Plaats reactie
31
Test met Ram 2 slot erin pc Crasde als vanouds Cpu zat ook tegen de 80+ Grade aan bij ram stick 1 bleef die onder de 70+

ik voer nu de Test uit die maxstar Vroeg om te doen
pearl schreef: Als het goed is heb je nu ook een log in Whocrashed
Ja klopt nu heb ik wel gegevens daar in staan heb ze in een TEXT bestandje gezet
http://www.filedropper.com/whocrashed
33
Dan krijg ik geen beeld
stick 3 crashde ook,
maar mijn gevoel zegt dat dat komt omdat alles veelste warm word ?

Half uur gespeeld op stick 3 nadat die Crashde met de Kast open en TafelFan erop geen probleem gehad erna
35
NotsoFatJ schreef: Hoor ik bliepjes "net zoals je een usb in/uit koppelt "
Dit is een bekend probleem met de 500-serie chipsets ->
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/l ... nectivity/
Je hebt reeds een recente BIOS die dit probleem zou moeten verhelpen. Jij hebt BIOS 7C94v18 geïnstalleerd op je MOBO dus deze zou in orde moeten zijn.
Weet niet of je wijzigingen in het BIOS hebt aangebracht maar maak gebruik van de Default Settings van jou BIOS.
De chipset driver op de website van MSI is van 16 juni 2021 maar via de website van AMD is een recentere te downloaden namelijk van 13 sept 2021 -> https://www.amd.com/en/support/chipsets ... t-am4/b550
Download en installeer de laatste driver van de site van AMD en kijk dan eens of je nog die problemen met je USB controller hebt.
Groetjes Dasle
36
NotsoFatJ schreef: Krijg de MEMTEST niet gestart in me bios
Je kan deze niet starten vanuit je BIOS, je moet ervan opstarten, als je jou pc opstart denk ik dat je bij MSI herhaaldelijk op de F11 toets moet drukken om in het BOOT menu te geraken waar je jou USB-stick kan selecteren om van op te starten
Groetjes Dasle
38
Dat is mooi, heb je ook al de chipset drivers via de website van AMD opnieuw geïnstalleerd zoals @Dasle aangaf?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
43
even een snelle update,
gisteren gespeeld met de case open en de Tafel Fan erop ging goed na kast dicht doen crasde die een kwartier later,
nadat het moed me in de schoenen zak en ik al een week bezig was heb ik er voor gekozen om OPNIEUW voor de 2de X windows te installe

Vandaag de halve dag Gegamed met de KAST dicht en dit heeft tot nu toe nog geen probleem gegeven,

wel vind ik de Temps na mijn Gevoel te hoog 75'c beiden
zal van het weekend een AIO cooler Bestellen voor op de CPU, [ ook voor me eigen gemoedsstand ]

ik zal hem vanavond nog eens verder testen en morgen ook nog eens,
ik houd jullie uptodate over hoe het gaat !
44
NotsoFatJ schreef: wel vind ik de Temps na mijn Gevoel te hoog 75'c beiden
Met de stock cooler is dit nog best redelijk, want deze CPU's worden best warm. Met een andere b.v. een Noctua NH-U12S SE-AM4 zal je de temps ongetwijfeld omlaag kunnen brengen.

Ik neem aan dat het qua kabelmanagement ook netjes is? Alle kabels weggewerkt en/of opgebonden voor een optimale airflow?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
45
ja alles is netjes weg gewerkt Geen gekkigheid in de Kast,
ja lijkt wel of de warmte blijft hangen in de Kast de Bovenplaat van de GPU + Glasplaat worden onwijs warm

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”