Plaats reactie
1
Ik weet niet of het hier dus goed staat, maar zo niet, verplaats het dan maar ergens anders heen.

Hallo,

Ik heb de laatste jaren eigenlijk nooit meer een nieuwe PC gekocht en heb hem altijd laten upgraden door een kameraad die hem denk 11 jaar geleden heeft gebouwd.
De oude onderdelen verkocht ik altijd op Marktplaats of bij vrienden die er weer wat aan hadden.

Nu heb ik wel een probleempie en dat is dat die kameraad die deze PC heeft gebouwd en upgrade niet meer in de buurt woont dus moet ik het nu zelf doen. :eek:
Kan het ook laten doen maar kost weer onzinnig geld tuurlijk. :)

Prijs is niet echt een probleem maar wil niet meer dan 500 euro uitgeven.

Niet nodig
1. Kast = Cheiftec Dragon Full
2. Voeding = 600 Watt OCZ pas nieuw
3. DVD burner
4. TFT, Keyboard en muis heb ik dus ook allemaal.

Nodig
1. CPU
2. Geheugen
3. Moederbord
4. Videokaart

Wat kan ik voor 500 euro het beste krijgen een zeer deftige upgrade zou moei zijn dan kan ik er weer ff tegenaan.
2
Hallo Ancko :welkom:

Ik wil nog twee dingen weten:
- Welke OCZ 600W voeding heb je precies (typenummer)?
- Waarvoor moet het systeem gaan dienen?

500 euro is erg ruim en daar kan je zeker mee uit de voeten. Maar voor videobewerken zou ik bijvoorbeeld een heel andere opstelling kiezen dan voor gaming. Vandaar graag wat meer info...

Groetjes,

Dave
3
Hallo Dave,

De OCZ voeding is het model met de bronze award op HW.info.
http://nl.hardware.info/productinfo/632 ... m-pro-600w" onclick="window.open(this.href);return false;
- Waarvoor moet het systeem gaan dienen?
Mijn computer is altijd een manusje van alles geweest en doe er dus van alles mee. :)

Ik maak onder andere muziek met Fruity Loops en die heeft veel plug-ins en vergen wel ontzettend veel rekenkracht om zonder haperen te kunnen samplen.
Met MotionStudio 3D maak ik 3D filmpjes en die monteer ik Pinnacle Studio of Adobe Premier.
Af en toe speel ik een spelletje maar dat is maar sporadisch.

Nog vragen ask me! ;)
4
Hallo Ancko :)

Ik heb aan de hand van je wensen hierboven wat onderdelen samen gezet bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Moederbord: Asrock H87 Pro4
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 32Gb aan geheugen verdeeld over 4 geheugensloten. Er zijn voldoende uitbreidingsopties dankzij de extra sloten voor bijvoorbeeld een extra geluidskaart of extra videokaart. Het bord heeft PCI Express 3.0, SATA600 en USB 3.0 aansluitingen

Processor: Intel Core i5 4570
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,2 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie ten opzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overklokt kan worden wanneer alle processorcores actief zijn.

Bij Kick down kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overklokt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Processorkoeling: Gelid Tranquillo Rev. 2
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijven kick down en turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter en bovendien ook stiller.

Geheugen: Crucial Ballistix Sport PC12800 1600Mhz 8Gb kit
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x8Gb extra).

Videokaart: AMD Radeon HIS HD7790 1Gb iCooler
Op deze videokaart kunnen tot drie monitoren worden aangesloten. Met deze kaart kan je alle games van het moment spelen. De grafisch zware games moeten wel met medium settings gespeeld worden. Far Cry 3 en Battlefield 3 kan op medium/high grafische settings gespeeld worden. Deze videokaart is geschikt voor 3D en games met DirectX 11.1 effecten.

Meer info over deze kaart vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4133/am ... frametimes" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat montage betreft. Je kan processor, processorkoeling en geheugen door Azerty op het moederbord laten monteren voor 15 euro. Dat is zo'n beetje de meest risicovolle handeling. Gaat het bij Azerty mis, dan worden onderdelen meteen vervangen. Als het bij jouw mis gaat, draai je zelf op voor de kosten.

Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat dan gerust van je horen!!

Nog even een vraagje van mijn kant; hoe zit het met de opslag? Heb je nog een harde schijf en/of SSD die je kan hergebruiken?

Groetjes,

Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”