Plaats reactie
1
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe game pc en heb hier en daar wel een beetje rond gekeken, maar ik ga toch om hulp vragen zodat ik het beste voor het geld kan krijgen natuurlijk :)

Ik ga de computer gebruiken om zwaardere games te spelen en te streamen dit is geconnect op 2 1920 x 1080 beeldschermen. (Wordt overgeclockt)
Ik heb geen nieuwe schermen, toetsenbord, muis, hardeschijven, cd speler nodig. ( Liefst wel 1 SSD )
Ik heb ook een voorkeur voor de behuizing - Cm Storm Storm Stryker.

Dit is de samenstelling die ik heb gemaakt; http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 53754%5D=1
2
Hallo Huanying :welkom:

Ik heb je samenstelling even nagekeken, volgens mij zijn er zeker nog verbeterpunten mogelijk rekening houdens met je wensen en gebruikersdoel:
  • Met oog op twee monitoren lijkt het me zeker optie te kijken naar twee videokaarten. Zeker gezien het budget. 2x Nvidia Geforce GTX 770 bijvoorbeeld. Dat is 100 euro duurder, maar wel 1/4e sneller. Check ook deze vergelijking. Er zijn games op de markt die minder goed reageren op SLI, bij dergelijke games zou je één videokaart kunnen uitschakelen (via de software). Beide videokaarten zijn voorzien van een koeler waarmee nog overklokt kan worden.
  • De SSD; Samsung 840 Evo is een goede keuze. Crucial heeft zijn M500 line-up deze week erg in prijs laten zakken. Kijkend naar de prestaties van beide SSD's laat zien dat beide ongeveer gelijk scoren. Het 240Gb model is daar toch een behoorlijk stuk goedkoper en dus zeker aanrader.
  • De voeding is ongetwijfeld een goed model, maar wel erg duur. Voor één videokaart is het vermogen overdreven, voor de SLI setup die ik hier adviseer zou hij kunnen dienen, al is 750W dan ook al ruim voldoende. De Corsair RM 750 is zo'n 50 euro goedkoper, maar toch nog steeds een zeer goed alternatief.
  • Wat overklokken betreft vraag ik me een beetje af in hoeverre je dat wilt doen. Het gekozen geheugen is wel érg duur en biedt met deze setup weinig meer waarde ten opzichte van een set PC14900/1866MHz. Bovendien is er ook nog de automatische overklok van je CPU waarmee je al heel wat extra kan bereiken. Lichte (voelbare) overklok kan je ook met zo'n set PC14900 bijvoorbeeld deze: http://azerty.nl/0-756-636057/crucial-b ... t-xt-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Check aangepast winkelmandje

Tot slot nog even zeggen dat die CM Storm Stryker een érg functionele en goed ingedeelde kast is. Het enige nadeel dat ik zelf kan verzinnen is dat hij erg slecht leverbaar is, niet alleen bij Azerty. Mogelijk beetje nationaal probleem. Ik zou dus goed informeren alvorens te bestellen. Als de verwachte levertijd bij Azerty langer is dan een week, zou ik sterk overwegen om de kast elders aan te kopen.

Tot zover mijn tips.

Groetjes,

Dave
3
Ik ben wat dichter bij het originele lijstje gebleven met dit winkelmandje. Heb het allemaal iets meer op elkaar afgestemd, met bijvoorbeeld een even dure MSI kaart op het MSI moederbord, wat natuurlijk mooi matcht. Het RAM heb ik vervangen voor een ander setje dat met 1600 MHz CL9 snel genoeg is voor gaming en er verder, zeker icm deze onderdelen, strak uitziet. Sneller geheugen heb je in de praktijk maar in weinig situaties wat aan, maar als je het alsnog wilt hebben is hetzelfde setje ook verkrijgbaar op 2400 MHz. De M500 is inderdaad een betere koop op het moment, doet het in de praktijk even goed. Behuizing is persoonlijk, maar de Storm Stryker is zeker geen slechte behuizing, alleen een beetje aan de prijs vind ik persoonlijk. De keuze voor de AX860 kan ik goed begrijpen als je later een 2e R9 290 wilt toevoegen, deze kaarten vebruiken een hoop stroom. Is verder op alle vlakken een zeer zeer goede voeding, dus je krijgt zeker wat terug voor je geld. Corsair H55 is een goede en opvallend stille waterkoeler voor weinig geld, prima keus.
4
Hoi Zenzol & Dave,

Bedankt voor het reageren.

