Plaats reactie
1
zou graag oordeel of eventuele verbeteringen aan samenstelling die ik voor het moment gemaakt heb

Wat is het totale budget: (+-€1100)
Desktop of laptop: (desktop)
Assemblage: (Nee)
Alleen systeem of incl. monitor en randapparatuur (enkel systeem)
Besturingssysteem (win7 64bit)

Omschrijving & informatie.
pc doet vooral dienst om te gamen
alsook standaard taken = tekstverwerking-excel-film kijke etc

Voorkeuren en overige vragen.
heb keuze gemaakt beetje toekomst gericht
maar wil beetje zeker zijn dat alles zo'n beetje klopt

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 29110%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

case - heb hier de eerste versie staan de cm 690 en heel tevreden over. dus vandaar de keuze voor de laatste versie ervan 1 vraag echter is zijn de meegeleverde fans voldoende om te koelen met deze setup of plaats ik beter nog een extra fan

heb gekozen voor een Z mobo en k cpu om mij eventueel eens te wagen aan een lichte overklock vandaar dus de keuze van cpu en mobo en denk dat die cpu cooler voor een lichte overclock wel zal voldoen
alsook de keuze cpu voor een i5 omdat de main use gaming is

heb nu 2 monitors aangesloten staan en met deze setup zal dat ook nog lukken

huidige pc is ondertussen al een 6jaar oud en heeft enkel door upgrade van gpu het zolang volgehouden maar is nu toch wel aan vernieuwing toe

heb als voeding voor een 750W gekozen om ook toekomstgericht safe te staan

hoop dat ik met deze setup trug zal meekunnen en weer een paar jaar safe sta
2
Ik heb het even in een wenslijstje gegooid en wat aanpassingen gedaan.

Ik weet niet of je ervan houdt, maar deze versie van de CM 690 III heeft een window voor een paar euro meer, aangezien dit best een leuke samenstelling is om te zien lijkt mij. Het moederbord van MSI heeft een paar leuke functies voor gamers en past verder goed bij de videokaart (review). De videokaart van MSI heeft een goed presterende Twin Frozr koeler (testresultaten) en als je hem bij Alternate bestelt krijg je er nog gratis games bij (Pirates, Heroens and Spies).

Eventueel kan je voor die van Asus gaan met een ook goed presterende koeler (testresultaten) en een mooie backplate. Een moederbord van Asus wat hierbij "matcht" kwa uiterlijk is helaas wat duurder, al is het natuurlijk wel een vet bord.

De DVD-brander van Asus heeft een net prijskaartje en is mooi zwart afgewerkt. De voeding is een nieuw model van Cooler Master, met modulaire en mooi gesleevde kabels en voldoende kracht om later misschien een 2e kaart toe te voegen. Om de koeling te verbeteren (niet nodig bij deze kast) en de onderdelen wat meer op te laten vallen een 200mm fan met rode leds erin, die je bovenin of voorin de case kan monteren.

Het geheugen moet je mee opletten, aangezien het onder de CPU-koeler moet passen. Dus latjes met een hoge heatspreader erop past niet goed. Heb nu gekozen voor de goedkoopste latjes op 1600MHz CL9, maar als je met een wat mooier uiterlijk wilt hebben moet je zelf maar even kijken, als het maar niet te hoog is. Tot slot is deze HDD van Seagate wat sneller (vergelijkingstabel).
3
dank je voor de snelle reactie Zenjol

window in case hoeft voor mij niet heb zo niet allemaal voor die toetertjes en belletjes. moet gewoon goed zijn en niet te veel opvallen ;)

voor het geheugen was men keuze gevallen op kingston of corsair was wel al een beetje bezorgd om dezelfde reden dat jij noemde namelijk de cpu koeler

denk dat ik daar met de kingston minder zorgen heb ? de hyperx blu bedoel ik dan.

ook heel goed is om te weten dat de koeling van de kast standaard al voldoende is.
4
Nou de keuzes voor het uiterlijk zijn natuurlijk persoonlijk, dus die moet je ook vooral aanpassen als je daar behoefte aan hebt.

Voor het geheugen maakt het niet uit voor de prestaties wat voor merk je neemt, zolang het maar 1600 MHz (of hoger) met een CAS-latency van 9 is zit je meer dan prima. Die heatspreaders op de latjes hebben geen meerwaarde en zijn alleen voor de "looks". In principe kan je dus gewoon voor de goedkoopste set gaan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”