Plaats reactie
31
Gisteren weer een BSOD op de desktop. Was toevallig-niet toevallig? weer net even op Soulseek. Heb nu Soulseek ook in de exclusion list van BullGuard gezet. Misschien bijten MBAM en BG elkaar bij het scannen van Soulseek? Hieronder BSOD Collection en WhoCrashed. Kunnen we een patroon ontdekken? En kan iemand me vertellen waar ikzelf kan kijken bij de BSOD Collection zodat ik weer wat bijleer. :)

http://www.filedropper.com/sysnativefilecollectionapp_1

==================================================

--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: USER-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: p7-1423w, Hewlett-Packard, Foxconn, 2ADA
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8466694144 bytes total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

On Wed 19-9-2018 18:26:43 GMT your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\091918-7332-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70E00)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88001AD4EAA, 0xFFFFF880070D3480, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Tue 4-9-2018 12:45:57 GMT your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\090418-6333-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70E00)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88001AD6EAA, 0xFFFFF88008F94480, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

2 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.
32
Een beetje weinig data in de dump, maar deze keer lijkt het erop dat Malwarebytes, BullGuard en ProtonVPN er wat mee te maken hebben.
Malwarebytes heeft een paar dagen geleden versie 3.6.1 uitgebracht van zijn software, ik raad aan om de software te updaten omdat het 1 of meerder BSOD crashes oplost.
33
Probeer het volgende:

Download AfbeeldingSDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.
Afbeelding
34
axe0 schreef:Een beetje weinig data in de dump, maar deze keer lijkt het erop dat Malwarebytes, BullGuard en ProtonVPN er wat mee te maken hebben.
Malwarebytes heeft een paar dagen geleden versie 3.6.1 uitgebracht van zijn software, ik raad aan om de software te updaten omdat het 1 of meerder BSOD crashes oplost.
Kun je me vertellen hoe je dat gezien hebt zodat ik dat de volgende keer zelf kan zien of is dat te ingewikkeld?

Dat moet het zijn, axe0, had vanochtend hele vreemde problemen met MBAM op mijn laptop. Die blokkeerde ProtonVPN te executen, totdat ik ging kijken of er een application update was en idd, die werd geïnstalleerd. Even later geen problemen meer met Proton. Wat ik maf vind is dat ik weer geen notification heb ontvangen van een application update... Heb dit al eerder gerapporteerd bij MBAM zonder inhoudelijke respons. Maar misschien komt die notification net als ik niet achter mijn bureau zit.... Was vergeten naar de update te kijken op de desktop. Proton deed het wel daar vandaag.

Heb handmatig de update uitgevoerd. Dank voor de info!  :cool:

@dorado: ik kan niet goed die dumps lezen maar volgens mij las ik iets over dat het geen hardware was. But correct me if I´m wrong.
35
Gezien de hoeveelheid klanten die Malwarebytes heeft, is het vrij normaal dat het een paar dagen kan duren voor er een melding van de update komt.

Het is best ingewikkeld om het 'hoe' uit te leggen. Het is geen punt om uit te leggen wat ik heb gedaan om erachter te komen, maar het begrijpen is iets anders.
In 'simpele termen', van de huidige thread waar de crash ontstaan is heb ik de rauwe callstack bekeken waar 1 of meerdere drivers van ieder programma vermeld waren. Veel meer kan ook niet gedaan worden met een minidump normaal gesproken.
36
Indien je er geen dedicated videokaart in hebt draai eens de Intel GPU driver updater.
https://www.intel.com/content/www/us/en ... ivers.html

Indien je wel een dedicated kaart erin hebt, welke?

https://docs.microsoft.com/en-us/window ... -exception
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
37
@dorado:  ik vergat erbij te zeggen dat ik ook niet weet welke mijn probleemhardware is, dus hoe vind ik die dan?

@axe0:  daar begrijp ik idd helemaal niets van, haha. Maar gelukkig zijn jullie er dan om te kijken waar het aan lag. Geen BSOD meer gehad.

