Plaats reactie
1
Hallo,

Ik wil een gamepc samenstellen voor +/- 500 euro. Het toetsenbord/muis/scherm/boxen/tower en voeding van mijn oude pc voldoen nog, dus technisch gezien kun je het misschien upgraden noemen.
Na wat te hebben rondgekeken kom ik op het volgende lijste;
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 30313%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit alleen te twijfelen over de videokaart; de Palit GeForce GTX 760 JetStream of de MSI N660Ti PE 2GD5/OC

Iemand een zinnig advies? Wellicht nog een hele andere keuze?

Bedankt!
2
Je nam een moederbord met sata 300 terwijl tegenwoordig sata 600 is.
Dus zal je ook een trage computer hebben en een snelle videokaart.
Dat is niet verenigbaar.
4
Als ik u was zou ik deze samenstelling nemen en sparen voor een fatsoenlijke videokaart.
In de processor zit onboard een videokaart AMD Radeon HD 8670D en daarmee kan je behoorlijk vooruit.
5
gycomp schreef:Je nam een moederbord met sata 300 terwijl tegenwoordig sata 600 is.
Dus zal je ook een trage computer hebben en een snelle videokaart.
Dat is niet verenigbaar.
Is dit serieus...?
6
Eykie schreef:tower en voeding van mijn oude pc voldoen nog
Welke voeding zit er nu in je computer want dit is toch wel belangrijk om te weten, vermeld ook even het type behuizing.

Voor 500 euro zou ik gaan voor een AMD A serie A8-5600K op een MSI FM2-A75MA-E35 met een Gigabyte GV N660OC-2GD.

De Gigabyte N660 is beter dan de MSI N660 en vergelijkbaar met de Palit 760 en ook een heel stuk goedkoper goedkoper. (vergelijkingstabel)

Het winkelmandje komt uit op € 489,77 inclusief voeding die ik er toch even heb bijgedaan omdat ik toch wel verwacht dat je huidige voeding niet toereikend zal zijn.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Mijn voeding heb ik 'recent' nog vervangen; de FSP Fortron Source 500W. Dit moet toch volstaan? correct me if wrong..
Mijn behuizing is een miditower van paradigit, vrij basic model zonder toeters en bellen.

Ik heb zelf nog even rondgeken en denk toch dat ik beter 500 euro uit kan geven voor degelijke onderdelen dan 400 voor net niet.
Uiteindelijk kwam ik op het volgende winkelmandje;
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 52330%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

De amd black edition en ASRock 970 Pro3 R2.0 komen terug in een aantal best buy guides, ook van tweakers.net
Daarnaast Club 3D Radeon HD 7870 '13Series, lijkt me een goede prijs kwalitiet verhouding, hoe staat die in verhouding met de Gigabyte N660?
8
Even een wenslijstje voor je gemaakt. De FX-6300 is een 6-core variant met een snelle turbo die voor zijn prijs uitstekende prestaties neerzet (review). Ik heb een goedkoper moederbord uitgekozen waar ook alles op zit wat je nodig hebt. Verder dezelfde snelle HDD en goedkope 2x4GB RAM. De nieuwe GTX 760 is natuurlijk een aantrekkelijke kaart, maar de GTX 660 Ti is daardoor nu wel erg in prijs gedaald en een goede keuze geworden voor mensen met een beperkt budget. Tot slot zou je (nieuwe) oude voeding moeten voldoen en ik ga ervan uit dat je doorhebt dat er geen DVD-brander in deze lijst zit (je neemt de oude mee of hoeft er geen?).

Je kan dit allemaal bestellen bij Afuture voor slechts € 456,95 (moment van schrijven) inclusief verzending. Afuture is een van de beste webshops, alleen is de site wat rommelig, dus laat je daar niet door afschrikken.
10
gycomp schreef: Ik heb inderdaad vergeten harddisk van sata 600 te nemen maar dat neemt niet weg dat je publiek doet.
Hij kan beter sparen voor 780 of 790 versie.
Je mist het hele punt. Er is niks mis met SATA-300, dat maakt je computer helemaal niet traag. Een HDD komt niet in de buurt van de maximale bandbreedte van een SATA-300 poort, en SATA-600 op een HDD is dus ook gewoon een nutteloze feature. Alleen SSD's zijn snel genoeg om gebruik te maken van de voordelen van SATA-600 en zelfs dan is het voordeel in de praktijk erg beperkt (review).
gycomp schreef:Je nam een moederbord met sata 300 terwijl tegenwoordig sata 600 is.
Dus zal je ook een trage computer hebben en een snelle videokaart.
Dat is niet verenigbaar.
Ook breng je het op een manier alsof het feit is. "Je zal een trage computer hebben" en "Dat is niet verenigbaar" terwijl het simpelweg niet waar is. Je zit gewoon op een open forum waar iedereen op kan reageren, dus als je iets zegt dat niet klopt dan kan je zomaar "publiek" kritiek krijgen. Als je dat niet wilt hebben moet je zeker weten dat het klopt en het (eventueel achteraf) kunnen verdedigen met bronnen.

En wat bedoel je met sparen voor 780 of 790 versie?
11
Zrenjol,

Laat maar want ik heb totaal geen goesting om jou publiek of prive te reageren.
Doe wat je wilt want je bent toch eigenwijs.

Groetjes

Gycomp
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”