Gesloten
1
PDF-XChange Viewer [free] is een goed alternatief voor Adobe Reader.
Deze applicatie heeft veel gereedschappen om een Pdf-bestand te bewerken.
Onder andere om een formulier in te vullen, teksten te markeren, notitie toe te voegen etc., ook mogelijk om bestaande .pdf bestanden te bewerken, en een eigen stempel te maken.

Een andere reden om PDF-XChange Viewer te gebruiken is dat de grootte van PDF-XChange Viewer slechts – 17,05 MB is, terwijl Adobe Reader - 739 MB.

Afbeelding Wel dient je alert te zijn tijdens het installeren, dus niet klikkerderklikklak.

01] Bij Selecteren componenten: verwijder de vinkjes die je niet nodig hebt.

Afbeelding

02] Bij Install the Tracker Ask Toolbar verwijder de vinkjes.

Afbeelding 03] Na het installeren is voltooid, ga je naar Bewerken  >>  Voorkeursinstellingen  >>  Categorieën  >>  in het linkerdeelvenster ga naar Zoekmachine  >>  Zoekmachines beheren

verwijder alle Zoekmachines die je niet gebruikt

>>  voordat je het Voorkeursinstellingen scherm afsluit klik op Toepassen  >>  OK.
Afbeelding Hieronder volgt welke gereedschappen PDF-XChange Viewer heeft, de instellingen aanpassen naar persoonlijke voorkeuren en een paar weetjes.

Bestand    
ps.  de functie : Nieuw document maken en Formuliergegevens [Gegevens importeren in formulier en Gegevens exporteren uit formulier] zijn niet aanwezig.
Afbeelding Beeld

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Document
Afbeelding Aantekeningen
Afbeelding Extra
Afbeelding Extra  >>  Bewerkingsgereedschappen

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Stempel toevoegen

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Bewerken  >>  Voorkeursinstellingen  >>  Categorieën  >>  Paginaweergave  >>  Weergaveopties

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Afbeelding Links onder in het scherm  >>  Opties instellen voor het weergeven, bewerken van dit document

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Bewerken  >>  Voorkeursinstellingen  >>  Categorieën  >>  Renderen  >>  Rendeeropties  
Afbeelding Bewerken  >>  Voorkeursinstellingen  >>  Categorieën  >>  Algemeen  >>  Algemene opties
Afbeelding Wanneer bij Tabbladen weergeven voor geopend, het vinkje wordt verwijderd, dan verschijnt  een mini hulpmiddel op de Werkbalk Bestand, om te minimaliseren, verkleinen en afsluiten.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door iEscape op 12 sep 2011 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
2
Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Categorieën >> Formulieren >> Opties voor formulieren >> plaatst de vinkjes >> Toepassen >> OK
Afbeelding Formulier in vullen
Beeld >> Werkbalken >> Bewerken aanvinken >> er verschijnt dan Hulpmiddelen om Formulier in te vullen
Afbeelding Klik op Typemachine >> verschijnt onderstaande balk
Afbeelding Klik in een blokje om het formulier in te vullen en vervolgens is er de mogelijk om een ander lettertype te kiezen etc.
Afbeelding Klik op Onderstrepen >> zet de cursor voor een woord >> met de spatiebalk over het woord.
Tekst Onderstrepen en Tekst Doorhalen [bij het invullen van een formulier]
Afbeelding Afbeelding Het is mogelijk om tekst van een bestaande .pdf bestand te Markeren, Doorhalen en Onderstrepen.
Afbeelding Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Categorieën >> Schermvullende modus >> Opties voor schermvullende modus
Afbeelding Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Categorieën >> Momentopnamen >> Opties voor momentopnamen >> aanvinken naar wens.
Afbeelding Momentopname maken >> klik op camera
Afbeelding
Markeer een deel van een tekst
Afbeelding Klik met de rechtermuisknop >> Bladwijzer toevoegen

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
>> in het linkerdeelvenster verschijnt Bladwijzer
Afbeelding Eigen Stempel maken
  1. Maak eerst een eigen stempel, onderstaand voorbeeld is een naam met het lettertype Haxton Logos TT. Sla het op als een .jpg bestand.
    Afbeelding
  2. [klik bij] Stempel toevoegen >> Palet met stempels weergeven
    Afbeelding
  3. er verschijnt dan het Palet met stempels scherm
    Afbeelding
  4. [klik op] Nieuw >> geef je eigen stempel een naam >> Van afbeelding [en/of van PDF] >> invoegen
    Afbeelding
  5. [klik op] Bewerken >> onderschrift aanpassen >> wijzig het onderschrift van de stempel.
    Afbeelding

Bestand >> Documenteigenschappen >> verschijnt nu het scherm Eigenschappen van document >> Beveiliging >> Beperkingen en beveiligingsinstellingen voor document
Afbeelding Weergave bij begin >> Documentweergave bij start >> Weergave en vergroting >> mededeling in gebruik en Pagina lay-out

