Plaats reactie
1
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat advies krijgen om een game pc van 500 euro samen te stellen de pc die ik nu heb staan is niet meer flex met de nieuwere games.
Wat ik graag op normale settings wil spelen is assassins creed 4, payday 2 en crysis 3 het hoeft niet allemaal super deluxe dus want heb ook nog maar een 19 inch tft met een max resolutie van 1280 x 1024.

Budget is dus 500 euro voor alleen de pc ik heb geen randapparatuur verder nodig.

Desktop of laptop: (desktop)
Assemblage: (Ja)
Besturingssysteem (nee)

Voorkeuren en overige vragen.
De kast (zwart) mag niet te groot zijn het liefst lager dan 40 cm zodat deze in mijn bureaukast past en niet erboven op moet komen te staan.
Ook moet hij lekker stil zijn dus geen stofzuiger van een videokaart die als een gek gaat blazen bij het gamen.
Een aansluiting voor een headset aan de voorkant van de kast zou mooi zijn dan hoef ik niet de 25in1 cardreader multipanel om te zetten.

Ik heb nog een 2TB hardeschijf van Seagate die nog niet zo oud is en zou ik over kunnen zetten denk en er dan een SSD bijnemen als dat lukt voor 500 euro zo niet dan is het ook geen ramp.

Bedankt alvast.

Marcel
2
Hallo Marcel :welkom:

Ik heb aan de hand van je wensen een winkelmandje voor je gemaakt bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Sharkoon MA-M1000
Deze kleine behuizing heeft een hoogte van 36cm en past dus prima in je bureau. De koeling aan de binnenkant wordt verzorgt door 1x 140mm ventilator aan de voorkant met blauwe LED en 1x 120mm ventilator aan de achterkant. Dat creëert een goede airflow om warme lucht snel en efficiënt af te voeren. Aan de voorkant van de kast vind je twee audio aansluitingen en vier USB aansluitingen waarvan twee USB 3.0.

Voeding: Corsair System Builder CX430
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen om het systeem van stroom te voorzien en laat toe dat voorgestelde upgrades mogelijk zijn.

Moederbord: Gigabyte GA-F2A88XM-D3H
Dit moederbord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Er kan tot 32Gb aan geheugen worden geinstalleerd. Er is ondersteuning voor o.a. Sata600, USB 3.0 en PCI Express 3.0, Gigabit netwerkaansluiting. Voor video is VGA, DVI en HDMI beschikbaar.

Processor: AMD Athlon II X4 750K
Dit is een quad core processor met een snelheid van 3,4GHz per core.
Hij ondersteund ook turbo modus wat betekend dat hij zichzelf bij stressmomenten gaat overklokken.

Processorkoeling: DeepCool GammaXX 300
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijft turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk stiller dan de standaard AMD koeling.

Geheugen: Kingston HyperX PC12800 1600Mhz 4Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x16Gb extra).

SSD: Crucial M500 120Gb
Deze SSD haalt snelheden tot 550mb/s en is voor allround & gaming gebruik een prima keuze. In de kast is voldoende plaats om je 2Tb harde schijf te hergebruiken.

Videokaart: MSI AMD Radeon HD 7770 1Gb
Op deze videokaart kunnen tot vier monitoren worden aangesloten. Met deze kaart kan je alle games van het moment spelen. Deze videokaart is geschikt voor 3D en games met DirectX 11.1 effecten. Deze kaart ondersteund ook GPGPU, een technologie waarbij de kracht van de videokaart kan bijdragen tot de processor.

Meer info over deze kaart vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/2552/am ... 750-review" onclick="window.open(this.href);return false;

Dvd brander: Samsung S-224DB
Deze drive leest en schrijft cd/dvd media.

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog een besturingssysteem installeren. Mijn advies hiervoor gaat uit naar Windows 7/8.1 64bit.

Op de assemblage heb je één jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder geef ik je ook graag nog deze onopvallende PCWeb Plus tip mee.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag!!

Groetjes,

Dave
3
Bedankt voor het duidelijke advies ik heb nu een mooi totaalplaatje van wat ik voor 500 euro kan krijgen.
Ik heb nog wel een vraagje over de videokaart die review is van feb 2012 en stel dat ik 100 euro bij het budget zou doen is er dan een recenter model te krijgen die ook nog een tijdje meekan met de games die nog uit gaan komen.
4
Met 100 euro extra kan je de hele configuratie flink verbeteren. Dat maakt 8Gb ram mogelijk, een beter moederbord en processor én uiteraard ook een betere videokaart. MIjn advies zou dan zit winkelmandje zijn: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 36143%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Op vlak van gaming ga je dan sowieso voelbaar vooruit op alle vlakken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”