Plaats reactie
16
Volgens mij kijk jij een beetje selectief naar die vergelijkings tabel vriend.

De 3.5 inch versie is Overal sneller op Behalve op PC Mark Vantage Alleen met die benchmark scoort ie lager.

Het is dus gewoon aan te nemen dat de 3.5 inch sneller is dan de 2.5 inch versie.

Daarnaast krijg je voor 13 euro 2 keer zoveel ruimte.

beetje nobrainer dit.

Wat betreft die SSD's ik heb mijn punt wel gemaakt in het verleden en als jij iemand advies gaat geven om zijn of haard externe hardeschijf te molesteren om maar in te kunnen bouwen, Sorry hoor maar volgens mij is dat ten eerste ver gezocht, en ten tweede overbodig.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat als je je externe HDD constant aangesloten houd op de computer om maar als opslag te gebruiken je 3/4 van het nut van de ssd(namelijk dat deze sneller is) teniet doet doordat een externe HDD Langzamer is dan een SSHD, laat staan de groote mogelijkheid dat het nog een usb2.0 model is.

Dat je je standpunt wil verdedigen snap ik best, maar nu ga je wel een beetje ver.
17
De punten waar hij op wint zijn anders wel de helft van de "Real world (trace) benchmarks". Als je dan ook nog eens naar de getalletjes gaat kijken zie je dat de verschillen bij PCMark Vantage stukken groter zijn dan die van PCMark 7. Zo zou je dus zelfs kunnen gaan stellen dat de 2.5" versie het in de praktijk beter doet. Zo ver wil ik niet gaan, aangezien ik denk dat ze in de praktijk ongeveer hetzelfde zullen doen met diezelfde technologie met 8GB flashgeheugen.

Ik kijk zeker selectief, dat werkt namelijk beter dan groene hokjes tellen.

Daarnaast krijg je voor 13 euro 2x zo veel ruimte. Vertel mij hoe die extra 500GB nuttig is van je 13 euro als je de eerste 500GB niet vol krijgt?

Ik zeg verder niet dat je die externe harde schijf "uit zijn behuizing moet halen". Ik geef hier alleen maar mee aan dat je al een HDD hebt liggen als je een externe schijf hebt. Als je deze goed weet te benutten dan kan je namelijk gewoon voor een SSD gaan. Een SSD is namelijk sneller dan een SSHD of HDD, en je computer zal dus sneller lopen als het OS en programma's hier op staan geïnstalleerd. Een muziek/filmcollectie op een SSD zetten heeft echter weinig zin, aangezien je niks hebt aan die snelheid. Een muziek/filmcollectie op een SSHD zetten heeft helemaal geen meerwaarde boven een HDD, aangezien die met 8GB flashgeheugen niet zo ver komt.

Misschien moet je een beetje anders tegen het advies aan gaan kijken op dit forum. Het gaat er niet zo zeer om welke samenstelling "het beste" is. Het gaat erom dat je goede keuzes voorlegt, waardoor de topicstarter een systeem heeft wat het beste is voor hem-/haarzelf.

Om maar even wat te zeggen waar de topicstarter wat aan zal hebben:
- Als er veel data op de externe HDD kan, waardoor er aan 120GB genoeg is, dan is een SSD de snelste keuze.
- Als er meer opslagruimte nodig is, is een 500GB SSHD een goede keuze.
- Als er nog meer opslagruimte nodig is, is een 13 euro duurdere 1TB SSHD een goede keuze.
18
Hallo, ik wil graag de sshd. Mijn externe hd is erg klein en staat al vol. Ik wil mijn pc kant en klaar. Ken niemand die dat voor me kan doen. Ook wil ik Windows al geïnstalleerd erop. Hoe zit het met garantie? Krijg ik een soort kassabon? Wie kan me de mooiste prijs geven?
19
Hoi Zenjol, op advies van Maxstar hoop ik dat jij me een goed aanbod kan doen. Ik zoek dus een pc die door jullie is samengesteld en geinstalleerd is met windows 8 (.1?) Ik gebruik de pc voor Uitzending gemist, downloaden series en films, muziek luisteren en soms spelletjes. Ik heb zelf een kleine externe hd die al helemaal vol staat. Dus wil een pc met minimaal 500 gb ruimte. Voor wat voor bedrag kun je me dit leveren? Meer dan 400 heb ik absoluut niet uit te geven.
Groetjes, Evelien
20
Sorry, maar ik kan toch gewoon de nieuw pc op internet aansluiten? Ik heb een zyxel router. Volgens mijn stiefvader moet de nieuwe pc dan wel een lan uitgang hebben. En hoeveel usb uitgangen komen er op?
21
Dat zit tegenwoordig allemaal onboard op het moederbord, tevens als USB, Geluid en beeld.

Hoeveel usb aansluitingen en welke vormen van beeld(vga, HDMI, DVI) hangt af van wel moederbord je neemt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”