@pearl:  ik weet niet of ik een dedicated videokaart heb. En ik vind het tof dat jullie me suggesties geven en die wil ik best uitvoeren maar ik had begrepen dat het om een conflict tussen programma's ging en niet over drivers. Ik heb ook altijd geleerd dat je geen drivers moet updaten als je geen problemen ermee hebt. Dus da's dan lastig voor mij, snap je?
39
pearl schreef:In #31 geeft de crashfile aan dat het een driver probleem is en 1 anti virus gebruiken, de anderen verwijderen.
En je hebt een driver probleem al roep je van niet.
Maar goed, tis jouw feestje.
Wauw........
40
@Fréderique, it is een driver probleem, de programma's waar deze drivers bij horen zijn vermeld. Drivers van software, zoals beveiligingssoftware worden geüpdatet zodra er een update voor beschikbaar is en gepubliceerd is door het bedrijf.

Je hebt Malwarebytes en BullGuard, Malwarebytes kan technisch gezien gebruikt worden als een volledige AV programma tegenwoordig, vandaar het advies. Echter, Malwarebytes (het bedrijf) heeft ervoor gekozen om de 'roots' van Malwarebytes voorlopig nog te behouden wat inhoudt dat Malwarebytes in vrede op 1 systeem kan zijn samen met een andere AV programma zoals BullGuard. Ik heb BitDefender Total Security 2019 + Malwarebytes zonder problemen draaien.
41
axe0 schreef:@Fréderique, it is een driver probleem, de programma's waar deze drivers bij horen zijn vermeld. Drivers van software, zoals beveiligingssoftware worden geüpdatet zodra er een update voor beschikbaar is en gepubliceerd is door het bedrijf.

Je hebt Malwarebytes en BullGuard, Malwarebytes kan technisch gezien gebruikt worden als een volledige AV programma tegenwoordig, vandaar het advies. Echter, Malwarebytes (het bedrijf) heeft ervoor gekozen om de 'roots' van Malwarebytes voorlopig nog te behouden wat inhoudt dat Malwarebytes in vrede op 1 systeem kan zijn samen met een andere AV programma zoals BullGuard. Ik heb BitDefender Total Security 2019 + Malwarebytes zonder problemen draaien.
Waarom krijg ik dan geen duidelijk antwoord op mijn vraag of ik iets met drivers moet doen en mijn opmerking dat het een hardwareprobleem is? Het moet heel duidelijk zijn geweest dat ik dit niet goed heb begrepen. En vervolgens word je ervoor om je oren geslagen. Fijn hè.
Ik heb uitgebreid in #26 geschreven dat ik weet dat MBAM en BG elkaar kunnen bijten en wat ik daaraan heb gedaan. Ik weet dat MBAM een volledig AV-programma is. Ik heb uitgelegd waarom ik nog steeds BG gebruik en dat ik de actieve functies heb uitgeschakeld.
42
Naar mijn inziens heb ik iedere keer de mogelijke oorzaak aangegeven en hoe je het kunt oplossen.

Hetgeen gerelateerd is aan de hardware, volgens de rapporten van WhoCrashed is het onwaarschijnlijk dat de oorzaak bij hardware ligt waar ik het mee eens ben. Vervolgens gaf Dorado instructies om de driver versies van eventuele problematische hardware te achterhalen, problematische hardware kan worden terug gevonden in apparaat beheer. Dit is overigens een generieke oplossing die ik vaak terug zie bij mensen die niet weten welke driver het mogelijk kan zijn en/of eventuele andere driver problemen in apparaat beheer ook willen aanpakken, en dus instructies geven om alle drivers aan te pakken omdat ze iets willen bijdragen.
Er is verder niks over hardware problemen gezegd.
43
Fréderique schreef:
pearl schreef:In #31 geeft de crashfile aan dat het een driver probleem is en 1 anti virus gebruiken, de anderen verwijderen.
En je hebt een driver probleem al roep je van niet.
Maar goed, tis jouw feestje.
Wauw........
En vervolgens word je ervoor om je oren geslagen. Fijn hè.
Dan lees je toch echt wat anders dan ik schrijf, te lange tenen vermoed ik.
Draai die Intel driver updater als die wil.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”