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

Beeld >> werkbalken >> aanpassen >> [tab] Werkbalken en [tab] Opties
Afbeelding Beeld >> werkbalken >> aanpassen >> [tab] Opdrachten
Afbeelding Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Categorieën >> Gebruikersinformatie
Afbeelding Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Categorieën >> Customize UI >> Customize User Interface Appearance

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Laatst gewijzigd door iEscape op 12 sep 2011 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Weergave en Pagina's roteren

Bij Beeld >> Weergave roteren >> wordt alléén de weergave van de pagina en/of afbeelding geroteerd.
Afbeelding De functie om permanent een of meerdere pagina’s en/of afbeeldingen te roteren en op te slaan is aanwezig bij Document >> Pagina’s roteren
Afbeelding Er verschijnt vervolgens het Pagina’s roteren scherm >> naar wens de instellingen aanpassen >> OK
Afbeelding
Laatst gewijzigd door iEscape op 12 sep 2011 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Bewerkingsgereedschappen

Extra  >>  Bewerkingsgereedschappen   >>  klik willekeurig op een Tekenvorm  >>  Palet aantekeningsstijlen weergeven
Afbeelding Er verschijnt dan het scherm Palet voor aantekeningsstijlen  >>  de Werkbalk en de Tekenbenodigheden in het scherm Palet voor aantekeningsstijlen zijn gedeactiveerd/uitgeschakeld.
Afbeelding Klik bijvoorbeeld op Rechthoek  >>  klik met de linkermuisknop op Standaardstijl  >>  nu worden de Werkbalk en de Tekenbenodigheden geactiveerd/ingeschakeld.
Afbeelding Basis Tekenbenodigheden
Afbeelding klik op Klonen  >>  verschijnt nu Standaardstijl [2]
  Afbeelding klik op Standaardkleuren  >>  kies een kleur  >>  klik op Lijndikte  >>  kies een lijndikte  >>  klik op Vulkleur  >>  kies een vulkleur.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Bij het Palet voor aantekeningsstijlen  >>  voeg toe en wijzig alle tekenvormen naar wens.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image De Tekenbenodigheden zijn verschillen, hieronder een aantal voorbeelden

Rechthoek, Ovaal en Polygoon
Afbeelding Pijl, Lijnen en Polylijn
Afbeelding Afstand, Omtrek en Gebied
Afbeelding Markeren, Onderstrepen , Doorhalen en Bestandsbijlage
Afbeelding Klik op Bewolkt  >>  Standaard stijl  >>  Klonen  >>  verschijnt Standaardstijl [2]  >>  wijzig de kleur en lijndikte  >>  Hernoemen  >>  verschijnt het scherm Hernoem aantekeningsstijl  >>  Blauw_2  >>  OK

Bij Extra  >>  Bewerkingsgereedschappen  >>  Wolk teken is het resultaat te zien.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Klik op Wolk tekenen  >>  de cursor verandert in een Plusteken  >>  plaats ergens een wolk  >>  klik met de rechtermuisknop  >>  Annuleren of Voltooien.
Afbeelding Klik op Polylijn tekenen  >>  verschijnt rechtsonder het scherm Informatie over omtrek

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Klik hier ☞ PDF-XChange Viewer om PDF-XChange Viewer Free te downloaden.

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Bladwijzer weetjes.

Beeld >> Werkbalken >> Aanpassen >> Opdrachten >> Bewerken >> klik op Nieuwe Bladwijzer >> klik op Eigenschappen
Afbeelding Naar wens wijzigen >> OK
Afbeelding Terug naar het document >> Klik op Typemachine >> de cursor verandert in een ‘verticale streepje’ >> met de muis klikken in het document – bij het begin van het woord die in de bladwijzer moet worden opgenomen >> klik met de rechtermuisknop >> Bladwijzer toevoegen
Afbeelding Links in het scherm verschijnt het scherm Bladwijzers
Afbeelding Met de rechtermuisknop op Naamloos >> Naam wijzigen.

Klik WEL bij elke toe te voegen Bladwijzer, eerst met de muis bij het begin van het woord die in de bladwijzer moet worden opgenomen.
[het koppelen van de Bladwijzer aan een hoofdstuk/titel]
Afbeelding Een Bladwijzer verplaatsen >> klik met de linkermuisknop op een Bladwijzer >> slepen naar de juiste plaats.
Afbeelding Afbeelding
Een hyperlink activeren.

Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Paginaweergave >> Weergaveopties >> aanvinken bij [zie schermafbeelding] >> Toepassen
Afbeelding Klik op een hyperlink
Afbeelding Er verschijnt nu het scherm Waarschuwing voor het openen van een site >> klik op Ja
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Een verborgen link activeren

Let wel op dat onderstaande instelling is ingesteld.
Bewerken >> <categorieën> Algemeen >> Instellingen voor het opslaan van documenten
>> Volgende methode gebruiken voor opslaan: Altijd volledig opslaan >> Toepassen >> OK

Een Word-document met verborgen link afdrukken naar een PDF-bestand.

