Plaats reactie
1
Sinds een week geeft de ASUS laptop zeer vaak de bsod "TDR Video Failure" (nvlddmkm.sys <-- nvidia).
Er is echt niets drastisch gewijzigd op de laptop wat dit mogelijk heeft doen ontstaan.

Laptop volledig opnieuw geïnstalleerd en binnen no-time zelfde foutmelding.
Er zit een Intel HD4600 (basis) op en een Nvidia GeForce 840M.

Al gedaan;
Grafische drivers ge-update, opnieuw geïnstalleerd, sfc scannow gedaan, opengemaakt (geen stof), temp loopt niet op,
de time-out tijd van TDR verlengt in register, Nvidia GeForce Experience gebruikt voor nieuwste driver, etc.

Ik kom er niet uit en aangezien ik weet wat voor kennis Maxstar, Black Tiger &Dasle gezamelijk hebben, leg ik mijn probleem hier graag neer.

De SysnativeFileCollectionApp.zip staat hier: http://www.filedropper.com/sysnativefilecollectionapp
In de bijlage het logje van BlueScreenView.

Laptop is van mijn vriendin en die mist hem HEEL erg, jongens..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
2
De BSOD duidt op een probleem met de DirectX driver, voer dxdiag eens uit en kijk of er iets bij notities onder het tabblad beeldscherm staat.

Verder kan je de videokaart drivers eens de-installeren met DDU, en daarna even afwachten of de BSOD nog verschijnt met de standaard driver van Windows.

Download de Afbeelding Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Pak het RAR bestand uit en open de verkregen map DDU v18.x.x.x.
  • Klik met de rechtermuisknop op DDU v18.x.x.x.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie bijvoorbeeld C:\ op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
Afbeelding
  • Ga nu naar die nieuwe map DDU v18.x.x.x. en open die.
  • Klik met de rechtermuisknop op Display Driv er Uninstaller en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
Afbeelding
  • Er openen nu twee schermen, één met Opties dit kan je zo laten en klik &quot;Close&quot;.
  • Is dit programma al meer gebruikt krijg je het onderste scherm waar je dan eerst op Opties moet klikken.
Afbeelding
  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Start dus eerst op in veilige modus van Windows en voer de stappen opnieuw uit.
Afbeelding
  • Kies &quot;Close&quot;, selecteer nu de videokaart en het type, zie stap 1 op de onderstaande afbeelding.
  • Klik hierna op de knop Verwijder drivers en herstart de computer (Sterk aanbevolen) stap 2.
Afbeelding
  • Na de herstart is er in de map &quot;C:\DDU\DDU Logs&quot; een logbestand met de naam &quot;2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt&quot; aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
dxdiag had ik al uitgevoerd om de DirectX versie te checken.
In ieder geval, nu opnieuw dxdiag gedaan en in notities stond "Geen problemen gevonden".

ps: als ik dxdiag opstart klapt na 5 seconden de TDR failure bsod erin, na herstarten pc en dxdiag niet (?)

In de bijlage (als het goed is gegaan) het gevraagde log..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
4
In het zipje van de Sysnative tool zag ik al een foutmelding over DxDiag.

Code: Selecteer alles

DxDiag Previously: Crashed in Direct3D (stage 2). Re-running DxDiag with "dontskip" command line parameter or choosing not to bypass information gathering when prompted might result in DxDiag successfully obtaining this information
Open de opdrachtprompt als administrator en voer het onderstaande commando eens uit. Voeg dxdiag.txt daarna even als bijlage toe.

Code: Selecteer alles

dxdiag.exe /dontskip /t \Users\%USERNAME%\Desktop\dxdiag.txt
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef: Open de opdrachtprompt als administrator en voer het onderstaande commando eens uit. Voeg dxdiag.txt daarna even als bijlage toe.
Er verschijnt geen txt bestand, lijkt wel of er niets gebeurd. na commando krijg ik direct weer de prompt..
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
7
schiet mij maar lek, hier gebeurt niets..
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
9
Ik geb vanuit dxdiag zelf gekozen voor [gegevens opslaan], neem aan dat dat hetzelfde is
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
11
Via veilige modus:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
13
Dat lukte in één keer via admin_cmd, zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
14
Top, herstart nu even handmatig de laptop waarna de werkelijke controle wordt uitgevoerd. Het opstarten kan wat langer duren, en je zal mogelijk na een Windows-logo een tijdje een zwart scherm zien. Hierna zal Windows doorstarten, mocht er een BSOD verschijnen plaats dan weer een logje van Blue Screen View.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Laptop opnieuw opgestart, duurde voor mijn gevoel niet langer dan normaal.
Nu dus spel(len) opstarten en kijken of dezelfde bsod verschijnt, of begrijp ik het verkeerd?
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”