Plaats reactie
1
Wat is het totale budget: Ongeveer 1000 euro
Desktop of laptop: Desktop
Assemblage: Ja
Alleen systeem of incl. monitor en randapparatuur Alleen systeem
Besturingssysteem Nee

Omschrijving & informatie.
1. Ongeveer 1000 euro
2. Alleen een computer
3. -
4. Gaming, School
5. Een samenstelling uit losse onderdelen.
6. misschien wil ik mijn oude HDD's gebruiken, maar dat is meer zodat ik mijn bestanden niet hoef over te plaatsen dus ik wil wel gewoon een nieuwe hardeschijf.
7. Nee
8. Nee.
9. Nee.

Voorkeuren en overige vragen.
-
2
Hallo ghgh408 :welkom:

Ik heb aan de hand van je wensen een samenstelling gemaakt bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Antec GX700
Dit is een basiskast met een goede airflow. Bovenaan bevinden zich twee grote 140mm ventilatoren en aan de achterkant een 120mm. De snelheid van de ventilatoren kan je makkelijk regelen met de fancontrollers. In de kast kunnen tot 5 harde schijven/SSD's worden ge?nstalleerd. De harde schijven kunnen vrij gemonteerd worden zonder gebruik van schroevendraaier. Ze zijn makkelijk in en uit de kast te schuiven en worden met een kliksysteem vast gezet. Er zijn vooraan twee USB 3.0, twee USB 2.0 en twee audio aansluitingen beschikbaar. Meer info vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4150/an ... -de-strijd" onclick="window.open(this.href);return false;

Voeding: Corsair System Builder CX600M
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Het meeste van dit vermogen zal gebruikt worden wanneer de videokaart actief wordt gebruikt. Deze voeding is modulair, wat betekend dat overbodige kabels kunnen worden afgekoppeld.

Moederbord: ASRock H87 Pro4
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 64Gb aan geheugen verdeeld over 4 geheugensloten. Er zijn voldoende uitbreidingsopties dankzij de extra sloten voor bijvoorbeeld een extra netwerkkaart. Het bord heeft SATA600 en USB 3.0 aansluitingen.

Processor: Intel Core i5 4670
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,4 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie ten opzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overklokt kan worden wanneer alle processorcores actief zijn.

Bij Kick down kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overklokt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Meer info en benchmarks vind je in deze review: http://nl.hardware.info/reviews/4435/in ... ell-getest" onclick="window.open(this.href);return false;

Processorkoeling: DeepCool GammaXX 300
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijven kick down en turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter en bovendien ook stiller.

Geheugen: Crucial Ballistix Sport PC12800 1600MHz 8Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x8Gb extra).

Videokaart: Nvidia MSI Geforce GTX 770 2Gb Gaming
De kaart ondersteund ook DirectX 11.1, 3D Vision, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 3 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Je hoeft hiervoor niets extra's te downloaden of te installeren. Bij aansluiten zal een tweede monitor automatisch gedetecteerd worden en de procedure voor installatie/configuratie starten. Met deze kaart zou je games van het moment prima op high/ultra settings moeten kunnen spelen.

Check deze review voor meer info en benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/4625/ge ... -3-way-sli" onclick="window.open(this.href);return false;

SSD: Samsung 840 Series 120Gb
Deze SSD haalt snelheden tot 550mb/s en is voor professioneel gebruik een prima keuze. Later kan je evtl. nog tot 5 harde schijven toevoegen in het systeem. Na installatie van het besturingssysteem en drivers blijft nog zo'n 220Gb beschikbaar voor software installaties en data voor je doeleinde (gamen).

Harde schijf: Seagate Barracuda 1Tb
Deze schijf heeft een zeer snelle verwerkingssnelheid en haalt snelheden van 130mb/s. Hij wordt aangesloten via de nieuwe SATA600 standaard op je moederbord. Mocht je na verloop van (veel) tijd toch te weinig ruimte hebben. Dan kan je altijd extra schijven toevoegen (maximaal 5).

Dvd brander: Samsung SH-224DB
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog een besturingssysteem installeren. Mijn advies gaat hiervoor naar Windows 7/8.1 64bit.

Bij het moederbord zitten twee SATA kabels geleverd voor harde schijf en dvd brander. Een extra SATA kabel voor de SSD zit in het winkelmandje
Op de assemblage heb je 1 jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal 2 jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder geef ik je ook graag nog deze onopvallende tip mee.

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!!

Groetjes,

Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”