Plaats reactie
1
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen ivm met een gaming pc samenstellen en of het een goede keus is en of het soms goedkoper kan zonder achteruit te gaan in performance
Wat ik heb samengesteld heb ik een beetje aangepast van de all round pc dit op het forum staat, dus een ander moederbord betere processor andere videokaart en grotere kast

Corsair Carbide Series 300R artnr. 475292 : stukprijs a € 65,98
Gigabyte GA-Z77X-D3H artnr. 497339 : stukprijs a € 100,84
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz artnr. 620113 : stukprijs a € 194,89
MSI GeForce GTX 770 artnr. 644799 : stukprijs a € 279,74
Samsung 840 EVO Basic artnr. 634347 : stukprijs a € 84,00
Corsair CX Series Modular CX500M artnr. 582388 : stukprijs a € 53,99
Samsung SH-224DB artnr. 629110 : stukprijs a € 18,49
Seagate Barracuda ST1000DM003 artnr. 452330 : stukprijs a € 49,99
Crucial Ballistix Sport artnr. 478347 : stukprijs a € 63,98
Cooler Master Hyper 412S artnr. 458903 : stukprijs a € 31,99

Is dit een goede gaming pc om de games van nu op normale hoge settings te spelen?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 75292%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg
2
Paar kleine aanpassingen en dan kom ik op dit winkelmandje.

Het moederbord moest een upgrade hebben naar Z87, vanwege de nieuwe Haswell socket. Ik heb gelijk een goede gepakt waarmee je de mogelijkheid hebt om een SLI configuratie te maken (2e videokaart erbij prikken). Daarom moest er ook een zwaardere voeding in, helaas is deze nu niet op voorraad, maar dat zou hij binnen de kortste keren wel moeten zijn (zou je even moeten vragen).

Ook de videokaart heb ik een upgrade gegeven naar een goede versie van Gigabyte met een beest van een koeler erop (review). Hij is standaard al een stukje overgeklokt, maar zelf kan je hem hoogstwaarschijnlijk nog iets verder pushen door deze koeler.

Verder valt er naast de gratis game bij de GTX 770 (actie) ook nog een gratis game te scoren bij de processor (actie). Vergeet natuurlijk ook niet gebruik te maken van de kortingscodes.

EDIT:

Je kan trouwens ook voor een kleine meerprijs voor iets strakker Corsair Vengeance kiezen, gezien het hoge Corsair gehalte.

Het Gigabyte moederbord en de videokaart kan je ook vervangen voor een minstens zo goede MSI combinatie. Ligt natuurlijk een beetje aan je persoonlijke voorkeur welke je liever wilt.

Overigens is de kast ook met een window verkrijgbaar, als je deze mooie samenstelling wilt kunnen zien. Als je er ook nog een beetje licht op wilt hebben kan je natuurlijk wat mooie Corsair fans met LED's erin aanschaffen, die natuurlijk ook de koeling bevorderen.

Tot slot kan je eventueel, gezien het niet op voorraad zijn van de CX750M, kiezen voor een wat luxere Corsair AX760. Dat kost misschien wat meer, maar dit is wel echt een top voeding, die het op elk vlak uitstekend doet (review).

EDIT EDIT:

Als je trouwens geld wilt besparen, in plaats van dat je mandje alleen maar duurder wordt vanwege mijn veranderingen, kan je ervoor kiezen om af te zien van de Crossfire mogelijkheden. Dan kan je voor een goedkoper moederbord gaan en voor een lichtere voeding. Ook overklokken van de CPU is niet per se nodig voor de gameprestaties, en zou je ook kunnen weglaten. Een systeem met een i5 4570 met een B85 moederbord en een GTX 770 presteert even goed in games als een systeem met een i5 4670K met een Z87 moederbord en een GTX 770. Je hebt natuurlijk wel minder upgrademogelijkheden zonder overklokken en SLI, maar met een normale i5 zou je ook gewoon over een jaartje of 3 weer een nieuwe high-end videokaart in je systeem kunnen steken zonder problemen en dan ben je qua gameprestaties weer helemaal up-to-date.
3
Thx! :goed:

SLI ga ik denk ik nooit gebruiken twee dure videokaarten gaat toch best wel ver over mijn budget.
Overclocken is ook niet aan mij besteed en een i5 4570 met een B85 moederbord en een GTX 770 spreekt me dan wel aan.
Een kast met window is niet nodig want staat in een smal zijkastje van het bureau.

Ik heb jouw advies verwerkt in een nieuw winkelmandje, het liefst wil ik ook onder de 1000 euro blijven of meer.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 24217%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen jouw GTX 770 van € 294,90 en mijn GTX 770?
4
Oh, in dat geval kan je wel het een en ander veranderen en kom je met gemak ruim onder de 1000 euro. Ik heb nog even wat veranderd en dan kom ik op dit winkelmandje.