Ik heb even rond gekeken en als ik 2x een gtx 770 zou halen zou ik rond de 600 euro uitkomen voor beiden, is het niet beter om dan direct een 780ti te halen??
De crucial M500 lijkt me ook beter voor de setup omdat die zo'n 30 euro goedkoper is, ik wil wel 850 Watt minimaal aangezien ik later nog een 2e kaart erin wou doen :)
Ik wil de cpu wel overklokken maar niet al te hoog waardoor er risico's ontstaan.

Misschien weten jullie nog een betere kast qua indeling, koel mogelijk heden en redelijk snel te leven?
5
Hallo Huanying :)

2x GTX 770 is sneller dan één GTX 780 Ti; Check aangepaste vergelijking.
850W blijft behoorlijk overdreven. Als je niet start met twee kaarten, zal je nooit een tweede kaart bijplaatsen. Tegen de tijd dat je die nodig hebt, is een nieuwe standalone kaart uit die generatie weer veel interessanter. Maar als het een zekerheid geeft is deze voeding een alternatief: http://azerty.nl/8-1073-642826/corsair- ... rm850.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwa kast is deze ook wel erg fijn: http://azerty.nl/0-1044-482598/cooler-m ... zw-wi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik die nu zelf voor mijn hoofdsysteem en is fijn voor assembleren en erg functioneel ook met die harde schijf dock bovenop. Weet niet wat jij er zeker van denkt...
Andere alternatieven kunnen ook deze zijn:
http://azerty.nl/8-1048-466180/nzxt-cra ... m-410.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://azerty.nl/8-1048-609011/thermalt ... now-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Allen zijn voorzien van voldoende ruimte en koeling.

Groetjes,

Dave
7
Hallo,

Ja ik heb hier een goede oplossing waarmee je denk ik heel blij zal zijn!
Dit is een site waar de pc's overclocked zijn (door echte proffesionals!) ik ga hier ook waarschijnlijk mijn pc bestellen.

kijk eens bv naar deze : http://www.hitech-gamer.com/en/Pro-Game ... GE-V4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een topkwaliteit pc.

Hopelijk informeer ik je hiermee genoeg, als niet, hoor ik graag nog meer.
8
Frederik.Jukema schreef:Hallo,

Ja ik heb hier een goede oplossing waarmee je denk ik heel blij zal zijn!
Dit is een site waar de pc's overclocked zijn (door echte proffesionals!) ik ga hier ook waarschijnlijk mijn pc bestellen.

kijk eens bv naar deze : http://www.hitech-gamer.com/en/Pro-Game ... GE-V4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een topkwaliteit pc.

Hopelijk informeer ik je hiermee genoeg, als niet, hoor ik graag nog meer.
Serieus? Ik heb het even nagekeken en dit winkelmandje is wat je krijgt, exclusief deze behuizing die verder nergens te koop is en waarvan je geen idee hebt hoe goed, of waarschijnlijker, hoe slecht hij is. Dat is dus pak hem beet 300-400 euro aan assemblage afhankelijk van hoe veel die behuizing waard is, en dan heb je een oude generatie i7, die tevens niet unlocked is dus ook nauwelijk overklokbaar, een oud Z77 moederbord, 16 GB aan RAM, een 120 GB SSD en een 1TB HDD van Toshiba :neu: , een DVD-brander, een onbekende behuizing, een goedkope voeding en een klein CPU-koelertje.

Verder zeg je dat ze zijn overgeklokt door professionals? Enige wat ze hebben gedaan is de baseclock iets hoger gezet van de CPU, waardoor je van (hou je vast) 3.9 naar 4.2 GHz gaat met Turbo-Boost. De multiplier veranderen kan verder niet, aangezien dit een niet unlockte, oftewel niet echt overklokbare i7 is. Verder overklokken is verder ook helemaal niet zo'n goed idee met zo'n klein CPU-koelertje erop. De videokaart hebben ze niet eens overgeklokt :neu: , dat is de overklok vanuit de fabriek van MSI.

Dus ik weet verder niet waarom je dit advies geeft in een topic uit februari, maar ik hoop in ieder geval dat niemand je advies opvolgt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”