Plaats reactie
1
Hallo lui!

Over een maandje ga ik beginnen met de opleiding Informatica op hbo niveau, hiervoor is een laptop verplicht.

Maar er zit nog meer achter mijn aankoop, ik ben een fanatieke gamer en zou graag spellen zoals 'League of Legends' en 'Watch Dogs' op ultra(60fps+) willen spelen zoals ik nu al doe op mijn destkop.

Ik heb een laptop gevonden die mij geschikt lijkt om mijn opleiding goed mee door te komen (denk ook aan games maken etc.) en in mijn vrije tijd nog te kunnen gamen op hoog niveau.

Wat vinden jullie van deze laptop? http://www.informatique.nl/534770/acer- ... dwamm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit niet te duur of misschien zelfs te goedkoop?

Of hebben jullie nog mooie ideeen?


Om deze laptop te kunnen financieren wil ik mijn destkop verkopen en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen met de hoogte van de verkoopprijs.

De pc is precies 2 jaar en een maandje oud en ik heb het aankoop bewijs aanwezig, gekocht voor 1200 euro.

Dit zijn de specificaties:

Processor: i5-2500K @ 3,3 Ghz
Videokaart: Nvidia GeForce GTX570 SuperClocked
Werkgeheugen(RAM): 8 GB DDR3 1333Mhz
Geheugen: SSD-kaart 128Gb
Voeding: 750Watt
Moederbord: MSI Z68A-G45 (B3)
Een extra SmartCool 120mm fannetje er in (in totaal 3 in de kast)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-Bit
Classificatie (cijfer van windows-index): 7,5

Ik ben bereid om mijn 24 inch beeldscherm (nieuw: http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-p ... 4C350HS/EN" onclick="window.open(this.href);return false;) van 2 jaar oud er bij te verkopen, hoeveel zou ik nog kunnen vragen? (nieuwprijs 210 euro)

Alvast heel erg bedankt voor de tips, ideeen en antwoorden!

Met vriendelijke groet,

Marc.
2
Hallo Marc ;)

Voor die desktop is een vraagprijs van 600 - 700 euro realistisch. Misschien kan je op het aankoopbewijs nog zien welke kast en voeding het precies zijn? Mogelijk kan de waarde dan nog wat omhoog. Het beeldscherm heeft nu een gemiddelde nieuwprijs van 190 euro en minimale nieuwprijs rond 150 euro. 125 euro in tweedehands setting is dan niet overdreven denk ik.

Maar let wel, een tweede beeldscherm bij een opleiding informatica kan soms wel handig zijn. Laptops ondersteunen tegenwoordig twee of drie beeldschermen tegelijkertijd. Je zou de monitor daar nog extra voor kunnen gebruiken. Of bijvoorbeeld op het ene beeldscherm een game en op het andere je studiemateriaal (fijn studeren zo :goed: ).

Wat de laptop zelf betreft, volgens mij kan dat met een budget van pakweg 1200 euro nog wel ietsje beter. Ik zou kijken voor MSI ofwel eens kijken bij BTO notebooks. (http://www.bto.eu" onclick="window.open(this.href);return false;) daar kan je de laptop grotendeels naar eigen wensen samenstellen. Zeker met een wat hoger eisenpakketje zoals het jouwe is dat aan te raden.

Groetjes,

Dave
3
Beste Dave,

Bedankt voor het reageren, daar heb ik zeker wel wat aan! :dank:

Ik weet niet meer de precieze benaming van mijn kast maar het is een simpele van 40 euro toen met de naam 'One Hundred' van Antec.

Dit is de naam van de voeding: CMPSU-750TXV2 van Corsair

Ik denk ook dat ik mijn beeldscherm hou als m'n destkop genoeg op brengt, 600-700 euro had ik niet verwacht!

Heb ook even op bto gekeken, maar als ik daar een ssd in wil, een iets betere processor en windows ben ik al hetzelfde kwijt!
Heb je toevallig ervaring met BTO notebooks? Met goeie recensies wil ik wel wat extra's betalen.

Met vriendelijke groet,

Marc
4
Hallo Marc ;)

600 - 700 euro lijkt me dan wel redelijk.

