Plaats reactie
1
Ik ben opzoek na een nieuwe game pc €700 - €750 die ik later nog kan verbeteren met een extra videokaart en meer geheugen enzo.
Mijn kennis reikt niet ver genoeg om het zelf allemaal bij elkaar te zoeken ben een redelijke noob met hardware enzo.

Paar dingetjes
Een monitor, muis en tobo en Windows heb ik niet nodig dus alleen de kast en die moet minimaal drie USB front poorten hebben en plek voor een cardreader.
De kleur maak niet zo veel uit maar het liefst zwart maar grijs mag ook.

Is een game pc voor €700 - €750 te doen of is dat te weinig en kan ik beter even doorsparen?
Ik werk nu in de vakantie en kan denk eind september wel €1000 besteden.

Zouden jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt!
3
Hallo Dave

Hierbij de gevraagde gegevens ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan.

Wat is het totale budget: (€750 - september max €1000)
Desktop of laptop: (Desktop)
Alleen systeem of incl. monitor en randapparatuur (Alleen computer)
Besturingssysteem (Nee)

Omschrijving & informatie.
De computer ga ik gebruiken voor games maar ook gewoon de dagelijkse dingen als internetten, mailen schoolwerk etc.
De games zijn voornamelijk BF3 en Max Payne 3 maar moet ook BF4 en GTA V aankunnen later.
Ik ga geen onderdelen hergebruiken alleen monitor toetsenbord en muis.
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk en winkel maakt ook niet uit.
Hij moet wel kant en klaar zijn want zelf bouwen is een stap tever voor mij.

Voorkeuren en overige vragen.
De kast moet minimaal drie USB front poorten hebben en plek voor een cardreader.
4
Hallo Jens :)

Ik heb aan de hand van je wensen wat samengesteld bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Bitfenix Merc Alpha
Deze kast heeft veel handige features zoals plaats voor een SSD, uitbeidingeopties, kliksystemen enz... Aan de achterkant is één 120mm ventilator voorzien maar zijn veel mogelijkheden voor uitbreiding als je je systeem later zou willen upgraden. Aan de bovenkant vind je 4x USB en 2x audio. De voeding kan bij deze kast onderin worden geïnstalleerd. Kortom een goedkope kast met veel luxe features.

Voeding: Corsair System Builder CX500
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Het meeste van dit vermogen zal gebruikt worden wanneer de videokaart actief wordt gebruikt.

Moederbord: ASRock FM2A75 Pro4
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 64Gb aan geheugen verdeeld over 4 geheugensloten. Er zijn voldoende uitbreidingsopties dankzij de extra sloten voor bijvoorbeeld een extra geluidskaart en/of aparte videokaart. Het bord heeft SATA600 en USB 3.0 aansluitingen

Processor: AMD Athlon II X4 740
Dit is een quad core processor met een snelheid van 3,2GHz per core.
Hij ondersteund ook turbo modus wat betekend dat hij zichzelf bij stressmomenten gaat overklokken tot max 3,7GHz.

Processorkoeling: Cooler Master Hyper TX3 EVO
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijft turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter.

Geheugen: Crucial Ballistix PC12800 1600MHz 8Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x8Gb extra).

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 1Tb
Deze schijf heeft een zeer snelle verwerkingssnelheid en haalt snelheden van 130mb/s. Hij wordt aangesloten via de nieuwe SATA600 standaard op je moederbord. Mocht je na verloop van (veel) tijd toch te weinig ruimte hebben. Dan kan je altijd extra schijven toevoegen (maximaal 4).

Videokaart: Nvidia Palit Geforce GTX 760 2Gb Jetstream
De kaart ondersteund ook DirectX 11.1, 3D Vision, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 3 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Met deze kaart zou je hierboven genoemde games prima op hoge grafische settings moeten kunnen spelen, mogelijk zelfs op Ultra.

Check deze review voor meer info en benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/4524/nv ... e-midrange" onclick="window.open(this.href);return false;

Dvd brander: Samsung SH-224BB/BEBE
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Besturingssysteem: Windows 8 64Bit NL

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog het bijgeleverde Windows 8 64bit besturingssysteem installeren. Dit is niet zo moeilijk, het schijfje in de desk en de installatieprocedure doorlopen. Daarna ook alle drivers en stuurprogramma's installeren. Hoop en al is dit een uurtje werk.

Je kan Windows installatie ook door Azerty laten doen, men vraagt hiervoor een extra vergoeding van 35 euro.

Op de assemblage heb je één jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
5
Hallo Dave

Bedankt voor all info Ik was twee weken op vakantie dus vandaar mijn late reactie.
Microsoft Windows 8 staat er tussen maar ik had aangegeven geen OS te willen maar dat maakt verder niet uit die kan ik zelf weglaten.