Open het bestand met PDF-XChange Viewer.
Klik op Rechthoekig- of Vierzijdig hyperlinkgereedschap >> de cursor veranderd in een Plusteken.
Ga met de cursor [houd de linker muisknop ingedrukt] over Klik hier heen [alsof je een stuk tekst wilt markeren]
Er verschijnt nu het scherm Eigenschappen van hyperlink >> klik op Actie >> Toevoegen >> Actie “URL openen”
In het scherm Nieuwe actie: “URL openen” URL invullen >> OK >> Klik op URL openen >> OK >> Opslaan [CTRL + S]

Afbeelding

[ga naar] Bestand >> URL openen >> verschijnt nu het scherm Nieuwe actie:”URL openen” >> vul opnieuw de hyperlink in >> OK

Afbeelding

Met de muis naar Klik hier , er verschijnt vervolgens een wijshandje met een vierkantje >> bevestigd de waarschuwing voor openen van een site met JA.

Afbeelding

Door middel van onderstaande wijziging verschijnt geen waarschuwingsscherm.
Bewerken >> Voorkeursinstellingen >> Veiligheid >> een vinkje plaatsen bij Open documents URL (s) without confirmations >> Toepassen / OK

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Nieuw .pdf bestand maken

PDF-XChange Viewer biedt niet de mogelijk om een Nieuw document te maken.
Voor de Adobe Acrobat Writer fanaat die van een Word-document een Pdf-bestand wil creëren, is PDFCreator een uitkomst.
Het is in feite een .pdf bestand maken via een printer driver.

Download:
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/" onclick="window.open(this.href);return false;

PDF Creator installeren.

Let op! :pray: >> vink het keuze rondje bij Advanced Installation >> verwijder daarna alle vinkjes >> klik op Agree

Afbeelding Het converteren van een Word-document naar een Pdf-bestand:
Bestand >> Afdrukken >> kies printer PDFCreator >> OK >> Opslaan >> dan verschijnt het scherm PDFCreator >> in het scherm PDFCreator [onderaan] vinkje verwijderen bij Bewerk PDF bestanden met PDFArchitect >> Opslaan
Afbeelding Afbeelding Het Word-document wordt geconverteerd en geopend met PDF-XChange Viewer.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Het markeren gaat niet goed.
Ik kan in een pdf-document geen regels selecteren om te markeren: ik kan alleen maar een blok tekst selecteren.
En zelfs bij dit blok tekst kan ik niet aangeven van wanneer tot en met wanneer ik het blok gearceerd wil hebben: het lijkt er op dat ik geen grenzen kan aangeven waarbinnen ik wil arceren.
Weet iemand of dit is op te lossen?
:conf:
9
@ Japo12345,

:welkom:

Het markeren / accentueren werkt bij een geconverteerd .pdf [bijvoorbeeld van .doc / .docx converteren naar .pdf]

Het markeren /accentueren werkt niet bij een gescand .pdf

Als voorbeeld heb ik jouw bericht gekopieerd naar Word >> geconverteerd >> naar .pdf
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Dankjewel voor je snelle reactie.

Het is inderdaad geen geconverteerd document.

Voor studie print ik regelmatig een document vanaf een website naar pdf, waarna ik dit uitprint en daarna markeer ik deze met een stift (niet meer van deze tijd).
Kennelijk kan dit niet bij Windows? ( en dan bedoel ik niet Adobe Digital Editions, want dat is zeer beperkt )
Volgens mij zijn er heel veel studenten die met smart op zoiets zitten te wachten.

Ik weet dat het op de Ipad wel mogelijk is: er schijnt zelfs een speciale app voor te zijn: pdf-expert en die kost $ 7.99.
Als je zoiets op Windows wilt aanschaffen, ben je een veelvoud kwijt.
Je leest wel eens dat tablets de pc's gaan vervangen; nou dat zal me niets verbazen, want software op de pc is vaak niet gebruikersvriendelijk en razendduur.
Ik denk dat er de komende vijf jaar nog veel gaat veranderen.

Met vriendelijke groet,

japo12345
11
@ Japo12345,
Japo12345 schreef:Voor studie print ik regelmatig een document vanaf een website naar pdf, waarna ik dit uitprint en daarna markeer ik deze met een stift (niet meer van deze tijd).
Volgens mij zijn er heel veel studenten die met smart op zoiets zitten te wachten.
Zie mijn post # 7 -> net voor jouw eerste post.
Afbeelding Download & instaleer PDF Creator, na het installeren van PDF Creator een maal het progje starten [Windows XP -> dubbel klik, Windows 7 -> uitvoeren]

Als voorbeeld heb jouw bericht gemarkeerd
Afbeelding Ga naar een website >> Bestand >> Afdrukken >> dan verschijnt het scherm Afdrukken >> [kies] PDF Creator
Afbeelding >> Afdrukken.

Het document wordt opgeslagen als .pdf
Start PDF-XChange Viewer >> opent het document >> nu kunt je wel Markeren.
[in dit testje heb ik IE gebruik]
Japo12345 schreef:Als je zoiets op Windows wilt aanschaffen, ben je een veelvoud kwijt.
Met freeware lukt het nu wel :TooFunny: speciaal voor Studenten :Typer:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Software”