Plaats reactie
1
Hallo

Ik zal het probleem even uitleggen.

Mijn ouders hebben een probleem met hun pc:

Als je de computer aanzet begint hij 3x te piepen en herhaald dit en start weer opnieuw op. Dit kan een tijdje doorgaan en soms start hij dan wel normaal op en dan werkt alles gewoon prima.
Als hij maar niet uitgezet wordt van dan heb je de kans dat je weer een behoorlijke tijd bezig bent voor hij weer aan is.

Ik heb de piep codes opgezocht en het lijkt er op dat het de videokaart is. Ook heb ik contact gehad met Acer en die zegt dat het ook waarschijnlijk de videokaart is. Maar wat ik dan wel raar vind is dat alles gewoon goed werkt en ook blijft werken als de computer opgestart is.

Het is een computer van 2012 en we gaan er natuurlijk niet veel geld in steken om hem weer aan de praat te krijgen, dus druk opzoek naar 2de hands of goedkopere onderdelen in dit geval dus eerst de videokaart.

Maar nu riep er gisteren iemand dat het misschien ook wel de voeding is... Vind dit zelf nogal twijfelachtig. Wat denken jullie daarvan?

En wat denken jullie van het probleem!

Groetjes wiede
2
Hallo,

Zijn het 3 korte piepjes na elkaar?
Krijg je nog een melding te zien voor de pc opnieuw opstart?

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
De video kaart is er vandaag nog uit gehaald en het apparaat en het beeldscherm is via vga aangesloten...

Als ik hem nu uit doe hebben we kans dat ie er weer een dag of zo over doet voor hij weer aan is...

Misschien ook wel handig om te melden wat ik ook wel heel appart vond... toen dit probleem zich ging voordoen ging de monitor die eerst bij de pc was ook stuk en vertoonde kuren... Misschien puur toeval of heeft dat met elkaar te maken ?
9
Wiede schreef: 07 mar 2020 12:59 ow ik begreep je verkeerd zal het even doorgeven
Oke, ik wacht het af.
Misschien ook wel handig om te melden wat ik ook wel heel appart vond... toen dit probleem zich ging voordoen ging de monitor die eerst bij de pc was ook stuk en vertoonde kuren... Misschien puur toeval of heeft dat met elkaar te maken ?
Het probleem kan anders ook nog aan de kabel liggen waarmee het beeldscherm is aan gesloten.
Maar test eerst het gene wat ik als eerste doorgaf anders weet je straks niet wat het probleem is/was.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
De computer is uitgezet de videokaart verwijderd en de stekker zit in de onboard aansluiting. De computer is weer aangezet en geeft weer 2x 3 piepjes en start weer opnieuw op en weer die piepjes. Nu is het afwachten wanneer hij weer opstart.

Maar het kan dus ook aan de kabel van de monitor liggen? Want het toeval is dat de monitor die er eerst op zat en stuk ging vervangen is Door een monitor van een computer die dit zelfde probleem had.
12
Mijn vader is al zo vrij geweest om de videokaart er weer in te zetten en alleen met de hdmi kabel aangesloten op te starten maar ook dan blijft hij piepen.
13
Hallo,

Heeft je vader de videocard er geheel uit gehaald om te testen of alleen de kabel om gezet?

En is toen een VGA kabel gebruikt van beeldscherm naar de onboardcard?

Als dat allemaal gedaan is dan zit volgens mij het probleem bij het motherboard, maar om daar zeker van te zijn moet alles worden door gemeten worden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Ja dat heeft hij idd gedaan.. Het piepen blijft. Ik heb hen gezecht dat hij de geheugenkaarten even er uit en er in moest zetten. Toen heeft hij maar 1x vean die piepjes gehad en starte hij op alleen nu was er zwart scherm. Met de videokaart en toen hij de video kaart er weer uit had en de onboard gebruikten met vga kabel begon hij weer te piepen. Heb nu alleen nog maar meer vraagtekens.


Ze halen me van de week even op. En ze hebben een pc van niemand anders die ook niet meer werkte dus daar gaan we wat onderdelen testen en zo en komt daar niks uit word het denk ik wel tijd voor een nieuwe pc .
15
Wiede schreef: 07 mar 2020 20:39 Ja dat heeft hij idd gedaan.. Het piepen blijft. Ik heb hen gezecht dat hij de geheugenkaarten even er uit en er in moest zetten. Toen heeft hij maar 1x vean die piepjes gehad en starte hij op alleen nu was er zwart scherm. Met de videokaart en toen hij de video kaart er weer uit had en de onboard gebruikten met vga kabel begon hij weer te piepen. Heb nu alleen nog maar meer vraagtekens.
Dan ben ik toch bang dat het probleem bij het motherboard zit.
Ze halen me van de week even op. En ze hebben een pc van niemand anders die ook niet meer werkte dus daar gaan we wat onderdelen testen en zo en komt daar niks uit word het denk ik wel tijd voor een nieuwe pc .
Ik ben benieuwt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”