Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en wil wat advies over de aanschaf van een nieuwe computer.
Wie kan en wil mij hierbij helpen om het beste van het beste bij elkaar te zoeken, bouwen kan ik zelf alleen het bij elkaar zoeken van de beste onderdelen is niet m'n sterkste kant.

De computer ga ik voor al gebruiken voor;
- Normale dingen zoals internetten
- Gamen
- Photoshop
- Videobewerking

Bedankt alvast.
3
Ik dacht laat ik eens kijken of ik al antwoord heb want kreeg hier geen melding van maar dus wel maar per ongeluk verwijderd blijkbaar want stond bij verwijderd items. :sorry:
Dasle schreef:Wat had je als budget in gedachten voor enkel je pc kast?
Ik had zelf 1000 euro opzij gelegd maar goedkoper mag natuurlijk altijd.
Een scherm heb ik niet nodig want heb pas een 27" scherm gekocht.
5
Ik heb de volgende pc voor je samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 54381%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;. De behuizing is natuurlijk een persoonlijke smaak ;)

Het moederbord Gigabyte Z87-D3HP beschikt over het laatste nieuwe socket van Intel en krijgt op meerdere websites en forums goede beoordelingen qua prestaties en mogelijkheden.
Als processor heb ik gekozen voor een Core i5 4670 maar mocht je in de toekomst willen gaan overklokken kan je beter voor K versie gaan.
De grafische kaart kan de meeste spellen met gemak aan, heeft een hele stille en goede koeling en als je de games vermeld die je nogal speelt kijken we wel even of deze voldoet.
Daar een conventionele HD vaak de bottleneck is in een modern systeem heb ik gekozen voor een Samsung 840 Pro voor het besturingssysteem en een 1TB van Seagate voor opslag.
Verder heb ik erop gelet om een zo stil mogelijk systeem samen te stellen en heeft de kast stoffilters waardoor er minder stof in je pc geraakt.

Wel is montage en een besturingssysteem niet inbegrepen.

Mocht je vragen hebben dan horen we het wel.
Groetjes Dasle
7
De grafische kaart is een stuk beter idd. :good:

Maar waarom adviseer je één geheugen module van 8 GB? Het moederbord ondersteund Dual channel.
De voeding van 500 Watt vind ik aan de krappe kant, in de kast zitten er drie standaard meegeleverde fans en kunnen er nog eens zes toegevoegd worden.
Een 500 Watt word als het minimum aangeraden bij Palit.
Groetjes Dasle
8
Samenstelling aangepast

Met de geheugen is een vergissing gebeurd.
Het moet inderdaad 2 module zijn.
500 watt is ruim voldoende voor de betreffende pc.
Weliswaar wordt 500 watt aanbevolen maar dat is zo bij alle videokaarten zo doch in werkelijkheid hebben de videokaart minder stroom nodig.
Fans verbruiken zeer weinig stroom.
9
Ik heb even een wenslijstje voor je gemaakt. Je zei dat je ook photoshop en videobewerking wou doen. Dat kan prima op dit systeem, maar de nadruk heb ik vooral gelegd op gaming.

Om dan maar met het belangrijkste onderdeel te beginnen, de videokaart. Ik ben gegaan voor ongeveer de maximale videokaart die in je budget zou passen, namelijk de GTX 770. Deze van Gigabyte is uitgevoerd met een beest van een koeler, om hem lekker koel te kunnen houden zonder te veel herrie te maken (review).

Voor de rest ben ik met de Cooler Master N200 voor een compacte kast met een heleboel functionaliteit gegaan voor een hele aardige prijs. Daarin verder een i5 4430 gegaan die voor gaming ruimvoldoende kracht heeft voor de komende jaren met een goede koeler (review) erop om hem lekker koel te houden in deze warme dagen zonder daarbij herrie te hoeven maken. Dat op een aardig B85 moederbord met alles erop en eraan (zonder overbodige functies overklokken en SLI/Crossfire) met 2x4GB RAM erop.

Tot slot nog een modulaire 500W voeding met nette sleeving, snelle 1TB HDD van Seagate, een nog snellere 120GB SSD van Samsung voor Windows, programma's en enkele games, en een DVD-brander voor die keren dat het nodig is.
10
gycomp schreef:Moet er montage erbij en Windows 7 of 8?
Montage is niet nodig want ga hem zelf in elkaar zetten.
Windows mag erbij maar hoeft niet want met een studentenlicentie ben ik online denk veel goedkoper uit. ::)
Dasle schreef:Ik heb de volgende pc voor je samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman" onclick="window.open(this.href);return false; ... 54381%5D=1. De behuizing is natuurlijk een persoonlijke smaak
gycomp schreef:Met deze samenstelling heb je een veel beter gamepc met een krachtige videokaart.
Zenjol schreef:Ik heb even een wenslijstje voor je gemaakt. Je zei dat je ook photoshop en videobewerking wou doen. Dat kan prima op dit systeem, maar de nadruk heb ik vooral gelegd op gaming.
Wow thanks voor alle adviezen ik ga deze eerst maar is rustig bekijken en vergelijken.
11
De Cooler Master CM Storm Scout 2 Advanced is niet mijn smaak ik hou meer van strak i.p.v. de futuristische kasten, de Cooler Master N200 is dan wel mooi maar erg klein dus heb ik gekozen voor de Corsair Carbide Series 200R - Midtowermodel.

Hoe groot is het verschil tussen de Intel Core i5 4430 Boxed € 162,90 en de Intel Core i5 4670 / 3.4 GHz want € 195,90 want als het verschil de moeite waard is voor de 30 euro kies ik liever voor de snelste.
12
Uiteraard is Core i5 4670 sneller dan Core i5 4430
In praktijk merk je niet echt maar het is wel degelijk sneller.
Doch voor het geld zou ik toch voor 300R modelkiezen vanwege een betere airflow en dat is ook beter voor de videokaart.

Groetjes

Gycomp
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”