeding. Is er een speciale overweging om dit MSI B85-G41 PC Mate moederbord te kiezen boven de ASRock B85M Pro4? En ik zie dat de SSD het niet heeft gehaald, die ik vooral voor snel opstarten erbij had zitten?
6
Alvast graag gedaan hoor.

Het verschil in die 2 moederborden is heel klein. De MSI heeft 2 sata 600 poorten meer, en support 5.1 surround ipv 7.1. De Asrock ondersteunt dat wel. Al stel ik mij voor dat als je voor een goede geluidssysteem gaat, dat je een geluidskaart aanschaft.

Het budget was iets te beperkt om er een ssd in te stoppen. Door montagekosten, windows en een vrij prijzige monitor, valt er weinig over voor de effectieve computer-hardware. Vond het ook jammer, dat ik de SSD moest laten, want dat maakt het natuurlijk kompleet. Je kan misschien kiezen voor een 1TB HDD (-20 euro) en dan 40 euro opleggen, zodat je toch nog voor een 120GB SSD kan gaan. ( Crucial M500 )
7
Ja precies, op die route zat ik ook al. Het budget is niet helemaal in beton gegoten, maar ik merk wel dat als je een beetje hier begint te stretchen en daar, dan loopt het toch weer snel op. Keuzes maken dus.

Zou je nog een extra fan bij deze 330R kast adviseren, of zijn de meegeleverde fans (2 dacht ik) voldoende voor een stille werking?
9
Voor een stil systeem zou ik gaan voor een behuizing van de Cooler Master Silencio serie, eentje van de Fractal Design Define serie, of voor de Corsair 330R. Vooral de Silencio 352 is vanwege de nette prijs erg populair de laatste tijd. Verder is een extra fan prima om de koeling te verbeteren, zolang deze maar stil is.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”