Plaats reactie
1
Hall allemaal,

onderstaand pc-tje wil ik aankopen.


Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket - € 192,90
Corsair Vengeance Pro Series - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-p € 83,99
Seasonic M12II EVO - Voeding ( intern ) - ATX12V/EPS12V - 100-240 Volt € 109,90
Fractal Design Define R4 - Towermodel - ATX - geen voeding - Zwarte pa € 89,99
MSI R9 270X GAMING 2G - Grafische kaart - Radeon R9 270X - 2 GB GDDR5 € 177,98
MSI Z87-G45 Gaming - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket - Z87 - USB 3.0 € 128,99

Totaal €795,42

Feedback, suggesties welkom!
2
Ik ga ervan uit dat het een gamesysteem wordt. Zou het niet verstandig zijn om iets meer te investeren in de videokaart, aangezien dat 95% van de prestaties bepaald? Je hebt nu vrij veel geld gestoken in de rest waardoor je een mid-range videokaart overhoudt.
3
Ik heb de MSI R9 270X GAMING 2G - Grafische kaart - Radeon R9 270X - 2 GB GDDR5 € 177,98 vervangen voor zijn concurrent van Nvidia de MSI GTX760 2g OC kaart. Deze heb ik gekocht voor een bedrag van 209,95 euro.

Ik snap je idee van midrange videokaart over de r9 270x. Wat ik er niet bij heb vermeld is dat ik over ongeveer 2 maanden een exact dezelfde videokaart bijsteek voor een in dit geval SLI opstelling. De processor heb ik ook vervangen voor een i7 4770K.
4
Ook de upgrade van een i5 naar een i7 heeft voor gaming zo goed als geen voordeel. Grootste troef van een i7 is de hyperthreading functionaliteit, die voor gaming niet/nauwelijks wordt gebruikt. Aan dit winkelmandje had je denk ik meer gehad. Had je er later altijd nog een 2e GTX 770 bij kunnen prikken zodra je denkt dat nodig te hebben. Is nu niet echt nodig als je op 1920x1080 speelt (wat ik overigens niet weet).

Even hardware.info quoten bij de "GeForce GTX 700-serie SLI review".
Zoals we in onze inleiding ook al betoogden: een single GPU werkt altijd beter omdat je per definitie geen last hebt van synchronisatieproblemen als micro-stuttering of wat we maar noemen 'nutteloze frames'. Vandaar ook dat we SLI bij mid-range kaarten überhaupt onzinnig vinden; liever één GTX 780 dan twee GTX 760's, zeg maar. Bij mid-range kaarten kan SLI wel achteraf een interessante upgrade zijn.

Juist bij high-end kaarten is SLI interessant omdat je dan instellingen speelbaar kunt maken die met een enkele videokaart simpelweg onmogelijk zijn. Dat hebben we in de grafieken ook duidelijk gezien: wie wil gaan gamen op 5760x1080 met hoogste instellingen en eventueel nog AA ingeschakeld heeft in de regel echt niet genoeg aan één GTX 780. Een tweede kaart maakt dan in veel gevallen net het verschil tussen niet en wel soepel gamen. Dat zelfde geldt natuurlijk voor mensen met schermen met 2560x1440 of 2560x1600 resolutie. Uiteraard is SLI met kaarten van het kaliber GTX 780 of zelfs GTX Titan natuurlijk wel een dure hobby...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”