Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Ik ben doorverwezen naar dit forum door HijackThis.nl. Ik heb het volgende probleem met mijn laptop;

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=34177" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanvullende tests die zijn uitgevoerd;

- HDtune vindt geen fouten op de HDD.
- Windows7 build-in memory diagnostic geeft ook geen fouten van het geheugen.

Hopelijk kunnen jullie nog iets voor mij betekenen :)

Groet Mark
2
Doe een eens Clean Boot of schoon opstarten.

1. Meld u op de computer met een account die beheerdersbevoegdheden heeft.
2. Klik op Start, typ Msconfig.exe in de Start zoeken vak en druk op ENTER om het hulpprogramma voor systeemconfiguratie te starten.
3. Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of bevestigen.
4. Klik op de Services tabblad en selecteer de Alle Microsoft-services verbergen selectievakje.
5. Schakel de helft van de selectievakjes in de Service lijst.
6. Klik op OK, en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.

Schakel de computer hierna uit en start hem opnieuw op.
Loopt de nog steeds vast nu?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Goedenavond,

Cleanboot gaat wel goed...

Helft van de services uitgevinkt, pc reboot > start door > uitschakelen > opstarten; loopt vast
Andere helft services uitgevinkt, pc reboot > start door > uitschakelen > opstarten; start door
Per keer services aangevinkt en zelfde procedure uitgevoerd, in alle gevallen startte de pc door :conf:

Op een gegeven moment alles aangevinkt en de pc start goed door. PC uitgeschakeld, volgende dag weer aangezet. En deze loopt weer vast... In services Eset uitgeschakeld, diverse reboots en de pc blijft draaien. Toen ik Eset services weer wilde inschakelen lukte dat bij één van de twee niet meer. Vinkje ging telkens weg en Eset gaf tijdens gebruik een fout weer mbt iets met Kernel....

Eset gedeinstaleerd en tijdens deinstalatie gaf deze de melding dat niet alles kon worden verwijderd. Waarschijnlijk door die service die niet meer draaide. Na een paar keer ignore ging hij toch verder met deinstaleren. Overige bestanden met de removal tool verwijderd. Hierna even AVG erop gezet, hiermee lijkt de laptop goed te werken. Eén keer deze melding gekregen; 'Anti-Rootkit Driver Is Missing'. Knop herstellen in AVG werkte niet maar na een reboot is deze melding niet terug gekomen...

Vooralsnog werkt de laptop goed, ik blijf deze komend dagen belasten met reboot etc.

Ik bericht hierover uiteraard.

Zijn er na het lezen van mijn verhaal nog conclusies, tips etc?
4
triplexero schreef:Zijn er na het lezen van mijn verhaal nog conclusies, tips etc?
Moeilijk te zeggen wat het probleem is geweest maar denk zelf een ESET probleempje.
triplexero schreef:Ik bericht hierover uiteraard.
En hoe draait de computer na 8 dagen?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Hallo,

Stond net op het punt een reactie te plaatsen :D

Ik heb de laptop de hele week gebruikt en deze start telkens goed door. Niet bijster snel maar loop in ieder geval niet vast. Hij lijkt een beetje te blijven hangen bij het 'laden' van de draadloze adapter, dit duurt in ieder geval langer als op mijn andere systemen.

In ieder geval bedankt voor de tips en geboden hulp! :good:

Groet Mark
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”