Plaats reactie
1
Hallo,

We wilden zelf een stevige office pc gaan samenstellen. DOEL: (alleen voor internet/ office / HD film/ mail/ muziek / af en toe een simpel spelletje) met het budget van maximaal zo'n 420 euro [zónder behuizing, win. 7, dvdrom, en fans.] Staat in een aparte kamer dus geluid is geen issue )
_____________________________________________
Spullen die we al hebben:
De behuizing: Sharkoon Rebel9 Value + twee corsair fans
(specs: Behuizingtype Tower, Form Factor ATX (Standard), Behuizing bay extern 9x 5.25" ,Aansluitingen voorzijde 3.5mm headset, Microfoon, 4x USB 2.0, Meegeleverde fans 2- Hoogte 534mm - Breedte 200mm - Diepte 486mm)
Afbeelding _____________________________________________
2x een DvD rom: Afbeelding _____________________________________________
Oude harde schijf Samsung 500 gb.
_____________________________________________
Win. 7- 64
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hieronder een lijst van wat we nu hebben uitgezocht.

FOTO: Afbeelding LINK: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 27733%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;




Onze vragen zijn:
- Is dit een beetje een goed systeem voor een office pc in 2014?
-Wat kan er nog beter/ anders?
-Past dit allemaal goed in elkaar, m.a.w. Gaat alles met elkaar werken?

Thanx, suggesties welkom!
2
Hallo BeunPC :welkom:

Ik heb je samenstelling even bekeken. De basis lijkt me oké voor een Office PC. Maar er zijn zeker nog verbeteringen mogelijk:
- De videokaart is totaal overbodig, daar er een geintegreerde videochip aanwezig is in de processor. Deze presteert ongeveer gelijk aan de aparte videokaart en is prima voor casual gaming (flash, facebook,...)
- Goedkope voedingen zoals die MSTech zijn vaak erg on-efficiënt waardoor het verbruik hoger is dan wat de onderdelen vragen. Bedragen zijn duidelijk voelbaar op jaarbasis, bovendien zet het extra vermogen zich enkel om in warmte. Be Quiet is op dat vlak een stukje duurder in aanschaf, maar veel beter in verbruik. 350W is voor dit systeem ruim voldoende
- Met het vrijgekomen budget zou ik meteen voor 2x4Gb geheugen gaan. Dat is een grote speling, maar wel fijn voor multitasking als er wat meer vensters geopend zijn. Bovendien werkt het geheugen op die manier dual channel en zal het taken beter kunnen verdelen waardoor opdrachten stabieler blijven werken.

- En dan nog een apart puntje omdat je zegt voldoende koeling te hebben. Toch nog een randpuntje; de meegeleverde processorkoeling met die AMD 5600K... De cpu maakt gebruik van turbo modus, dat is een technologie waarbij de processor zichzelf automatisch kan overklokken. Dit is afhankelijk van de warmte, als de cpu te warm is (warmer dan 55°C) wordt de technologie niet geactiveerd (of gedeactiveerd). Een aparte cpu koeling is dus aanbevolen. Mijn advies hiervoor gaat naar DeepCool GammaXX 300.

Tot zover mijn advies. Check aangepast winkelmandje

Vergeet zeker ook niet de Azerty korting via dit forum!!

Groetjes,

Dave
3
Beste Dave,

Bedankt voor je tips, daar hebben we echt wat aan. :dank: We hebben het volgende aan de lijst veranderd:
(Volgens mij paste de processorkoeler die je had gekozen niet op dit moederbord, het is een fm2 geloof ik? + een paar merken anders, omdat we daar goede ervaringen mee hebben, en iets krachtigere voeding)

Weet je zeker dat er geen videokaart nodig is? Iemand anders zegt dat dit moederbord een dedicated videocard nodig heeft??

Link:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 55769%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto: Afbeelding Totaal: 437,64

Groetjes,

BeunPC aka Marvin
4
Nee een aparte kaart is niet nodig, alleen als je zware games speelt of videobewerking doet.
maar voor een office pc (eenvoudige dingen doen en af en toe simpel spelletje) dan voldoet een onboard kaart wel
Ik had begrepen dat de onboard kaarten heel erg verbeterd zijn in de loop van de jaren en daardoor is een aparte kaart niet echt nodig.
5
Hallo Marvin :)

CPU koelers voor socket FM1 zijn ook compatibel met FM2. Koelpasta wordt trouwens meegeleverd.
Het is me een beetje raadsel waarom je toch nog een aparte koeling hebt meegenomen.
De gekozen voeding is een goed alternatief om later evtl. nog een videokaart bij te plaatsen zodat meerdere monitoren kunnen worden aangesloten.

De videokaart zit niet op het moederbord, maar in de processor. Dat is een vernieuwde technologie ten opzichte van enkele jaren geleden. Toen zaten videokaarten onboard op het moederbord. Vandaar waarschijnlijk de verwarring.
6
Dave schreef:Hallo Marvin :)

CPU koelers voor socket FM1 zijn ook compatibel met FM2. Koelpasta wordt trouwens meegeleverd.
Het is me een beetje raadsel waarom je toch nog een aparte koeling hebt meegenomen.
De gekozen voeding is een goed alternatief om later evtl. nog een videokaart bij te plaatsen zodat meerdere monitoren kunnen worden aangesloten.

De videokaart zit niet op het moederbord, maar in de processor. Dat is een vernieuwde technologie ten opzichte van enkele jaren geleden. Toen zaten videokaarten onboard op het moederbord. Vandaar waarschijnlijk de verwarring.
Hey Dave,

Je bedoelt de extra koelfan? of een andere cpu koeler? Als het goed is past alles nu op elkaar toch? Koelpasta kiezen we omdat er gezegt wordt dat deze van betere kwaliteit is dan die standaard bij de cpu zit. Ik denk dat deze lijst zo compleet is, en dat ik het spul kan gaan bestellen bij azerty. Videokaart zit inderdaad in de processor en voldoet volgens mij voor de komende jaren. Klopt alles zo?

Groeten Marvin :)
7
Ik heb geen ervaring met de S40, maar gezien de bouw van de koeler vermoed ik dat deze behoorlijke prestaties neerzet.

Ik had het inderdaad over de extra kastkoeler. Omdat je zegt al twee koelers te hebben in de kast die je wil hergebruiken, is een derde wel erg overbodig. De componenten zullen maar amper warm worden, extra koeling zorgt dan enkel voor aantrekken van meer stof.
8
Dave schreef:Ik heb geen ervaring met de S40, maar gezien de bouw van de koeler vermoed ik dat deze behoorlijke prestaties neerzet.

Ik had het inderdaad over de extra kastkoeler. Omdat je zegt al twee koelers te hebben in de kast die je wil hergebruiken, is een derde wel erg overbodig. De componenten zullen maar amper warm worden, extra koeling zorgt dan enkel voor aantrekken van meer stof.
Hey Dave, Ik vermoed dat 1 van de koelers op zijn einde is, hij maakt meer kabaal dan de andere (zullen de lagers zijn) dus ik wilde die preventief vervangen.
Maar ik ga het spul morgen iig bestellen. :goed: Bedankt voor de hulp Dave, en de rest. Leuk forum, ik ga in de toekomst een gamepc voor mezelf samenstellen, dat zal ik hier ook gaan posten voor tips.

Thanx iedereen, groeten marvin
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”