In het geval van 1 videokaart kan je eigenlijk prima gaan voor een uATX moederbord en behuizing. Dit uATX bordje is voorzien van meer dan genoeg aansluitingen en heeft daarbij ook nog eens een goede Intel netwerkcontroller en aardig onboard geluid. De prijs die je daarvoor betaald is opvallend laag. Voor de behuizing ben ik voor een compacte en stille Silencio 352 gegaan (review). Redelijk luxe met veel features voor een lage prijs. In deze behuizing past de 412S CPU-koeler net niet, maar de Gelid Tranquillo Rev.2 is een zeer aardig alternatief, dat sowieso voor een niet overgeklokte i5 meer dan genoeg koelvermogen heeft bij een laag geluidsniveau (review).

Omdat de behuizing vooral gericht is op stilte kan het geen kwaad om een casefan toe te voegen. Het gaat hier om een 120mm-PWM-exemplaar van Gelid, dezelfde als op de CPU-koeler. De PWM-functionaliteit betekent dat het moederbord de snelheid van de fan kan regelen afhankelijk van de temperatuur. Ik zou deze fan achterin monteren en de fan die daar zit voorin plaatsen. Zo kan de outtake fan op momenten dat het systeem heet wordt (lange gamesessie) automatisch harder gaan draaien om de hete lucht uit je kast te zuigen, maar is je systeem buiten die momenten om lekker stil.

Het grootste verschil tussen die videokaarten is trouwens de koeler die erop zit. Zo'n tunnel koeler met 1 fan erop klinkt over het algemeen als een kleine stofzuiger terwijl de temperaturen alsnog vrij hoog oplopen, dus die zou ik sowieso vermijden. Ik ben nu gegaan voor eentje van MSI met een goede Twin Frozr koeler erop die verder erg scherp geprijsd is. Overigens is de i5 4570S een zuinigere variant die standaard wat lager geklokt is. Echter met Intel Turbo Boost kan de processor netjes doorklokken tot wel 3.6 GHz, dus qua prestaties lever je niks in. Heb hem vooral gekozen vanwege de prijs, als de i5 4570 goedkoper zou zijn kan je hem net zo goed weer terug veranderen.
5
860 euro is een mooie prijs en een kleinere kast scheelt ook weer wat ruimte alleen dacht ik altijd dat de koeling daarin veel minder was dan in een normale atx kast, heb jij zelf ook een Silencio 352?
Ik heb ook even bij de koritngscodes gekeken en denk dat ik hem wel laat bouwen dus moet ik dat van de koelers even bij de bestelling erbij zetten denk ik of even bellen.
Later zal je de pc voor de garantie wel niet meer zelf open mogen maken om die fans te wisselen van plek?
6
Hallo,
Ries1981 schreef:heb jij zelf ook een Silencio 352?
Ik heb laatst zelf voor een systeem de Coolermaster Silencio 352 besteld en dat is een leuke compacte behuizing voor een schappelijke prijs, en heeft een ingebouwde SD cardreader, 3 USB-front aansluitingen en twee 3,5 inch jackpluggen voor het aansluiten van een microfoon en een hoofdtelefoon. Deze behuizing is zoals de naam al aangeeft ook erg stil, en middels de bijgeleverde rubberen ringetjes kan je resonantie eigenlijk geheel voorkomen.

Ook is de behuizing voorzien van twee stille fans aan de voor en achterzijde en de voorzijde, en de laatste is voorzien van een makkelijk te verwijderen stoffilter om deze periodiek schoon te maken, ook aan de onderkant bij de voeding is een uitschuifbare stoffilter aanwezig. Verder is er ook nog een klein beetje ruimte om de kabels achter het moederbord weg te werken, alleen met de gebundelde kabel van de voeding zal dit niet lukken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Qua koeling ga je niet in de problemen komen zo in ieder geval. Sommige uATX kasten koelen minder goed, maar dat heeft meer te maken met minder/kleinere fans. Deze kast is in de lengte en hoogte een slag kleiner, maar niet veel minder breed. Daardoor heb je gewoon ruimte voor 120mm intake en outtake fans. Ik heb hem zelf niet, maar zou hem ook wel willen hebben :p.

Verder maakt het toch bij jouw onderdelen vrij weinig uit. De processor heeft een goede koeler en de videokaart ook en die zijn verder redelijk zuinig. Met een op 4.5 Ghz geklokte AMD FX-8350 en een AMD R9 290X was het een ander verhaal geweest.

Ik zou vrij duidelijk zijn wat betreft de montage als je het door hun laat doen. De PWM fan wil je achterin hebben en de fan die daar zit voorin. De CPU-koeler moet met de fan aan de voorzijde van de kast zitten. Verder wil je gewoon dat alle kabels netjes worden weggewerkt achter het moederbord. Wellicht ze het te krap vinden voor de dikke 24-pin kabel van het moederbord, dat moeten ze zelf maar even afwegen. Tot slot wil je dat de HDD met de kabels aan de achterkant zit in de drivebay, zodat je die niet ziet, en moet je zelf even kijken waar je de SSD wilt hebben.

Hoe het zit met die montage garantie van een jaar weet ik niet precies, maar op alle onderdelen zelf zit gewoon 2 jaar (of meer) garantie.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”