Plaats reactie
1
Ten eerste nog de beste wensen.
Beste PC Web Plus hardware-adviseurs graag had ik advies voor mijn dektop computer samenstelling in combinatie met enkele her te gebruiken onderdelen die uit mijn oude pc komen, of dat uberhoupt mogelijk is. Op de SSD > OCZ schijf staat nog Windows 7 op en werd word gebruikt als Boot?. Wat te doen om hem toch te kunnen instaleren op de nieuwe Pc.
De oude onderdelen die toch nog bruikbaar zijn moet ik die later zelf installeren op de nieuwe Pc of moet ik die inleveren bij de webshop assamblage?

1. Budget: € 750 - € 800 met software

2. Alleen een computer

4. Computer gebruik: Foto bewerking hoofd zakelijk, Office en Muziek

5. Computer samenstelling uit losse onderdelen met assamblage

6. Hergebruiken onderdelen oude computer:SSD Schijf:
: OCZ Vector 150 Series - 240 GB - intern - 2.5'' - SATA-600
:Video Kaart: GIGABYTE GV-R455D3-512I Radeon HD 4550 512MB 64-bit DDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready Video Card
:Geheugen: 2x: Kingston ValueRAM 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-ECC
:Hard drive: WD Caviar Green WD10EADS specs (hard drive - 1 TB - SATA-300)
:Optical Drive: Samsung Super-WriteMaster SH-222BB
:Monitor: Viewsonic VG2436wm-LED
:Toetsenbord: MicrosoftWireless Multimedia Keyboard 1.1
:Muis: Microsoft Optical Mouse 200

7. Geleverd met software : Windows 8.1 Pro - Licentie en media en Microsoft Office Home and Student 2013

8. Onderdelen voorkeur zijn: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... B7517%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

9. Webwinkel voorkeur: Azerty

Alvast Bedankt
2
Hallo pcgroentje :welkom:

Bedankt! Dat ook al jou wensen in 2014 mogen uitkomen... ;)
Op de SSD > OCZ schijf staat nog Windows 7 op en werd word gebruikt als Boot?

Dat is mogelijk, maar je zal Windows wel even opnieuw moeten activeren. Je hebt dus de licentiecode nog nodig. In de meeste gevallen lukt dat wel. De drivers en stuurprogramma's van de nieuwe hardware moeten wel geinstalleerd worden en die van de oude pc zo degelijk mogelijk verwijderd worden.
De oude onderdelen die toch nog bruikbaar zijn moet ik die later zelf installeren op de nieuwe Pc of moet ik die inleveren bij de webshop assamblage?
Daarvoor moet je even contact nemen met Azerty zelf. Check -> http://azerty.nl/klantenservice/763/service.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ivm de configuratie zoals je hem nu aanreikt zie ik maar één foutje; de cpu. Die wordt zonder koeling geleverd. Maar ook meteen een vraag van mijn kant; waarom de 4570S versie? Die is trager en duurder dan de standaard 4570 versie. De standaard heeft ook een meegeleverde koeling, maar dan nog gaat mijn advies naar een aparte/alternatieve koeling. Bijvoorbeeld Deepcool GammaXX 300 of Gelid Tranquillo Rev 2. De processor maakt nl. gebruik van turbo modus en kick down. Dit zijn technologieën waarbij de processor zichzelf kant overklokken afhankelijk van de warmte. De standaard Intel koeling is niet krachtig genoeg en zodus zullen deze technologieën niet geactiveerd worden. Daarbij is de standaard Intel koeling niet bepaald 'stil' te noemen. Alternatieve koelers zijn steeds stiller.
Check aangepast winkelmandje

Groetjes,

Dave
3
Badankt Dave dat je zelfs op de ontnuchteringsdag na de oudejaarsviering de tijd hebt genomen om mij van advies te voorzien.

Je schreef: maar je zal Windows wel even opnieuw moeten activeren. Maar ik wou W8.1 installeren op de nieuwe SSD schijf en de oude schijf als buffer of zo gebruiken

Zijn dus alle ouwe onderdelen nog bruikbaar!

De CPU 4570S versie zou qua processing niet zoveel verschillen met de standaard 4570 versie (met zo`n cpu vergelijkings site), ik had in ieder geval niet gezien dat mijn keuze geen fentilator had de keuze nu is dus makkelijk.

Groetjes : Jan
4
Hallo Jan ;)

Het nieuwjaarsfeest is net voorbij, dus heb net even tijd nu... Heb jij even geluk! :good:

Uiteraard kan je op de nieuwe SSD of op de oude ook gewoon Windows 8.1 installeren. Bedoel je met 'buffer' de SSD caching technologie? Tijdens de installatieprocedure kan je de SSD volledig wissen. Caching kan je in het BIOS menu inschakelen, zo wordt je tweede SSD naar keuze als buffer gebruikt, al is dat bij SSD's niet erg winstgevens op gebied van snelheid. Mijn advies is dan; de tweede SSD enkel als extra opslag te gebruiken naast de SSD met daarop Windows 8.1.

Alle oude onderdelen kunnen opnieuw gebruikt worden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”