Ik heb zelf één laptop bestelling bij BTO waarvan tot nu toe nog steeds geen klachten zijn. Maar ik lees op internet ook wel dat bij stukken hun garantie afhandeling heel degelijk en snel kan gebeuren omdat men geen tussenpersoon is, maar zelf ook een reparatie afdeling heeft. Nadeel dat je met merklaptops hebt, eender waar je ze koopt, bij een hardwarematig defect moet de laptop 'RMA' naar de fabrikant of reparatiecentrum worden opgestuurd waarna je hem meestal wel enkele weken of zelfs maanden moet missen.

Puur specificatiegericht bekeken is die Acer die je eerder aanhaalde de beste idd. Toch zijn er nog laat maar zeggen 'omzeilpoortjes'. Bijvoorbeeld de komst van de SSHD, die is nog maar amper in de nieuwe generatie laptops te vinden. Dat is een harde schijf met een kleine (8 - 24Gb) SSD ingebouwd. De SSD fungeert enkel als geheugen/buffer voor de harde schijf. Zeer knap stukje technologie waardoor de prestaties van de harde schijf zo ongeveer 10x zo snel zijn. Een op zijn minst duidelijk voelbaar verschil, maar niet erg duur. Check voor meer info

BTO bouwt deze ook in hun laptops. Als je dat doet bij bijvoorbeeld dit type laptop: http://www.bto.eu/html/configureer.asp? ... 37&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met volgende aanpassingen:
Processor: i7-4702MQ
Videokaart: GTX 765M
Harde schijf: 8Gb SSD + 1Tb (1000Gb) Harddisk
Besturingssysteem: Windows 8.1 Nederlands

Dat kost je 1235 euro, ietsje overbudget oké, maar wel zoveel betere prestaties op gamersvlak. De snelheid van de harde schijf zal je op normaal gebruik en als gamer zeker kunnen waarderen. In een later stadium kan je nog steeds upgraden met een aparte SSD.

Groetjes,

Dave
5
Beste dave,

Bedankt weer voor de reactie, ik heb zelf even gekeken naar een wat goedkopere versie en ik ben benieuwd wat jij er van vind:

http://www.informatique.nl/536425/msi-g ... 015nl.html" onclick="window.open(this.href);return false; (950 euro met ook een SSHD?)

Wat is het werkelijke verschil tussen deze en die acer die ik in mijn eerste post noemde? Een groot of klein verschil?

Een maatje van mij gaat deze kopen

http://www.informatique.nl/536426/msi-g ... 043nl.html" onclick="window.open(this.href);return false; (800 euro)

Lijkt er erg veel op maar met volgens mij alleen een mindere processor, klopt dit?

950 euro is een perfecte prijs voor mij aangezien ik misschien wel iets moet lenen om er aan te komen.

Of is het toch slim om deze duurdere aan te schaffen?: http://www.informatique.nl/534809/msi-g ... 015nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe lang zou ik trouwens met een van die laptop mee kunnen? 3-4 jaartjes?

Met vriendelijke groet,

Marc
6
Bij het concrete voorbeeld van hierboven ben je als gamer beter af met een GTX 765M chip die bijna dubbel zo snel is als een GT 740M. Check hier een handig overzicht van alle (mobiele) grafische kaarten. Bovenaan zie je de beste chips: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Gra ... 844.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De GTX 765M staat momenteel op plaats 63
De GT 740M staat momenteel op plaats 102

Desondanks kan je met die 740M wel aardig uit de voeten hoor, maar ultra settings bij de laatste nieuwe grafisch zware games mag je daarmee wel vergeten.
Ik heb die GP70 zopas voor iemand geconfigureerd als kerstcadeau. Moet wel zeggen dat dit een erg fijn model is voor alles wat niet met gaming te maken heeft. Als je hoofdzaak gaming is en niet per definitie bewerken (audio, video, foto, intensief programmeren,...) dan is die tweede een betere keuze. De harde schijf kan je dan evtl. nog vervangen door een SS(H)D. Als je er dan nog een USB 3.0 2,5inch behuizing bij neemt heb je meteen 750Gb dat als opslagschijfje gebruikt kan worden. Maar natuurlijk hangt dat ook af van je eigen beschikbare budget.

Van zo'n laptop kan je verwachten dat hij 3 - 6 jaar mee kan op gebied van werktijd. Meestal is de batterij als eerste kapot, vervolgens de harde schijf en dan volgen de zwaardere kosten. Hoelang je met deze laptop als gaming machine aan de slag kan blijven is niet te voorspellen. In ieder geval loop je het eerste anderhalf jaar niet achter op gebied van technologie.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”