Plaats reactie
1
Hallo,

Omdat mijn bestaande computer meer dan 5 jaar oud is wil ik graag een futureproof stille allround desktop samenstellen voor ongeveer 800 euro.
Die prijs is alleen voor de componenten, evt zonder videokaart is mijn budget ongeveer 600 euro.
Ik gebruik de computer voor internetten, downloaden, films kijken, af en toe gamen en de vakantiefoto's en -video's bewerken.
Mijn eigen idee is dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 29110%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer iets beter kan of niet goed is hoor ik dat graag.

Alvast bedankt
2
Ik heb het een en ander aangepast en kwam uit op dit winkelmandje.

De processor is vervangen voor een i5 4570S, wat een zuiniger model is dat via turbo boost alsnog kan doorklokken tot wel 3.6 GHz, dus qua prestaties vrijwel niks inlevert. De

HDD is veranderd naar een WD Green, aangezien je door de SSD minder hebt aan een snelle HDD en dingen als stroomverbruik en stilte belangrijker zijn. De DVD-brander is net wat goedkoper, terwijl die dingen allemaal vrijwel hetzelfde presteren voor die enkele keren dat je hem überhaubt gebruikt.

Deze behuizing (review)is de kleinere versie van de Define R4 (review). Er zit een fancontroller bij waar je 3 casefans op kan aansluiten. Ik heb daarom nog een casefan toegevoegd. Deze AF120 fans hebben zich al duidelijk bewezen. Deze LED versie draait op een net toerental en past goed bij de casefans. Ik zou deze achterin de behuizing monteren en de fan die daar zit voorin zetten. Naast dat dat de koeling verbeterd creëer je zo een bovendruk in je kast, wat helpt tegen stof.

De voeding zag ik toevallig langskomen bij recent getest op hardware.info, waar duidelijk is dat deze voeding zeer efficient is en zeer stil. De ripple is wat hoog, maar niet problematisch en al helemaal niet relevant voor iemand die niet overklokt. Bovendien is de voeding modulair met goed gesleevde kabels, wat voor het wegwerken van de kabels zeer handig is.

De keuze voor de 412S spreekt voor zich (review).

De videokaart heb ik veranderd naar de BF4 edition, aangezien dat spel een stuk meer waard is dan het prijsverschil. Deze kaart van MSI brengt prima prestaties voor zijn prijs en is bovendien heel erg stil in idle, wat natuurlijk wel belangrijk is voor dit systeem.
3
Hallo Zenjol,

Bedankt voor je lijst. Ik denk dat ik hem overneem op de kast na.
Denk je dat de voeding van 450 watt voldoende is voor als ik evt over 3 jaar een andere videokaart neem?
4
Als je een videokaart in ongeveer dezelfde orde neemt zal dat prima gaan. Voor echte high-end kaarten zit je een beetje op het randje, maar zolang het geen R9 290X-achtige kaart is die buitenproportioneel veel stroom gebruikt zal dat ook nog wel kunnen.

De behuizing is natuurlijk een erg persoonlijke keuze. Welke had je in gedachte? Wel zou ik kiezen voor een bijpassend formaat moederbord (link). Staat wat netter en lijnt allemaal wat beter uit.
5
De Corsair Carbide 330R en ik zie wat je bedoelt met het moederbord, dat past inderdaad beter.

Bedankt voor je adviezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”