1. Wat moet ik me voorstellen bij die Turbo modus en wist niet dat koeling daarmee te maken heeft?
2. AMD is mij in het verleden niet goed bevallen met twee Athlon Thunderbird processoren heb ik problemen gehad met de temperatuur en stabiliteit. Ik zou dus liever Intel willen heb nu ook een Intel Pentium.
3. Ik ga de 32 bits versie van Windows 7 gebruiken dus dan heb ik niets aan 8 GB aan geheugen als er maar 4 GB door Windows gebruikt kan worden.
4. Windows installeren kan ik zelf en heb Windows 7 dus dat hoeft niet gedaan te worden.
6
Heb even een nieuw winkelmandje gemaakt met wat veranderingen. Er zit nu een Intel i5 van de nieuwste generatie in waarmee je een stuk meer futureproof bent met je systeem. Daarbij dan een uATX H87 moederbord met alles erop en eraan en 2x4GB aan geheugen. Als je nog steeds 32-bit hebt zou je dit zeker een keer moeten updaten naar 64-bit, 8GB is wel een beetje de norm aan het worden. Verder zit er een compacte Cooler Master N200 bij met veel fuctionaliteit (ruimte voor high-end onderdelen, USB3.0, kabelmanagement etc.) en een modulaire Corsair voeding met nette sleeving, zodat de kabels netjes weggewerkt kunnen worden. Verder nog de videokaart verruilt voor eentje van MSI met een erg goed presterende koeler (review). Tot slot nog de HDD vervangen voor een stillere en snellere Seagate Barracuda (vergelijkingstabel).

Tot slot zou ik zeker aanraden om zelf de assemblage te doen. Op internet is alles te vinden wat je maar wilt weten over het in elkaar zetten van computers. Als je een beetje de tijd neemt voor alles en er rustig een middag voor gaat zitten moet het prima zelf kunnen. Enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier. Als je dat gedaan hebt dan zal je je systeem van binnen en buiten kennen waardoor je zelf bijvoorbeeld later onderdelen kunt vervangen/upgraden.
7
Volgens mij kan ik met mijn licentie-code ook de 64 bit installeren van Windows 7 maar dat moet ik dan eens nakijken hoe dat werkt.
Nog even een vraag over het zelf doen van de assemblage want hoe zit dat dan met de garantie of veranderd daar niets aan?
Ik heb namelijk wel eens iets gelezen van eigen risico en geen volledige garantie maar afzonderlijk op de onderdelen of is dat niet waar?
8
Jens87 schreef:Volgens mij kan ik met mijn licentie-code ook de 64 bit installeren van Windows 7 maar dat moet ik dan eens nakijken hoe dat werkt.
Als ik van de Windows 7 DVD de computer opstart kan ik kiezen welke versie ik wil installeren en hier staat ook de 64 bit versie bij als Windows 7 Home Premium x64. :smiley_swinging:
9
Hallo Jens :)

Je kan je licentiecode gewoon hergebruiken voor een 64bit Windows versie. Let wel dat elke code maar één keer geactiveerd kan worden. Hem tegelijkertijd met een andere pc gebruiken is dus niet mogelijk.

Turbo modus en kick down betekend dat de voltages van de processor worden aangepast om zo optimaal mogelijk te kunnen werken. Turbo modus is geleidelijk aan voor langere periodes afhankelijk van de warmte. Kick down is voor korte tijd zeer hoog overklokken om zo optimale prestaties van één moment te behalen.

Wat assemblage betreft is dat idd de keerzijde; gaat het bij jou mis, draai je zelf op voor alle kosten, gaat het bij Azerty.nl mis, dan wordt het onderdeel meteen vervangen (of bijbesteld en daarna vervangen). Bovendien wordt de hardware daar ook getest (memtest, harde schijf test en een compatibiliteitstest), als daar wat mis gaat wordt het eerst ook onderzocht. Als je hier zelf tegenaan loopt kan het heel wat frustratie met zich meebrengen en over en weer onderdelen sturen naar Azerty.
Voor de twijfelaars is er ook de keuze voor CPU + koeling en geheugen assemblage op het moederbord. Dit is wat goedkoper en zo is de meest risicovolle handeling al gebeurd. De andere hardware is niet zo moeilijk en kan 'relatief' weinig meer fout lopen.
Overigens ook het vermelden waard is dit: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 89&t=10718" onclick="window.open(this.href);return false;

Zenjol's configuratie is ongeveer wat ik ook zou adviseren. Het enige dat ik hier mis is een degelijke processorkoeling want ook hier is de standaardkoeling niet efficiënt genoeg om turbo modus/kick down te kunnen starten. Een alternatieve koeling bijvoorbeeld Cooler Master Hyper TX3 Evo is wel aan te raden. Maar dan ga je natuurlijk wel wat over-budget.

Groetjes,

Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”