Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Ik zou graag van een van jullie wat advies willen hebben betreffende mijn pc. Wil wat games gaan spelen battefield, call of duty in die trend.

nu de vraag is het verstandig om mijn pc te upgraden of is het beter een nieuw systeem aan te schaffen?

alvast bedankt,

Hieronder een overzicht van mijn systeem.

Overzicht
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 @ 2.90GHz 45 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P8H61-M LE/USB3 (LGA1155) 36 °C
Grafisch
SyncMaster (1920x1080@59Hz)
SONY TV (1920x1080@59Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 550 Ti (Undefined) 54 °C
Opslag
465GB SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA) 34 °C
Optische schijven
MagicISO Virtual DVD-ROM0000
TSSTcorp CDDVDW SH-S223Q ATA Device
SXU K1E70963 SCSI CdRom Device
Geluid
Realtek High Definition Audio
2
Hallo pat107 :welkom:

Het is bij een computer zelden de moeite om te upgraden omdat er meestal oude hardware aanwezig is. Bij jou is dat niet het geval. Wel wil ik graag wat meer informatie over je computer, specificaties die je niet softwarematig kan uitlezen. Graag even merk + typenummer van je computer (of indien zelfbouw typenummer van de kast) en graag even de kast openen en op het etiket van de voeding kijken voor het merk, typenummer en maximaal vermogen.

Verder wil ik ook graag weten welk budget je voor een upgrade in gedachte had. Volgens mij is een GTX 550 Ti gewoon geschikt voor Battlefield 4, hetzij wel op low/medium instellingen. Een high end grafische kaart zit je rond 250 - 350 euro. Mogelijk moet daar ook een aangepaste voeding en kast bijkomen, maar daarvoor wacht ik je reactie af.

Gebruik je twee beeldschermen tegelijkertijd om te gamen?

Groetjes,

Dave
3
Hallo Dave,

bedankt voor je reactie.

Het merk van de kast is een Codegen 6233 ATX midi Tower.

voeding is van Xilence ATX XP480 max vermogen 480 watt.

Ik gebruik 1 scherm voor het gamen. Dat moet eigenlijk mijn tv gaan worden.

Budget zo rond de 450 euro.

alvast bedankt voor je reactie.

groet,

Patrick
4
Hallo Patrick ;)

In dat geval zou ik de kast, voeding, videokaart en processorkoeling een upgrade geven. Heb ze even samen gezet in een winkelmandje bij Azerty:
Winkelmandje

Behuizing: Antec GX700
Je huidige kast heeft niet zo'n goede koeling als het gaat om high end videokaarten koel te houden.
Dit is een basiskast met een goede airflow. Bovenaan bevinden zich twee grote 140mm ventilatoren en aan de achterkant een 120mm. De snelheid van de ventilatoren kan je makkelijk regelen met de fancontrollers. In de kast kunnen tot 5 harde schijven/SSD's worden ge?nstalleerd. De harde schijven kunnen vrij gemonteerd worden zonder gebruik van schroevendraaier. Ze zijn makkelijk in en uit de kast te schuiven en worden met een kliksysteem vast gezet. Er zijn vooraan twee USB 3.0, twee USB 2.0 en twee audio aansluitingen beschikbaar. Meer info vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4150/an ... -de-strijd" onclick="window.open(this.href);return false;

Voeding: Corsair System Builder CX600M
Je huidige voeding heeft te weinig vermogen en zeer slechte ripple. Dat betekend dat er veel energie niet geleverd wordt en wordt omgezet naar warmte.
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Het meeste van dit vermogen zal gebruikt worden wanneer de videokaart actief wordt gebruikt. Deze voeding is modulair, wat betekend dat overbodige kabels kunnen worden afgekoppeld.

Videokaart: Club3D AMD Radeon R9 280X RoyalQueen
De kaart ondersteund ook DirectX 11.2, 3D, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 4 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Je hoeft hiervoor niets extra's te downloaden of te installeren. Bij aansluiten zal een tweede monitor automatisch gedetecteerd worden en de procedure voor installatie/configuratie starten. Met deze kaart zou je BF4 prima op ultra settings moeten kunnen spelen met 1 monitor op HD resolutie.

Meer info en benchmarks vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4891/am ... e-praktijk" onclick="window.open(this.href);return false;

Processorkoeling: Deelcool GammaXX 300
Je processor maakt gebruik van turbo modus en kick down. Dat zijn technologieën waarbij de processor zichzelf automatisch gaat overklokken bij stressmomenten. Dit gaat afhankelijk van de warmte. De standaardkoeling is niet in staat je processor zodanig te koelen dat deze technologieen geactiveerd worden. Dat zie je ook al bij opgave van je Speccy shot. Voor standaard basisgebruik is 45°C al aan de hoge kant. Deze voorgestelde koeler kan dat wel en is daarbij ook een stuk stiller dan de huidige Intel koeler.

Verder geef ik ook graag nog deze tip mee: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 89&t=10722" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat dan gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”